Alkoholin lopettamiset hyödyt
Kertokaas mitä hyötyä olette saaneet alkoholin käytön lopettamisesta ja mikä syy sai lopettamaan vai terveys meni ja oli pakko?
Kuulisin syitä että saisin päivittäisen tyhmyyden loppumaan, olen korkeakoulutettu nainen, elämä kovin tyhjää, lapseton, en jaksa enää elää näin. Toivon asiallisia vastauksia ja kokemuksia. A-klinikka ei apua tuonut kuten jollekin. Kaikki vastaukset otan kiitollisuudella vastaan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Naisia kuulemma rupeaa panettamaan kun lopettavat ryyppäämisen, miehillä on päinvastoin.
Ai, onko tää sun oma kokemus?
Mua taas alkaa panettamaan aina tajuttomasti humalassa, miehellä taas ei meinaa seisoa kun juo. Mä kuulemma ahdistelen häntä jos oon humalassa.
Testaan nyt tätä. Kaksi viikkoa juomatta ja kaksi kiloa lähtenyt, joka on varmaan nesteitä. Sen sijaan nukun tosi huonosti ja herään monta kertaa yön aikana. Juotuani nukuin aina tosi hyvin.
Neiti. kirjoitti:
Näistä johtopäätös ettei lopetus kannata. Mutta itselleni se on ongelma ja minäkin haluaisin kuulla onko lopettaminen vaikeaa ja hyödyt, jokapäivä menee kirkasta ja viiniä.
Oon tuo osastolle joutunut.
Plussaa on, että rahaa on säästynyt.
Iho kukkii edelleen, väsyttää ja masentaa, nukun yhtä huonosti kuin ennen, eikä ole edes sitä yhtä päivää viikossa, kun saa unohtaa kaiken. Painokin on itseasiassa tainnut nousta, kun syön säännöllisemmin. Juopotellessa se tuppasi unohtumaan.
Jokapäiväinen juominen kuulostaa jo aika pahalta, säähän olet jatkuvasti joko humalassa tai krapulassa. Mistä sä tiedät mikä se sun oikea vointi on, kun koko ajan alkoholi vaikuttaa jotenkin? Nykyään on saatavilla antabuksen lisäksi myös lääkitys, jonka pitäisi hillitä alkoholin himoa.
Mutta mä olenkin mt-potilas ja ollut vaikeasti ahdistunut teinistä asti.
Onhan niitä hyviäkin kokemuksia, toivottavasti säkin saat. Pikkuhiljaa päivä kerrallaan voit keksiä jotain uutta tekemistä ja vähennellä jos tuntuu, että et kerrasta halua katkaista. Apuakin voi hakea.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Testaan nyt tätä. Kaksi viikkoa juomatta ja kaksi kiloa lähtenyt, joka on varmaan nesteitä. Sen sijaan nukun tosi huonosti ja herään monta kertaa yön aikana. Juotuani nukuin aina tosi hyvin.
Mä olen elämäni kärsinyt nukkumisvaikeuksista ja joskus sitä on tullut juotua vain sen takia, että saa unta. Viikon kun menee 4 tunnin yöunilla niin sitä tekee mitä vaan, että sais nukuttua. Darrassa sitä myös vatsa oli aina litteä kun ei ollut muistanut syödä kännissä ja alkoholi oli laittanut nesteet pois elimistöstä.
En siis suosittele tätä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen elämäni kärsinyt nukkumisvaikeuksista ja joskus sitä on tullut juotua vain sen takia, että saa unta. Viikon kun menee 4 tunnin yöunilla niin sitä tekee mitä vaan, että sais nukuttua. Darrassa sitä myös vatsa oli aina litteä kun ei ollut muistanut syödä kännissä ja alkoholi oli laittanut nesteet pois elimistöstä.
En siis suosittele tätä kenellekään.
Minä join siihen kun unen puutteen takia oli hermot kireällä. Ei se kaljoittelu auttanut nukkumaan mutta ei ottanut niin pahasti päähän se valvominen kun oli hieman humalassa.
Minä en hyötynyt mitenkään pitkästä alkoholittomasta jaksosta. Hyödyt saa varmaankin esille silloin, jos on tapaasi tissutellut ihan joka päivä, mutta ei välttämättä silloinkaan. Olen elänyt jaksoja, joissa tissuttelu kuului jokaiseen päivään ollessani baarityössä ulkomailla, mutta silloinkaan en kärsinyt edes paino-ongelmista, joita alkoi tulla sitten, kun aloin elää rauhallista passiivista elämää. Nykyisin juon viiniä viikonloppuisin eikä mikään ole huonommin kuin ollessani juomatta, ihan yhtä paljon väsyttää työaamuisin aina ja muut rutiinit säilyvät samoina.
Olin viikonloppukäyttäjä eli join melkein joka viikonloppu pe tai lauantaina, eli kuukaudessa join keskimäärin kolmena päivänä.
Lopetin juomisen koska sain erään lääkityksen lääkärin määräyksestä.
Kun lopetin juomisen niin masennuin ja minusta tuli todella yksinäinen sekä äkäinen koska minulta riistettiin hauskanpito.
M30
Mitä terveyshaittoja kun juo joka pv paljon, kauanko elimistö kestää? Takana jo 1,5v ja painoa 60kg, nainen, 37v. ? Kipuja on ollut...