Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä on hennot ja ohuet hiukset, jotka ei kasva pitkiksi, miten hoidatte hiuksianne?

Vierailija
03.05.2022 |

Olisiko hoitovinkkejä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino, jolla sain hyvinvoivat, jopa tuuheat hiukset oli raskaus. Ja se johtui hormoneista eli ei tuollaisille luontaisille ja geneettisille ominaisuuksille auta mitkään shampoot ja hoitoaineet. Toki tietynlaiset kampaukset ja muotoilutuotteet saa hiuksiin volyymia ja jos haluaa pilata ne omat hentoiset hiukset, niin pidennykset/tuuhennokset.

Vierailija
22/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pesu päivittäin tuuheuttavalla shamppoolla ja lisäksi hoitoaineet. pesun jälkeen kuivaa hiustenkuivaajalla. värjättyinä näyttää paremmilta, vaalea väri saa hiukset näyttämään runsailta ja paksummilta.

No joo, jos haluaa pilata hiuksensa.

Aivan liian tiheä pesu rasittaa ja kuivattaa ohutta hiusta entisestään. Se rasittaa myös hiuspohjaa, mikä taas voi hidastaa hiustenkasvua entisestään. Myös kuivaaminen kuivaajalla rasittaa ja kuivattaa hiusta. Pelkkä kevyt pyyhekuivaus riittää vallan hyvin yleensä, se myös kosteuttaa hiuksia. Varsinkin värjääminen rasittaa hiuksia.

Noilla hoito-ohjeilla ei mikään ihme, jos jollain on ohut ja surkea lirulettitukka. Sellaisena varmasti tuolla hoidolla pysyykin.

En tiedä millainen hiuslaatu sinulla on, mutta mulla on vuorokaudessa rasvoittuva, ohut ja liukas hiuslaatu. Jos jätän sen kuivaamatta pesun jälkeen, se roikkuu aivan sileänä päätä myöten ja rasvoittuu puolessa päivässä.

Ja ei, pesuväliä ei voi todellakaan harventaa, on kokeiltu monta kertaa. Pisimmillään yhden talven ajan eli n. 7kk. Rasvoittuminen ei vähentynyt tai hidastunut ollenkaan mutta sen sijaan sain hiuspohjan pahaan kuntoon, isoja kipeitä ja kutiavia näppylöitä oli pitkin hiuspohjaa ja hiuksia alkoi irtoamaan. Rasvoittuminen on minulla hormonaalista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sitä mitä syö.

Kyllä, proteiinia, kasviksia ja hyviä rasvoja. Ja kohtuudella vettä.

Että lapsesta saakka ollut ohut ja lasimainen hius paksuuntuu kun vain syö oikein. Jännä juttu, että viiteenkymmeneen vuoteen ei mulla tätä ole tapahtunut 🤔

Vierailija
24/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemiseen ei käytetä shampoota lainkaan. Pesu rakenne paikkaavalla hoitoaineella. Esim Colormask tai muu vastaava hierotaan hyvin kuivaan päänahkaan, sekä lopuksi kuiviin hiuksiin. Pidetään tunti tai kauemmin. Sitten vain huuhdotaan huolella päänahka, joka on puhtaampi kuin koskaan. Ohuista hiuksista puuttuu synnynnäisesti hiuksen yhdin, ja kun hiuksen ytimeen kertyy näitä rakenne aineita, tulee hiuksesta jäykempi ja paksumman tuntuinen. Pesu shamppoolla rikkoo vaikutuksen.

Sama ilmiö jos on pitkään pesemättä tukkaa, niin sen jälkeen hiukset ovat vähän paremmat. Kannattaa kysyä ammattilaiselta, mitkä tuotteet ovat laadukkaimmat. Voi olla, että hius ja päänahka tarvitsevat eri tuotteet.

Tärkein vaihe on hoitoaineen pitäminen hiuksissa, jolloin siitä ehtii imeytyä rakenne aineita hiuksen ytimeen. Pelkkä huljautus ei tuo samaa tulosta.

Kosteisiin hiuksiin lisäisin Kevin.Murhyn Full.Again, tai ID Blow fiber foam kuituvahviketta. Vähän riittää, kuivaus ehkä tehostaa vaikutusta.

Vierailija
25/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiustenkasvun määrittävät geenit. Omassa suvussani on kaikilla naisilla hennot, lasimaiset hiukset, jotka eivät jaksa kasvaa olkapäitä pitemmälle, vaan ne hapertuvat ja katkeilevat itsestään. Siinä ei mitkään ruokailutottumukset, hiustenhoidot ja lisäravinteet auta. Eihän terveellisistä elintavoista toki mitään haittaa ole, mutta eivät ne hiustyypille mitään tee.

Vierailija
26/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että lapsesta saakka ollut ohut ja lasimainen hius paksuuntuu kun vain syö oikein. Jännä juttu, että viiteenkymmeneen vuoteen ei mulla tätä ole tapahtunut 🤔

Onko pakko olla noin lapsellinen? Yläpeukkua kaikille ylihintaisille hiusten hoitotuotteille, mutta perusasiat voidaankin sitten haukkua surkeilla argumenteilla? Elintavat näkyy sekä ihossa, että hiuksissa.

Vierailija
27/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ruokavalio ei muuta hiusten määrää tai paksuutta. Tällaisia idioottimaisuuksia laukovat yleensä sellaiset ihmiset, jotka ovat saaneet syntymässään hyvät hiusgeenit, mutta pitävät hiusten kuntoa ja pituutta oman toimintansa ja erinomaisuutensa lopputuloksena.

Vierailija
28/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko olla noin lapsellinen? Yläpeukkua kaikille ylihintaisille hiusten hoitotuotteille, mutta perusasiat voidaankin sitten haukkua surkeilla argumenteilla? Elintavat näkyy sekä ihossa, että hiuksissa.

Ylimielistä heittää tuollaisia kommentteja, ihan kuin ohuthiuksiset olisivat kaikki jotain hälläväliä-tyyppejä joita ei kiinnosta terveet elintavat.

Vierailija
29/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hiuksia kiinni, kun aukinaisena tarttuvat milloin mihinkin ja hapertuvat todella herkästi. Pesen etuhiukset päivittäin, kun geenilotossa voitin myös rasvaisen ihon. Koko hiukset vähintään joka toinen päivä. Käytän hoitoainetta latvoihin. En värjää hiuksia, koska tummemmissa sävyissä päänahka paistaa vaaleana ja vaalennusta eivät kestä. Joskus olen hennannut punaiseksi, mutta nykyään en jaksa.

Vierailija
30/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon hiuksia, mutta se on kaikki sellasia ohuita ja lasimaisia, todella hentoja ja pehmeitä.  Hiukset tosiaankin rasvoittuvat puolessa päivässä, jos en kreppaa juuria. Kasvuun tämä ei niin vaikuta, minulla on ollut puoleen selkään ulottuva tukka, mutta eihän se hyvältä näyttänyt toki, kun oli niin liru. 

Syömisellä voi toki vaikuttaa hiusten kuntoon, mutta ei sillä kyllä perushiuslaatua saa muutettua. 

Vierailija
31/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukset heijastavat sisäistä hyvinvointia. Oikeanlaisella ruokavaliolla asiaan voi vaikuttaa, mutta jopa sinä ymmärtänet ettei mitään ihmelääkkeitä ei ole. Itse olen kasvanut tavallisella kotiruualla, mutta omien lasten kanssa olen päivittänyt sitä ruokavaliota ja heistä kumpikaan ei ole onneksi hiuslaatuani perinyt. Voisiko olla, että nykyään tiedetään enemmän terveellisestä ruokavaliosta?

Vierailija
32/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen? Lapsellista on väittää että geeniperimästä tuleva hiuslaatu muokkaantuisi ravinnolla muuksi. En käytä hoitotuotteita (ylihintaisia tai muita), mutta oikeat muotoilutuotteet auttavat kummasti.

Vierailija
33/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimielistä heittää tuollaisia kommentteja, ihan kuin ohuthiuksiset olisivat kaikki jotain hälläväliä-tyyppejä joita ei kiinnosta terveet elintavat.

Veikkaan, kun sitä sinunkin ruokavaliota aletaan tarkkailemaan et sinä tässäkään asiassa mikään mallioppilas ole.

Vierailija
34/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen? Lapsellista on väittää että geeniperimästä tuleva hiuslaatu muokkaantuisi ravinnolla muuksi. En käytä hoitotuotteita (ylihintaisia tai muita), mutta oikeat muotoilutuotteet auttavat kummasti.

Korjaavia peliliikkeitä ei kannata tehdä koska geenit? 

Vierailija
35/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toisella lapsella on paksu ja karhea tukka, perinyt sen isältään. Toisella on samanlainen kuin mulla, ei onneksi ihan yhtä ohut. Me syödään kaikki samaa ruokaa :) näillä oli jo ihan pienenä erilaiset hiukset, toisella sellasta höttöä pää täynnä, toisella jo pienenä "oikea" tukka. 

Vierailija
36/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biozellin arganöljy on paras hoitotuote.

Sisäisesti biotiini, seleeni, C-vitamiini, sinkki ja luuliemi.

Vierailija
37/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne korjaavat peliliikkeet eivät edelleenkään tee mitään syntymässä saadulle hiuslaadulle. Sinun logiikalla varmaan kihara hiuskin muuttuu piikkisuoraksi, jos vain syö oikein. Miten tämä pitäisi sinulle ilmaista, jotta ymmärtäisit asian?

Vierailija
38/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä korjaava peliliike? Olen vuosikymmeniä jo syönyt kala- ja kasvispainotteisesti, juon paljon vettä, en polta ja alkoholia käytän satunnaisesti. Missä se ongelma nyt on? Kerro toki, niin saatan vielä korjata

Vierailija
39/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun toisella lapsella on paksu ja karhea tukka, perinyt sen isältään. Toisella on samanlainen kuin mulla, ei onneksi ihan yhtä ohut. Me syödään kaikki samaa ruokaa :) näillä oli jo ihan pienenä erilaiset hiukset, toisella sellasta höttöä pää täynnä, toisella jo pienenä "oikea" tukka. 

Sama juttu meidän perheessä. Minulla on ohuen ohut lirutukka, ja siskollani ja veljelläni on tuuheat leijonanharjat. Ihan samaa ruokaa on kaikki syöty.

Vierailija
40/59 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pesu päivittäin tuuheuttavalla shamppoolla ja lisäksi hoitoaineet. pesun jälkeen kuivaa hiustenkuivaajalla. värjättyinä näyttää paremmilta, vaalea väri saa hiukset näyttämään runsailta ja paksummilta.

No joo, jos haluaa pilata hiuksensa.

Aivan liian tiheä pesu rasittaa ja kuivattaa ohutta hiusta entisestään. Se rasittaa myös hiuspohjaa, mikä taas voi hidastaa hiustenkasvua entisestään. Myös kuivaaminen kuivaajalla rasittaa ja kuivattaa hiusta. Pelkkä kevyt pyyhekuivaus riittää vallan hyvin yleensä, se myös kosteuttaa hiuksia. Varsinkin värjääminen rasittaa hiuksia.

Noilla hoito-ohjeilla ei mikään ihme, jos jollain on ohut ja surkea lirulettitukka. Sellaisena varmasti tuolla hoidolla pysyykin.

Liian harvoin tapahtuva pesu rasittaa päänahkaa, kun se tukkeutuu liasta ja talista. Kasvotkin pestään päivittäin.

Tutkimusten mukaan hiustenkuivaajalla kuivaaminen rasittaa hiusta vähemmän kuin antaisi niiden kuivua vapaasti. Hius on heikoimmillaan märkänä, joten on kuivattava nopeasti. Kosteilla hiuksilla nukkuminen on ehkä pahinta mitä voi tehdä, hiukset joutuvat venytykseen ja katkeavat.

Kasviväreillä värjääminen hoitaa hiusta eikä rasita. Vaalentaminen on taas asia erikseen.

Aika kiintoisa tieto että hiustenkuivaaja vähemmän vahingollinen kuin että antaa kuivua, uskoisikohan..? Itse olen hellävaraisesti painellut pehmeällä pyyhkeellä suurimman kosteuden ja sitten antanut kuivua.