Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin lopettamiset hyödyt

Dokujoparivuotta
03.05.2022 |

Kertokaas mitä hyötyä olette saaneet alkoholin käytön lopettamisesta ja mikä syy sai lopettamaan vai terveys meni ja oli pakko?

Kuulisin syitä että saisin päivittäisen tyhmyyden loppumaan, olen korkeakoulutettu nainen, elämä kovin tyhjää, lapseton, en jaksa enää elää näin. Toivon asiallisia vastauksia ja kokemuksia. A-klinikka ei apua tuonut kuten jollekin. Kaikki vastaukset otan kiitollisuudella vastaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin alkoholin juomisen ahdistukseen ja masennukseen.

Kolmen viikon päästä olin psykiatrisella osastolla.

Oon ihmetellyt, kun sanotaan että lopettamisen jälkeen sitä laihtuu, mieliala paranee, unettomuus lähtee ja elämä on yhtäkkiä jotenkin maagisesti parempaa.

Mulla käy aina päinvastoin vaikka tipattomia kausia on kestänyt kuukausia.

Mielelläni mäkin kuulisin niitä oikeita iloisempiakin tarinoita!

Sinun ongelmien syy ei ollut alkoholin lopettaminen vaan hoitamaton masennus. Toivottavasti saat itsesi kuntoon, 

Eli siis onko tässä tarinassa alkoholi hoitanut masennusta? 🤔

Vierailija
22/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää rahat säästyy, juoppokaverit ostavat itse juomansa, pääsylippunsa ja taksikyytinsä. Huonoa, tylsyys, ei rientoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkoholi ei ole hoitanut masennusta (se oli jonkun vastaajan oma kommentti) alkoholi on itse sairaus ja sen hoidosta tai lopettamisesta keskustellaan ymmärtääkseni tässä ketjussa. Kokemuksia ja mitä on tapahtunut kun on jättänyt alkoholin.

Vierailija
24/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää se kun saa nukuttua. Muita hyviä puolia ei sitten olekkaan.

Vierailija
25/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei alkoholisoida satunnaisesta juomisesta. Kaikilla juomismääriä ei kasva aina ja tule putkia.

Kuulun tähän ryhmään ja vaikea keksiä mitä super hyviä vaikutuksia olen saanut juomattomuudesta. Työssäkäyvälle joku 20 e baarissa ja muutama euron kalja kotona kerran kuussa ei ole iso summa.

Vierailija
26/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa aivot lepäämään kun juo, jos ei juo on stressiä ja ahdistavia ajatuksia, myös painajaisia. Hyvänä puolena ystäviä paljon, mutta monet juopot kusettaa ystäviään, ei kaikki mutta monet. Luotettavuus kärsii.

Vierailija
27/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli juot, koska elämäsi on tyhjää ja mikään ei kiinnosta?

Sun pitää etsiä asioita joista saat iloa ja joilla voit korvata alkoholin ns hyödyt.

Tää on neuvona samaa tasoa kuin sanoa masentuneelle että ota itseäs niskasta kiinni.

Vierailija
28/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että täällä moni yrittää lääkitä masennusta ja huonoa oloa alkoholilla. Ja yhdelle kommentoijalle; kuusi viikkoa raittiina on tosi lyhyt aika, vaikutukset voi olla nähtävissä vasta pitemmän ajan kuluttua. Jos olet riippuvainen, luultavasti kärsit vielä vieroitusoireista.

Vierailija
29/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt, kun sanotaan että lopettamisen jälkeen sitä laihtuu, mieliala paranee, unettomuus lähtee ja elämä on yhtäkkiä jotenkin maagisesti parempaa.

Eihän alkoholi lihota sen enempää kuin muutkaan elintarvikkeet. Jos joku laihtuu alkoholin käytön lopettamisen jälkeen niin syy on jossain muualla kuin alkoholissa.

Vierailija
30/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syy oli että ei ollut mitään syytä juodakaan. Bilettää voi selvänäkin. Vanhemmiten myös krapulat kasvavat.

Ei tietysti auta sellaista jolle ko. aine on ongelma.

Vierailija
31/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän alkoholi lihota sen enempää kuin muutkaan elintarvikkeet. Jos joku laihtuu alkoholin käytön lopettamisen jälkeen niin syy on jossain muualla kuin alkoholissa.

Alkoholissa on kaloreita ja juodessa aineenvaihdunta jumittuu, kun maksa koittaa käsitellä alkoholin pois ennen kaikkea muuta.

Vierailija
32/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa säästyy, pöhötys lähtee kasvoista ja laihtuu, energiaa on tosi paljon tehdä vaikka mitä. Mieli on paljon virkeämpi ja ei ole enää masennusta. 

Vierailija
33/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä laihduin, kun kilokaloreita tuli päivässä paljon vähemmän kuin ennen, muuten söin ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Muutamassa kaljassa on jo tosi paljon kaloreita. 

Vierailija
34/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit katosi

Iloton, tylsä elämä

Terveys himpun parempi

Rahat menee hömppään

Edelleen mokailen, nyt selvänä

Vierailija
35/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia kuulemma rupeaa panettamaan kun lopettavat ryyppäämisen, miehillä on päinvastoin.

Vierailija
36/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa synkkää tarinaa. Minulla nuo hyvät puolet mitä on listattu vievät voiton. Lisäksi paino on tippunut ja ajatus on kirkas, eikä tule masennusjaksoja. 

Vierailija
37/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä johtopäätös ettei lopetus kannata. Mutta itselleni se on ongelma ja minäkin haluaisin kuulla onko lopettaminen vaikeaa ja hyödyt, jokapäivä menee kirkasta ja viiniä.

Vierailija
38/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä lihoin ihan vaan oluen litkimisestä. 

Vierailija
39/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin riskikäytön takia, alkoi stressin takia tulemaan jaksoja kun jopa kuukauden ajan join keskimäärin 4 päivänä viikossa.

Hyödyt:

-rahaa säästyy paljon

-laihtuu, ei vain alkoholin kaloreiden takia vaan myös muu mässäily vähempää kun ei juo

-nukkuu paremmin ja pirteämpi töissä

-ahdistus ja masennus vähenee selkeästi, itsellä noin 2 viikon jälkeen jo selvästi helpottaa

Vierailija
40/48 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3kk ilman, en huomannut mitään parannusta. Jatkoin ja nyt suunnittelen vähän pidempää taukoa, kun sanovat että pitäisi olla vielä kauemmin, tiedä sitten muuttuuko mikään merkittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän