Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna alkava lakko, miten järjestätte päiväkoti-ikäisten hoidon?

Vierailija
02.05.2022 |

Oletteko itse pois töistä, isovanhemmat hoitaa, otatte lapsen mukaan töihin vai miten?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän niitä hoitelee ihan vaan vasenta kättä heiluttamalla, sehän on vain sitä hoitamista eikä se voi olla ongelma kellekään vaikka niitä olisi se 7-21kpl.

Ei liene Suomessa sellaista äitiä, jolla olisi 21 lasta. 

Niin, mutta kun siellä varhaiskasvatuksessa ollaan säännöllisesti vastuussa yli 10 lapsesta ja välillä jopa parista kymmenestä=tiimissä 3 kasvattajaa joista 1 poissa ja kaksin pyöritetään hommaa ja työkaverinkin tai itseni on käytävä wcssä, lakisääteisellä kahvitauolle, hoidettava lepohetki itsekseen jne jne

Vai kasvattajia ja vastuussa... Kasvattaja ei jätä lasta kasvattamatta rahan takia. Ihan vaan päiväkodin tätejä ovat.

Kasvatat sitten epäilemättä itse omat lapsesi etkä ole lykkäämässå päiväkotiin.

Itse vaadin tietenkin, että siivoojat, lääkärit, putkimiehet ja muut tekevät työnsä ilman rahaa koska muuten eivät ole kunnon ammattilaisia kun rahan perässä ovat.

Kasvatan kyllä itse ja vien työpäivien ajaksi hoitoon - en kasvatettavaksi.

No mitä sitten nariset kun lapsesi ei edes normaalistikaan saa päivähoidossa kasvatusta. Mitään ongelmaa ei sitten ole siinä, ettei huomenna kukaan ole kasvattamassa lasta työpäivän aikana. Senkun kasvatat itse.

En minä siitä ole narissut. Tuo kasvattajuuden ja vastuun korostaminen vain huvittaa. Sinulla näyttää olevan melko vakava vihanhallintaongelma.

Minusta voisi olla kahdenlaista päivähoitoa. Ensimmäinen se mikä meillä nyt on mutta paremmilla resursseilla. Resurssit saataisiin siitä kun toinen olisi vain hoitoa. 10 lasta pehmustettuun huoneeseen ja joku voi katsoa että ovat hengissä. Tällä ihmisellä ei tarvitse kummoista koulutusta olla joten jää enemmän koulutettuja varhaiskasvatukseen.

Kuikka ollakaan, ne on ne muiden lapset, jotka kuuluu sinne pehmustettuun huoneeseen. Menepä näyttämään malliksi, kuinka pidät lauman lapsia hengissä siellä.

En ole, jota lainasit, mutta et ymmärtänyt pointtia. Sinne pehmustettuun huoneeseen viedään tasan niiden lapset, joille riittää että joku vähän katsoo lasten perään ja pukee kurahousuja.

Me, jotka haluamme enemmän lastemme kasvattajilta, myös sitten saamme enemmän.

Vierailija
62/64 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko varhaiskasvatus on ihan sekopäistä touhua, oli lakko tai ei. Suomen pisa ja muu menestys on rakennettu ihan ilman varhaiskasvatusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätöitä teen. Yhden eskarilaisen ja yhden alakoululaisen kanssa on jo suht helppoa. Isovanhemmat ulkoiluttavat.

Se on hienoa, jos on isovanhempia auttamassa. Meillä se ainoa elossaoleva kyllä kovasti hinkui kahta lastamme ulkoiluttamaan. Aiemmista kerroista oppineena emme tarttuneet tarjoukseen. Ainoa syy, miksi mamma "haluaa" ulkoilla lasten kanssa on valitettavasti se, että saa otettua valokuvia, joita voi sitten näytellä ympäriinsä, kun valehtelee, että on taas koko lakon ajan hoitanut lapsiamme. Vartissa saa riittävästi kuvia otettua ja sitten tuokin jo lapset takaisin, "kun nämä halusivat sisälle, ei hän muuten olisi tuonut". Jännä, miten samat lapset viikonloppuisin eivät millään malttaisi tulla sisälle.

Kyllä tästä lakosta selvitään puolison kanssa vuorottelemalla ilman viidentoista minuutin "apua". 

Vierailija
64/64 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin totesin niin outoa on se että taas kerrottiin valtion hallinnon virkojen palkoista, 16000/kk ja 22000/kk tienaavia ja siitä ylöspäin edelleen... kuka veronmaksaja muka on antanut luvan moiseen... ei ihme että täällä ollaan köyhiä... piilokorruptio kukoistaa Suomessa ja pieni eliitti rikastuu veronmaksajien kustannuksella... ja tätä peitellään maksetun median otsikoilla siitä että pienipalkkaiset ryhmät kuten hoitajat ja opettajat ovat ahneita… se on totalitarismia parhaimmillaan, eliitti ja maksettu media kertovat yhden sallitun mielipiteen muita ei saa olla…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän