Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkäätkö että toinen pettää, anna lupa ja poista pelkosi

Vierailija
03.05.2022 |

Mitähän puoliso miettii? Haluaako hän muita ihmisiä? Taas se lähtee omiin menoihin. Voisikohan hän pettää minua? Ahdistava tunne.

Ihmiset haluaa usein kiellettyjä asioita etsiessään elämäänsä jännitystä. Joku antaa huomiota ja se tuntuu jännittävältä.

Yksi parhaista keinoista on antaa puolisolle lupa käydä vieraissa tietyin ehdoin. Hänen tulee puhua aina ensin avoimesti asiasta kanssasi ja kertoa mitä tekee ja milloin tekee. Kuulostaa hullulta, tiedän.

Kun ihminen saa luvan, asia ei ole kiellettyä ja se menettää mielenkiintonsa. Toisaalta jos halu iskee, toisen on puhuttava avoimesti toiselle. Usein siinä kohtaa halu unohtuu. Luvan antaneen ei tarvitse miettiä ja epäillä koska heillä on selkeät säännöt ja he osaavat keskustella asiasta. Elämä helpottuu.

Kokemusta on. 15 vuoteen ei ole kumpikaan halunnut tehdä mitään vaikka ennen sopimusta jonkunmoisia haluja oli molemmilla. Asia on välillä kevytkenkäisesti otettu esille ja siitä on keskusteltu huumorilla ja vakavastikin. Halut katosi molemmilla luvan myötä. Myös kaikenlainen arvailu ja mustakkaisuus katosi totaalisesti. Toinen kun lähtee rientoihin, voi hyvillä mielin toivottaa toiselle mukavaa iltaa.

Parisuhteessa pahinta myrkkyä on kaikenlaisten asioiden kieltäminen toiselta. Toista eikä toisen ajatuksia ei voi omistaa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä asiaa. Vielä on näköjään omilla aivoilla ajattelevia yksilöitä olemassa. Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. Tuo on rakkautta tuo ja korkean asteen älykkyyttä.

Vierailija
2/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, mutta meillä tuo ei toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä meillä toiminut jatkuva kieltäminen, epäily ja mustasukkaisuus. Luulen että tästä syystä eroaa todella moni muukin pari. Näissä suhteissa ei useinkaan voi asioista edes avoimesti keskustella ilman tunteenpurkauksia ja riitoja.

t. N43

Vierailija
4/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä meillä toiminut jatkuva kieltäminen, epäily ja mustasukkaisuus. Luulen että tästä syystä eroaa todella moni muukin pari. Näissä suhteissa ei useinkaan voi asioista edes avoimesti keskustella ilman tunteenpurkauksia ja riitoja.

t. N43

Ei taatusti toimi toisen epäileminen ja kontrollointi ja kyttäily. Siinä vain työnnät sitä toista kauemmaksi.

Kauhea elää suhteessa jossa koko ajan on epäilyksen alainen, mihin se nyt menee, ketä se näkee, katsooko se tuota toista jne jne. 

Tässä pätee omalla tavallaan Tommy Hellstenin sanoma "saat sen mistä luovut".

Vierailija
5/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä miten vielä nykyaikana pidetään jotenkin oletuksena sitä, että luonnostaan polyamoriset ihmiset muuttuisivat kuin taikaiskusta yksiavioisiksi kun mennään naimisiin / aletaan seurustelemaan. 

Eihän seksi ja rakkaus kulje mitenkään käsi kädessä. Parasta seksiä voi saada tuiki tuntemattomalta yhden yön tuttavuudelta ja toisaalta hyvän ja rakastavan parisuhteen rakentamiseen voi käyttää vuosia. Miksi toisen pitäisi sulkea toinen pois? Eihän kukaan syö vapaahetoisesti samaa ruokaakaan joka päivä vuodesta toiseen, kyllä vaihtelu pitää virkeänä. 

Vierailija
6/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vain erota sitten.

Vierailija
7/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha mitään lupia antaa kun se toinen on pettänyt koko ajan. Ei se mitään siunausta siihen tarvitse erikseen. Kaikki puolisoni on pettäneet ja minun lupiani ei ole siihen kysytty eikä tarvittu. Ongelma on tullut vain siitä kun minä petän takaisin. Sitten se ei olekaan enää niin kivaa. 

Vierailija
8/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Emme kumpikaan haluaisi avointa suhdetta, joten jatkamme kuten nykyisin.

Vierailija
9/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä miten vielä nykyaikana pidetään jotenkin oletuksena sitä, että luonnostaan polyamoriset ihmiset muuttuisivat kuin taikaiskusta yksiavioisiksi kun mennään naimisiin / aletaan seurustelemaan. 

Eihän seksi ja rakkaus kulje mitenkään käsi kädessä. Parasta seksiä voi saada tuiki tuntemattomalta yhden yön tuttavuudelta ja toisaalta hyvän ja rakastavan parisuhteen rakentamiseen voi käyttää vuosia. Miksi toisen pitäisi sulkea toinen pois? Eihän kukaan syö vapaahetoisesti samaa ruokaakaan joka päivä vuodesta toiseen, kyllä vaihtelu pitää virkeänä. 

Minulla on ollut elämäni aikana 80+ seksikumppania, sen tarkemmin en enää osaa laskea. En kaipaa tippaakaan "vaihtelua", se on nähty. Puolisoni kumppanimäärää en tiedä, mutta myös hän on ihan oma-aloitteisesti ilmaissut, että hänelle riittää jatkossa seksi minun kanssani. Emme ole mustasukkaisia, puoliso oli juuri toissa yön omilla kavereillaan, ei käynyt mielessäkään epäillä eikä ollut tarvetta olla ahdistunut.

Vierailija
10/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile. Mustasukkaisuus on lapsellista.

Olisin paljon mieluummin sinkku kuin avoimessa suhteessa.

Enkä minä ole kieltänyt mieheltäni mitään. Hän on vapaa tekemään omat valintansa, kuten minäkin.

Vierailija
11/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.

Mulla on hyvä itsetunto ja luotettava kumppani.

Vierailija
12/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän kieltää ja mitä enemmän toinen tottelee, niin sitä enemmän se kielletty rakkaus muuttuu suorastaan pakkomielteeksi. Näinhän se on.

Mutta on myös ihmisiä, jotka tyytyvät toisen alistamiksi. Toinen puolisoista määrää, mitä toinen saa tehdä. Kiristetään ja käsketään, pakotetaan ja syyllistetään. Ja orja tottelee. Ja kuvittelee sen toisen määräämistä ja mustasukkaisuutta tosirakkaudeksi.

Vierailija
13/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää. Emme kumpikaan haluaisi avointa suhdetta, joten jatkamme kuten nykyisin.

Ap tarkoittikin asialla niitä jotka pelkäävät, jotka pyrkivät rajoittamaan toisten elämää. Ei niitä, joilla ei ole mitään ongelmaa!

Vierailija
14/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei luota kumppaniin ja pelkää pettämistä kannattaa erota . Ja kas vain, pettämistä nen on mahdotonta

Vierailija
15/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha mitään lupia antaa kun se toinen on pettänyt koko ajan. Ei se mitään siunausta siihen tarvitse erikseen. Kaikki puolisoni on pettäneet ja minun lupiani ei ole siihen kysytty eikä tarvittu. Ongelma on tullut vain siitä kun minä petän takaisin. Sitten se ei olekaan enää niin kivaa. 

Mulla oli kanssa tällainen mies. Haukkui ja syytti mua pettämisestä. En ollut kertaakaan pettänyt häntä vaikka tilaisuuksia oli ollut, useampi mies oli ehdotellut tapaamisia, mutta kaikista kieltäydyin tai näyttelin kuuroa ja sokeaa.

Erotessa selvisi, että miehelläni olikin itsellään jo pitkälle edennyt suhde naispuoleiseen työkaveriinsa. No siinä erovaiheessa en enää jaksanut välittää. Mutta olipahan hyvä oppi, että niillä pahimmilla ja mustasukkaisimmilla epäilijöillä on pelko persiissä, koska itse pettävät.

Vierailija
16/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytää paremman kuin meikäläinen, saa mennä ja/tai lähteä. Uskollisuutta odotan, mutta toista ei voi omistaa: uskollisuus/arvot lähtevät jokaisesta ihmisestä itsestään. Aivan samat asiat koskevat allekirjoittanuttakin. Näin ollaan puolison kanssa sovittu.

Vierailija
17/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies saa ihan vapaasti mennä muiden naisten mukaan. Olisin kiitollinen jos ilmoittaisi siitä minulle ensin mutta kunhan ei harrasta minun kanssani seksiä enää sen jälkeen kun näin on käynyt, niin en oikeastaan välitä. Hän saa tehdä valintansa ja minä omani.

Vierailija
18/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan että liian tiukassa lieassa hevonenkin potkii laitoja. Vähän löysää ja asia ei olekaan niin jännä enää.

En omista puolisoani, olemme tässä omasta vapaasta tahdostamme. Jos hän pettäisi selvittäisin syyn enkä roikkuisi paniikissa hänessä kiinni ahdistelemassa.

Ilmeisesti ei ole vielä parempaa löytynyt kun edelleenkin tuossa vieressä kyhnää:)

26v yhdessä

Vierailija
19/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki pettämistä haikailevat ole luonteeltaan polyamorisia vapaita sieluja. Osa käyttää muita seksikumppaneita vallankäyttöön tai pyörittelee montaa kumppania kilpailuttamismielessä.

Polyamorisuus edellyttää sitoutumista sovittuun ja reiluutta.

Vierailija
20/23 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. N43

Ei meillä harrasteta kyttäämistä eikä kieltoja. Meillä oven saranat aukeaa ulospäin ja siitä saa vapaasti mennä. Itse ehdotin avointa suhdetta, koska olin kyllästynyt elämään ilman seksiä. Puoliso kieltäytyi jyrkästi tällaisesta ehdotuksesta, suorastaan pöyristyi. Jälkeenpäin selvisi, että sillä olikin ihan yksipuolinen avoin suhde, minä en vain tiennyt siitä.