Minun lapseni on nero. Repiikää siitä.
11v poika ja saa kokeista 10 ja -10 ihan tekemättä mitään. Ei jaksa kuunnella tunnilla eikä lukea.Osaa korjata jo itse pyöränsä ja viime kesänä ajoi ensimmäistä kertaa autoa pellolla.Oppi pelkästään niin, että on seurannut vierestä meidän ajamista.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Antakaa nyt hyvät ihmiset vanhemman iloita lapsensa taidoista. Ómituinen palsta kyllä..
Iloita saa, mutta perusteeton ylimielisyys ja kerskailu kummastuttaa. Itse en näe tuossa mitään ihmeellistä, että alakoulussa oleva lapsi panostaa vähän kouluun ja silti pärjää. Tai että osaa tehdä muita autoihin tai polkupyöriin liittyviä juttuja joita monet muutkin ovat tuossa iässä tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan huomaa että ap ei osaa kirjoittaa edes sanaa "repikää" :D
Lapsi lienee adoptoitu.
No onneksi teistä edes toinen on...
Löysin tämän LAPSENI ON NERO-KILPAILUN 🤣 🥴...
No niin....🤡, meidän tytön poika laski KOLMANNEN luokan matematiikan tehtäviä 6 vuotiaana !
Nyt tämä poika on neljännellä luokalla ja ei oo saanut mistään kokeista 9- huonompaa.
Ja EI todellakaan poika lue yhtään kokeisiin, eikä lue lukuläksyjään... Hän vaan OSAA.
Mutta. "Nerous" kouluaineissa EI OLE mikään varma tae siihen että MENESTYY ELÄMÄSSÄÄN.
Elämä ei ole suoraviivainen.
Jos ei tuossa iässä opi tekemään töitä opintojensa eteen, tulee ongelmia viimeistään lukiossa.
Ja yliopistossa ... No onhan näitä nähty. Jotkut sinnekin asti pääsevät. Mutta eivät kestä sitä, kun heille ei anneta huippuarvosanoja pelkästään siitä, että vaivautuvat ilmoittautumaan kursseille.
Vetää itsensä kaulakiikkuun kun tajuaa vanhempiensa älyllisen rajoittuneisuuden eikä peltoauto enää kiinnosta. Surkea on tulevaisuus hänellä.
Kyllä se siitä asettuu, kun ikää vähän tulee.
Aloittaja haluaa selkeästi provosoida. Näin opettajana tiedän, että tekemättä mitään ei todellakaan saa kymppejä alakoulussa. Jo siitäkään syystä, että kokeissa ainakin ylemmillä alakoulun luokilla on aina asiaa ja sisältöjä, joita ei tunnilla käydä siten, että pelkästään sillä saisi kympin. Ja valtaosa ei saa kymppejä, vaikka harjoittelisi tosi hyvin. Sillä ei tule missään tapauksessa ylpeillä, että lapsi saa hyviä numeroita tekemättä mitään. Jos ei opi tekemään töitä, koulussa ei pärjää, vaikka olisi lahjakaskin. Paremmin elämässä pärjää lopulta aina kohtuullisen lahjakas, joka on ahkera kuin lahjakas, mutta laiska. Painotan ahkeruutta aina numeroissa ja stipendeissä. Se joka oppii työnteon merkityksen, on vahvoilla.
Siis mitä "repikää siitä"? Oletko vähän idiootti? Oikein että SINUN poikasi, ja tärkeintä siinä poikasi neroudessa on sitten jostain syystä kuitenkin SINUN egosi ja pyrkimyksesi saada muut tuntemaan alemmuutta ja kateutta? Jos poikasi onkin saanut kauhalla, niin sinä pelkästään lusikalla!
Menestyin hyvin kouluissa ja oli aina tosi hyvät arvosanat ja tehtävät tein bussissa koulumatkalla. Tunnilla kuuntelin tarkkaavaisesti ja oli kait hyvä muisti kun aina olin luokan parhaita. Mopolla ajelun aloitin yhdeksänvuotiaana ja itsehän niitä korjailtiin ja huollettiin. Omille tyttärille ostin mopot kun he olivat 10- ja 12- vuotiaita. Tykkäsivät kovasti. En mielestäni ole ollut ikinä mikään nero eikä tyttäretkään varmaan, ihan tavallisen hyvin on elämässä pärjätty. Aika näyttää miten nerolle käy. Onhan se tietysti pieni ihme kun jälkikasvu kykenee enempään kuin itse aikanaan.
Mielenkiintoista, että maailma historiasta ei löydy juuri yhtään todellista, synnynnäistä lapsineroa. Mozartia ja Pascalia isä opetti pienestä pitäen, joten eivät kelpaa synnynnäisiksi lapsineroiksi. Carl Friedrich Gauss taitaa olla historian ainoa tunnettu synnynnäinen lapsinero. Gaussin älykkyysosamääräksi on arvioitu n. 300.
Monesta nerosta on tullut sarja mur haa ja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan huomaa että ap ei osaa kirjoittaa edes sanaa "repikää" :D
Lapsi lienee adoptoitu.
Niin, tai kuka lapsen on oikeasti siittänyt, kun ap ei vaikuta miltään ruudinkeksijältä.
Mistä tunnistaa suomalaisen neron? Hajusta. Nero on tietysti mies. Se huutaa nerouttaan 24 tuopin jälkeen ja viheltää. Vihellys ei kuulu huulista, vaan maksasta ja haimasta. Nero pettää naisia, ja sen lapset haluavat vielä vuosikymmenienkin psykoterapian jälkeen amputoida puolet DNA:staan.
Työpaikkoja suomalainen miesnero näkee vielä harvemmin kuin aviottomia lapsiaan. Iltaisin miesnero vaipuu itsesääliin ja runkkaa kyynelten sekoittuessa siemennesteeseen. Eli tässähän tuli kuvailtua normaali tiistai-iltani. Paitsi että nero olen vain äitini mielestä.
Siksi joka toinen suomalainen elokuva kertoo neroista. Kiitos näistä aikuisvauvaelokuvista, joita ohjaavat aikuisvauvat. Ehkä mieselokuvat kertovat myös ohjaajien toiveesta normalisoida oma surkeutensa? Miehisyyden rima on Suomessa niin alhaalla, että sen yli voi hoippua jurrissa diabeteksen turvottamilla jaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä on oikeasti olla nero. Yleensä saa jonkun mielenterveyshäiriön.
Jep olen nero ja mulla on autismi
Puhun seitsemää eri kieltä ja soitan kaikkia soittimia rumpuja ja pianoa ja kaikea.
Osasin myös korjata pyörän ja englannin eka koe ala-aseella oli kymppi luin koko kirjan yhdessä päivässä ja tein kaikki tehtävät viikonloppuna salaa.
Mutta en kuitenkaan osaa tiskata tai somia kengän nauhoja tai kirjoittaa enkä osaa lukea muiden tunteita että sellainen "nero " täällä
Lapsonen ei selkeästi ap:lta tuota nerouttaan perinyt.
Kyllä ap:n on syytä tehdä oma ja neroksi väitetyn lapsen dna-testit. Ainahan on mahdollista, että perheeseen syntyy älyllinen luonnonoikku.
Niin ja ensimmäisen kolariin ajoin autolla alle kolmivuotiaana.