Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v poika koukussa aivasteluun

Vierailija
02.05.2022 |

Erikoinen juttu, mutta en tiedä että onko tämä ongelma, johon pitäisi puuttua tai voiko olla jotenkin haitallista. Aiheuttaa siis itse itselleen aivastuksia työntämällä esim. jotain tikkua nenäänsä, ja saattaa tehdä näin kymmeniä kertoja. Olen kysynyt syytä tälle ja sanoo vaan itse, että on kuulemma kivaa. Onko syytä puuttua jotenkin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit tekee kaikkea älytöntä. Se johtuu siitä että niiden aivot on sekaisin.

Vierailija
2/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleensä itseaiheutettua. Olen lukenut , että joillekin tulee sillin tällöin esin aivastuksia 13 peräkkäin. Näin on lähipiirissäni eräällä henkilöllä. Ollut jo vuosikymmeniä silloin tällöin-siitä ei ole haittaa. Samoin jo vuosia sitten eräs asiakkaani kertoi, että hänellä on sama vaiva.

Törmäsin netissä myös ko ilmiöön, mutten muista missä se artikkeli oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastuskohtaukset

Olen kärsinyt ainakin 20 vuotta usein esiintyvistä aivastuskohtauksista. Kohtaus tulee milloin ja missä tahansa. Sarja sisältää ainakin 20 rajua aivastusta. Allergioita ei ole todettu.

Aivastus on suojarefleksi. Nenäontelon värekarvasolujen ärsytys aiheuttaa refleksin, joka tyhjentää ylähengitystiet.

Nenä pitää tietenkin tutkia tarkoin, mutta noin pitkä aika saa miettimään muitakin vaihtoehtoja. Aivastusrefleksi välittyy kolmoishermon kautta, ja joillakin ihmisillä tietyillä suvuilla on sellainen taipumus, että jos näköhermoa ärsytetään, tulee aivastus. Sen voi aiheuttaa vaikka voimakas valo.

Niinpä kolmoishermo kannattaa tutkia. Siihen tarvitaan magneettikuvausta, ehkä jopa aivofilmiä. On kuvattu tapauksia, joissa epileptinen sähköpurkaus aivoissa on ollut hankalan aivastelun syynä.

~

Tuon artikkelin löysin netistä, Yle Akuutti. Joskus vuosia sitten.

Vierailija
4/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan kyse siitä että poika vaan haluaa aivastella eikä siitä että olisi allergiaa tmv, APhan on löytänyt poikansa tunkemassa nenään tikkuja jne?

Vierailija
5/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivastuskohtaukset

Olen kärsinyt ainakin 20 vuotta usein esiintyvistä aivastuskohtauksista. Kohtaus tulee milloin ja missä tahansa. Sarja sisältää ainakin 20 rajua aivastusta. Allergioita ei ole todettu.

Aivastus on suojarefleksi. Nenäontelon värekarvasolujen ärsytys aiheuttaa refleksin, joka tyhjentää ylähengitystiet.

Nenä pitää tietenkin tutkia tarkoin, mutta noin pitkä aika saa miettimään muitakin vaihtoehtoja. Aivastusrefleksi välittyy kolmoishermon kautta, ja joillakin ihmisillä tietyillä suvuilla on sellainen taipumus, että jos näköhermoa ärsytetään, tulee aivastus. Sen voi aiheuttaa vaikka voimakas valo.

Niinpä kolmoishermo kannattaa tutkia. Siihen tarvitaan magneettikuvausta, ehkä jopa aivofilmiä. On kuvattu tapauksia, joissa epileptinen sähköpurkaus aivoissa on ollut hankalan aivastelun syynä.

~

Poika työntää tikkua nenäänsä ja aivastelee ja sinä ehdotat tähän ratkaisuksi magneettikuvausta ja aivofilmiä??? Mitä hittoa? Mitkään kuvaukset tai tutkimukset eivät lopeta tämän kaverin aivastelua niin kauan, kun tunkee itse tarkoituksella tikkua nenäänsä.

Vierailija
6/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleensä itseaiheutettua. Olen lukenut , että joillekin tulee sillin tällöin esin aivastuksia 13 peräkkäin. Näin on lähipiirissäni eräällä henkilöllä. Ollut jo vuosikymmeniä silloin tällöin-siitä ei ole haittaa. Samoin jo vuosia sitten eräs asiakkaani kertoi, että hänellä on sama vaiva.

Törmäsin netissä myös ko ilmiöön, mutten muista missä se artikkeli oli.

Tämä nyt ainakin lienee mitä suuremmassa määrin itse aiheutettua.

Vierailija
7/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että voi katketa verisuoni päästä aivastelun yhteydessä.

Vierailija
8/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aivastella. Teen tuota itsekin joskus ja on hyvin virkistävää!

Vierailija
9/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aivastus on parempi kuin huono orgasmi.

Vierailija
10/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vaihe, menee varmaan kohta ohi.

Vierailija
11/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn myös aiheuttamaan aivastuksen nipistämällä nenääni. Teen tätä varsinkin ollessani flunssassa koska aivastus tuntuu vapauttavalta ja olo ikään kuin kevenee sen jälkeen :D muutoin en tätä sarja-aivastelua harjoita mutta ymmärrän kyllä että siihen voi todella jäädä koukkuun, niin järjettömältä kuin kuulostaakin!

Vierailija
12/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivastuskohtaukset

~

Poika työntää tikkua nenäänsä ja aivastelee ja sinä ehdotat tähän ratkaisuksi magneettikuvausta ja aivofilmiä??? Mitä hittoa? Mitkään kuvaukset tai tutkimukset eivät lopeta tämän kaverin aivastelua niin kauan, kun tunkee itse tarkoituksella tikkua nenäänsä.

Väärin ymmärsit, tuollainen teksti oli vai netissä,,, siis ollut joskus Yle Akuutissa.

Antaisin ihan rauhassa aivastella pojan. Itsekin tykkään joskus aivastaa.

Vierailija
13/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sanot joka kerta "terveydeksi"?

Vierailija
14/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene ainakaan nenä tukkoon

Vierailija
15/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samaa, hävettää myöntää mutta aivastaminen tuntuu paremmalta kuin orgasmi.

Vierailija
16/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on seonnut. Vie lääkäriin.

Vierailija
17/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivastuskohtaukset

~

Ei tuo tikkujen ja muiden pitkien esineiden työntö nenään ihan normaalia käytöstä ole, kai 15 v tajuaa jo esim että tikku voi katketa? Ja jäädä nenään, tai nenä vaurioitua? Jos tekee tätä tarkoituksella (ja varsinkin jos ap sanonut että miksi ei saa tehdä) ja usein, veisin lääkäriin.

Vierailija
18/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivastuskohtaukset

~

Ei tuo tikkujen ja muiden pitkien esineiden työntö nenään ihan normaalia käytöstä ole, kai 15 v tajuaa jo esim että tikku voi katketa? Ja jäädä nenään, tai nenä vaurioitua? Jos tekee tätä tarkoituksella (ja varsinkin jos ap sanonut että miksi ei saa tehdä) ja usein, veisin lääkäriin.

Jos työntää vaikka tulitikkua nenään ja se katkeaa sinne, niin mikä on todennäköisyys sille, että se katkennut pätkä jää sinne siten jumiin, ettei sitä muka saisi pois sieltä? Aika kaukaa haettu riski.

Vierailija
19/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se poika kenties vähän autistinen tai jotain?

Vierailija
20/20 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastaminen tuntuu hyvältä, se on kuin nenän orgasmi. Anna aivastella, harmitontahan tuo on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän