Te keillä on hennot ja ohuet hiukset, jotka ei kasva pitkiksi, miten hoidatte hiuksianne?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Biozellin arganöljy on paras hoitotuote.
Sisäisesti biotiini, seleeni, C-vitamiini, sinkki ja luuliemi.
Mielenkiintoinen "öljy".
Cyclopentasiloxane, Dimethiconol, Trimethylsiloxyphenyl Dimethicone, Argania Spinosa Kernel Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Parfum, Ethylhexyl Methoxycinnamate
Vierailija kirjoitti:
Mulla biotiini auttoi hiusten kasvuun, hiuslaatua se ei toki muuttanut. Kampaaja alkoi ihmetellä kun mulla oli paljon sellaisia 5-6 cm mittaisia hiuksia, niin olin just noin puoli vuotta käyttänyt biotiinilisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen "öljy".
Cyclopentasiloxane, Dimethiconol, Trimethylsiloxyphenyl Dimethicone, Argania Spinosa Kernel Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Parfum, Ethylhexyl Methoxycinnamate
No se sopii ainakin mun hiuksille, jotka on ohuet ja hennot. Kosteuttaa, mutta ei jätä rasvaisiksi. Ja siinä on uv-suoja.
Ainoa miten hiukset itsellä lähti lopulta kasvamaan vuosien jälkeen oli hiusöljyn käyttö päivittäin, kasvoivat solisluun kohdilta napaan asti :) shu uemuran hiusöljy käytössä
Minulla on äidinpuolesen suvun naisten tukka (äidin isällä oli paksumpi hiuslaatu, mutta se ei periytynyt kuin yhdelle lapselle), joka on vielä sitten kihara. En tarvitse mitään tyvikohotuksia, ilmaa riittää kyllä päänahassa...
Mutta: MILLÄÄN ruokavaliolla, lisäaineilla tai käsittelyillä tätä hiusta ei saa kasvamaan kuin nippanappa olkapäille asti. Sen saa tuuheammaksi, minulle sopii esimerkiksi hyvin se, että pesen VAIN kerran viikossa hiukset. Koska ovat valmiiksi tyvikohotettu, niin ei päänahkakaan rasvoitu. Kaikki mahdolliset lisäaineet ja hoitokäsittelyn on testattu. Minkkiöljy oli ihan hyvä tuote, mutta ei sekään pituutta lisännyt, hiukset tuntuivat hieman paksummilta ja raskaammilta ja olivat siis helpompia pysymään toivotussa kampauksessa (ohut ja kihara kun ei kertakaikkiaan vaan pysy kuosissa). Riittävä kalsiumin syöminen myös vahvistaa jonkin verran hiuksia, vaikutus alkaa näkyä vasta noin vuoden päästä kalsiumlisän aloituksesta (testattu hyvin monella meidän suvun henkilöllä).
Missään tapauksessa tätä hiusta ei saa lämpökäsitellä, etenkin hiustenkuivaaja on tappokone tälle tukalle. Tilanne on todennäköisesti erilainen, jos hiusten rakenne on toinen, mutta tälle kiharalle - ei missään nimessä hiustenkuivaajaa.
Hiusta voi paksuntaa permanenttikäsittelyllä (suoristus) tai voimakkailla värjäyksillä, mutta ne valitettavasti sitten syövät pituutta hyvin nopeasti.
On myös testattu se, että hiuksia ei pidä lainkaan kiinni (nää kokeilut ovat olleet sellaista kolmea vuotta, mikä laskettiin, että se on se maksimikasvuaika, joka meidän hiuksilla on, selvitetty mm. värjäyskokeiluiden perusteella) - sillä oli minimaalinen vaikutus, jonkin verran näkyi se, että kesken kasvun katkenneita hiuksia oli hieman vähemmän. Mutta vain hieman.
Tällainen ohut ja lyhyeksi jäävä hiuslaatu ei muutu miksikään, kuin korkeintaan voimakkaiden syöpähoitojen (ja elinsiirron jälkeisen hyljinnänestolääkityksen jälkeen) jälkeen, näin siis meidän suvussamme. Hiukset kasvavat vain sen tietyn ajan, ja meillä se on maksimissaan 3 vuotta, jonka jälkeen se hius ehkä viettää jonkin aikaa vielä lepotilassa ja sitten putoaa. Teoreettisesti laskien meillä voisi olla 36 senttiä pitkät hiukset, koska hius kasvaa keskimäärin 1cm/kk. Käytännössä meillä ei ole niin pitkiä hiuksia koskaan ollut kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä syö.
Nyt keskustellaan ohuista hiuksista, ei huonokuntoisista hiuksista. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Esim. itselläni on sileät ja todella kiiltävät hiukset, mutta niitä on vain vähän. Mikään ruoka tai lisäravinne ei siis lisää niiden määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä syö.
Nyt keskustellaan ohuista hiuksista, ei huonokuntoisista hiuksista. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Esim. itselläni on sileät ja todella kiiltävät hiukset, mutta niitä on vain vähän. Mikään ruoka tai lisäravinne ei siis lisää niiden määrää.
Mietin ihan samaa, tässä keskustelussa moni sekoittaa keskenään hiuslaadun ja hiusten kunnon. Monella ohuthiuksisella on todella hyväkuntoiset ja kiiltävät hiukset, eikä niitä muuteta paksuiksi paremmilla elintavoilla. Hiustuppien määrä on mitä on, se ei muuksi muutu. Vastaavasti monella tuuheahiuksisella voi olla huonokuntoiset, kuivat hiukset, jolloin siitä oikeasta ravinnosta ja hoidosta voi ollakin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen "öljy".
No se sopii ainakin mun hiuksille, jotka on ohuet ja hennot. Kosteuttaa, mutta ei jätä rasvaisiksi. Ja siinä on uv-suoja.
Kaksi ekaa ainetta silikoneja joten on enemmänkin hiusten meikki kuin hoitotuote. Monella nuo silikonit tukkii päänahkaa ja alkaa aiheuttaa jonkin ajan päästä hiustenlähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se hoitaminen auttaa, hiukset pysyvät silti hentoina ja ohuina. Itseasiassa hoitamatta jättäminen on tehokkaampaa, koska vaurioitunut hius on vähän pörröllään eikä niin liukas ja päätä pitkin valuva.
Huomannut saman. Vaaleat raidat toimii mulla, tuo tuuheutta ja tukka ei roiku ihan päätä myöten. Puolipitkä tai lyhyt malli luo myös illusiota paksummasta tukasta.
Minulla on juuriotsikon mukaiset hiukset... Luulin jo hetken, että tää on joku mun aloitus vuosien takaa, jonka joku on sattunut nostamaan. Vastaus kysymykseen: en tiedä miten näitä kannattaisi hoitaa. Näyttävät aina yhtä onnettomilta, vaikka mitä tekisi.
En rasita hiuksia turhalla ja tiheällä käsittelyllä. Silloin kun föönaan, niin laitan muotovaahtoa tai suihketta lämpäsuojaksi.
Lyhyet on. Sopii mulle, eikä tarvitse huolehtia. Naisellisuuteni ei tuosta kärsi.
Ihan tavallisesti. Shampoo, hoitoaine, hiusöljy jne. Mikään ei kuitenkaan tee niistä paksumpia.
Otin maltilliset pidennykset. Tuuhentavat ja ovat luonnolliset (ei siis sellaiset some-Sieppo-hiukset)
Minulla on hennot ja ohuet hiukset, eikä ne siitä miksikään muutu, vaikka niihin saa jonkun verran volyymia joillain käsittelyaineilla.
No eipä rehota karvat sitten missään muuallakaan (laiha lohtu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen "öljy".
Kaksi ekaa ainetta silikoneja joten on enemmänkin hiusten meikki kuin hoitotuote. Monella nuo silikonit tukkii päänahkaa ja alkaa aiheuttaa jonkin ajan päästä hiustenlähtöä.
Eihän sitä hiusöljyä päänahkaan hierota vaan hiusten latvoihin!
Kekkosen "miten hoidan hiuksiani" oppaan mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa miten hiukset itsellä lähti lopulta kasvamaan vuosien jälkeen oli hiusöljyn käyttö päivittäin, kasvoivat solisluun kohdilta napaan asti :) shu uemuran hiusöljy käytössä
Kivasti kauneudenhuoltoala onnistuu putsaamaan naisten rahat. Brändättyä öljyäkin onnistutaan myymään satojen eurojen litrahinnalla. Argaaniöljy ei kyllä itsessäänkään ole mitään halpaa. Omalla kohdalla marketin kookosöljykin on tuottanut hyvän tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivasti kauneudenhuoltoala onnistuu putsaamaan naisten rahat. Brändättyä öljyäkin onnistutaan myymään satojen eurojen litrahinnalla. Argaaniöljy ei kyllä itsessäänkään ole mitään halpaa. Omalla kohdalla marketin kookosöljykin on tuottanut hyvän tuloksen.
Olisit voinut lyhyemminkin kirjoittaa että sulla ei vaan oo varaa ostaa. Kookosöljy nyt ei oo hyvä hennoille hiuksille kun se aiheuttaa proteiinin liiallisen kerääntymisen hiuksiin ja kuivattaa ja rikkoo hiuksia enemmän.
Vai voisiko olla niin, että lastesi hiuslaatuun on vaikuttaneet myös heidän isän puolelta tulleet geenit?