Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette tästä vaikenemisesta?

Vierailija
03.05.2022 |

Jo kuukauden ajan miettinyt olenko vainoharhainen. Olemme asuneet miehen kanssa kymmenen vuotta yhdessä. Viimeaikoina on ollut jotenkin vaikeaa. Ei riitoja mutta ei läheisyyttä tms.
Ostimme talon muutama kuukausi sitten. Mies omistaa talon mutta ostopäätös oli yhteinen ja minun ehdotus.
Olen koko talven ollut paljon työssä ja en ole ehtinyt remonttihommiin talolle. Nyt mies on siellä joka viikonloppu. Kun kysyn jotain, esim ostanko jo keittiöön kalustetta tms tai aletaanko jo laittamaan pihan terassia, hän vaikenee. Koskaan hän ei puhu mitä on tehnyt talossa. Kun kysyn mistä vain on vastaus epämääräinen.
Pitääkö nyt minun ajaa yli sata km yksin salaa arkipäivänä että näkisin mikä on asian nimi. Joskus ajattelen että asuuko siellä jo toinen nainen tms kun minulle ei puhuta.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet käsitellyt asiaa terapiassa?

Vierailija
22/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te "ostitte", jos mies kuitenkin yksinään omistaa sen? Mieshän sen osti, et sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi nykyajan naiset haluaa lähteä tuollaiseen, että mies omistaa kaiken.

Vierailija
24/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen talous kirjoitti:

On arveluttavaa, että miehellä on talon 100% omistus. Kyllähän tuo nyt jostakin kielii. Jos suhteella olisi kauaskantoinen toive jatkua, ettekö olisi ostaneet sen 50% ja 50%? Miksi näin?

Ikäänkuin eroamiselle olisi pedattu helpot lähtökohdat.

Tietenkin koska naisella ei ole rahaa siihen.

Vierailija
25/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on vi**uuntunut, kun on yksin joutunut siellä raataa ja osoittaa nyt mieltään, kun alat ehdotella kaikenlaista talon suhteen, vaikket ole aiemmin laittanut tikkua ristiin.

Kai hän tämän vi**ksen olisi ilmoille purkanut? Käytämme myös remonttimiehiä apuna ja minä myös pystyn ja osaan remontoida. Joten tämä ei voi olla syy. Minä vain epäilen että siellä on joku asia jota minulle ei voi kertoa.

Ärsytät minuakin, tällä viestillä, joten ei ihme jos miestäsi ärsyttää.

Sivuutit kokonaan saamasi palautteen, joka todennäköisesti on se oikea vastaus. "et ole laittanut tikkua ristiin" vs "osaan ja pystyn". Ihan kuin et ymmärtäisi näiden eroa.

Vierailija
26/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset laita jotain teknistä vehjettä "seuraamaan tilannetta"?

En lähde tälläiseen. Mutta menen sinne joskus kun hän ei ole. Tosin asia vaatii järjestämistä.

Muista sitten, että sisälle asti et saa missään tapauksessa mennä jos miehesi ei anna sinulle lupaa.

Höpö höpö965

Sisälle ei saa mennä jos mies ei anna lupaa ja sill äselvä.

Vierailija
27/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te "ostitte", jos mies kuitenkin yksinään omistaa sen? Mieshän sen osti, et sinä.

En tiedä miten muiden parisuhteet on ja tämäkin on ensimmäinen avioliittoni, niin käsitän että käytämme yhdessä sanaa me.

Kun mies ostaa auton hän ostaa sen, ja on sen ostanut ihan minun nimiini. Minä huolehdin sen kuluista. Kun näin tämän talon näytin miehelleni ja kävimme yhdessä katsomassa.

Olin kaupanteko hetkellä mukana. Se mitä sinne halusimme on yhteisesti mietititty.

En ymmärrä mitä ymmärrän väärin?

Nyt on seinä vastassa, en voi suunnitella mitään yksin enkä yhdessä. Ydin kysymys on, mitä on tapahtunut tai tapahtumassa ja miksi mies ei voi sanoa mitään?

Vierailija
28/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi nykyajan naiset haluaa lähteä tuollaiseen, että mies omistaa kaiken.

Koska mies on ylivertainen naiseen verrattuna.

Vierailija
29/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten muiden parisuhteet on ja tämäkin on ensimmäinen avioliittoni, niin käsitän että käytämme yhdessä sanaa me.

Kun mies ostaa auton hän ostaa sen, ja on sen ostanut ihan minun nimiini. Minä huolehdin sen kuluista. Kun näin tämän talon näytin miehelleni ja kävimme yhdessä katsomassa.

Olin kaupanteko hetkellä mukana. Se mitä sinne halusimme on yhteisesti mietititty.

En ymmärrä mitä ymmärrän väärin?

Nyt on seinä vastassa, en voi suunnitella mitään yksin enkä yhdessä. Ydin kysymys on, mitä on tapahtunut tai tapahtumassa ja miksi mies ei voi sanoa mitään?

Mies haluaa sinusta eroon koska olet tuollainen kyttäävä kitisijä.

Vierailija
30/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että mies omistaa talon. Kerrot myös miten mies käyttäytyy kuin talon asiat eivät kuuluisi sinulle. Näistä voi jokainen päätellä, että sinä et ole sinne taloon ikinä muuttamassa. Et siis ole vainoharhainen.

Tai sitten mies on tupeksinut jotain remontti hommia ja häpeää, tai talossa on muuta yllättävää vikaa.

Vierailija
31/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se oo isompi ongelma että et voi miehes kanssa kommunikoida vaan pitää jumittaa ja täältä kysellä?

Vierailija
32/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että mies omistaa talon. Kerrot myös miten mies käyttäytyy kuin talon asiat eivät kuuluisi sinulle. Näistä voi jokainen päätellä, että sinä et ole sinne taloon ikinä muuttamassa. Et siis ole vainoharhainen.

Tai sitten mies on tupeksinut jotain remontti hommia ja häpeää, tai talossa on muuta yllättävää vikaa.

Tuo on sinun märkä päiväunesi. Älä sekoita sitä todellisuuteen.

Vierailija
33/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos keskustelisit sen miehen kanssa teidän suhteestanne?

Jos se ei onnistu niin kannattaa erota ennemmin kuin miettiä kuinka voisit kontrolloida miestäsi.

Sulla on kenties vainoharhoja tai olet jotenkin oikeassa whatever... Miehellä on kuitenkin oma mieli ja ajatukset.

Voi hänkin ajatella että sinulla on toinen mies ja siksi viihdyt niin hyvin töissäsi ja/tai pelätä että käytät häntä hyväksi taloudellisesti.

Voi olla stressiäkin vaan. Voi olla mitä vaan. Voi olla toinen nainenkin tai jotain muuta.

Oikeesti.. Täällä mietit ja pohdit pitäiskö mennä katsomaan jos vaikka jäisi kiinni...

Me ei täällä voida sua auttaa. Se on sun ja miehes parisuhde ja me ei voida teidän ongelmia ratkoa

Vierailija
34/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap laitat siis vaan rahaa remonttikuluihin, mutta et silti omista talosta mitään ja mies ei halua edes puhua siitä mitään. Miksi laita rahaa? Ja mikset suoraan kysy mieheltä, että missä tässä nyt mennään ja että sinulla on noita rahoja "sijoitettuna" myös. Toki jos kyse on vain muutamasta satasesta, niin en kovasti leikkisi rahoittajaa, mutta oletan, että olet sijoittanut vähän enemmän talon remontointiin, jolloin kyllä kannattaa tehdä omistajuudesta vähän erilaiset paperit, kuin että mies omistaa 100%.

Vierailija
35/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikset avaa suutasi ja sano vaikka heti tänään miehellesi, että miksi hän ei puhu ja kerro mitään asunnosta. Kysy onko siellä jotain mistä sinä et saa tietää. En minä ainakaan haluaisi elää ihmisen kanssa, joka ei puhu ja vaikenee tärkeistä asioista.

Vierailija
36/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos keskustelisit sen miehen kanssa teidän suhteestanne?

Jos se ei onnistu niin kannattaa erota ennemmin kuin miettiä kuinka voisit kontrolloida miestäsi.

Sulla on kenties vainoharhoja tai olet jotenkin oikeassa whatever... Miehellä on kuitenkin oma mieli ja ajatukset.

Voi hänkin ajatella että sinulla on toinen mies ja siksi viihdyt niin hyvin töissäsi ja/tai pelätä että käytät häntä hyväksi taloudellisesti.

Voi olla stressiäkin vaan. Voi olla mitä vaan. Voi olla toinen nainenkin tai jotain muuta.

Oikeesti.. Täällä mietit ja pohdit pitäiskö mennä katsomaan jos vaikka jäisi kiinni...

Me ei täällä voida sua auttaa. Se on sun ja miehes parisuhde ja me ei voida teidän ongelmia ratkoa

Totta joo mutta kun puhua ei voi yksin. Ja kun kaikesta muusta voi puhua muttei tästä. Se talo ei ole tärkein mutta ihmettelen miten kulminoituu nyt siihen. Vaatausta en saa kuin käymällä. Harmittaa ihmisten ajatus omistamisesta. Pitäisikö minunkin nyt sanoa miehelle ettei saa käyttää kuin puolta osakehuoneistoa, koska omistaa vain sen? Kyse ei ole omistamisesta vaan puhumisesta.

Vierailija
37/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap laitat siis vaan rahaa remonttikuluihin, mutta et silti omista talosta mitään ja mies ei halua edes puhua siitä mitään. Miksi laita rahaa? Ja mikset suoraan kysy mieheltä, että missä tässä nyt mennään ja että sinulla on noita rahoja "sijoitettuna" myös. Toki jos kyse on vain muutamasta satasesta, niin en kovasti leikkisi rahoittajaa, mutta oletan, että olet sijoittanut vähän enemmän talon remontointiin, jolloin kyllä kannattaa tehdä omistajuudesta vähän erilaiset paperit, kuin että mies omistaa 100%.

Miksi ap vastailet itsellesi?

Vierailija
38/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaile ja rahaa olen laittanu toistaseksi kolmisen tonnia lähinnä perus juttuihin pihan puolella. Kuitit on. Mutta kyse ei ole rahasta vaan luottamuksesta, puhumisesta. Kun kysyy mikset puhu, on lopputulos että lähtee vaikka lenkille. Toista naista epäilen tai ainakin haluja siihen. Tästä en ole syytöksiä sanonut koska se on vaan epäily, näyttöä ei ole.

Vierailija
39/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo ei ole sinun joten asia ei sinulle kuulu.

Kyllä se kuuluu. Meidän on tarkoitus muuttaa siihen yhdessä heti kun mahdollista. Olen myös jo laittanut talon kunnostukseen rahojani ja olemme sopineet kuka mitäkin haluaa ja mitä haluaa kustantaa.

Olemme yhdessä oleva pariskunta. Nähdäkseni täysin järkeviin kysymyksiin ja järkevään keskusteluun hiljeneminen ei ole normaalia. Eikä se että puoliso viettää aikaa jossain kertomatta mitään.

AP, jos sun nimi ei ole kauppakirjassa niin älä herrantähden laita enää senttiäkään omaa rahaasi kuluihin!!!!

Sääntö numero yksi: Älä koskaan rahoita sellaisen kiinteistön remonttia joka ei ole omissa nimissäsi. Siis älä.koskaan. Ikinä.

Rahahanat kiinni. NYT. Ne teidän sopimukset ei ole minkään arvoisia jos et voi oikeudessa niitä todeksi todistaa.

Vierailija
40/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaile ja rahaa olen laittanu toistaseksi kolmisen tonnia lähinnä perus juttuihin pihan puolella. Kuitit on. Mutta kyse ei ole rahasta vaan luottamuksesta, puhumisesta. Kun kysyy mikset puhu, on lopputulos että lähtee vaikka lenkille. Toista naista epäilen tai ainakin haluja siihen. Tästä en ole syytöksiä sanonut koska se on vaan epäily, näyttöä ei ole.

Hae hyvä nainen jo sitä avioeroa kun kerran täällä sitä niin kovasti pohjustat. Teillä ilmeisesti on avioehto joten nyt odotat, että joku kertoisi vinkin miten voisit saada itsellesi osuuden sinulle kuulumattomasta omaisuudesta lainmukaisesti (tässä tapauksessa miehen omistamasta talosta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän