Minun lapseni on nero. Repiikää siitä.
11v poika ja saa kokeista 10 ja -10 ihan tekemättä mitään. Ei jaksa kuunnella tunnilla eikä lukea.Osaa korjata jo itse pyöränsä ja viime kesänä ajoi ensimmäistä kertaa autoa pellolla.Oppi pelkästään niin, että on seurannut vierestä meidän ajamista.
Kommentit (39)
Voi voi. Voi vielä taso laskea. Yläaste sen lopulta ratkaisee.
Tuo pyörien korjaus ja autolla ajo on ihan normaalia jos poikalapsella on kiinnostusta noihin.
Älä kerskaile liikaa.
Miksi pitää repiä sun lapsesta? Antaa lapsen olla.
Siis kädetkö nyt pitää repiä sinun lapselta vai mitä?
Oletko hänelle jotenkin kateellinen, kuin tuollaisia toivot.
Itse olin nero lapsi. Nyt olen skitsofreeninen ja bipolaarinen nuori aikuinen, joka ei pysty asumaan yksin.
Nerous ei valitettavasti yhtään kerro miten elämässä tulee menemään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin nero lapsi. Nyt olen skitsofreeninen ja bipolaarinen nuori aikuinen, joka ei pysty asumaan yksin.
Mulla meni toisinpäin. Ensimmäinen puolikas elämästä ja kaikkein pahimmat diagnoosit, joita on tuolla osastolla, mutta kun ei ole yhtä ilman toista... Sitten parantuminen, mutta ei helvetti, mikä trauma.
Näitä on jokaisella luokalla. Tule kehumaan jos saa tiedeolympilaisista kultamitalin.
Tyttäreni on syntynyt lokakuun alussa ja ajoi traktorin ojaan heinäntekoaikaan eli heinäkuussa, kun oli vuoden ja 9kk - oli oppinut katsomalla isäänsä, kytkimen oli saanut alas hyppimällä sen päällä. Ei ole nero. Ja siinä vaiheessa, kun isänsä haki toista traktoria vetääkseen traktorin pois ojasta, lievin ilmaisu saattoi olla idiootti.
Siis ala-asteikäinen poika pärjää koulussa? Tuossa vaiheessa ei kyllä vielä mitään erityisen haastavaa opeteta joten ei ole mikään kehumisen aihe, että pärjää koulussa lukematta tai kuuntelematta. Nyt kun oppii tuon mentaliteetin ettei tarvitse tehdä mitään niin tuo tulee kyllä kostautumaan pahasti myöhemmin. Sitten ei enää pysykään kärryillä ja putoaa kenties pysyvästi siihen porukkaan jota ei koulunkäynti kiinnosta.
Itse äitinä kannustaisin lastani lukemaan ja kuuntelemaan koulussa aktiivisesti enkä rohkaisisi olemaan laiska pienestä pitäen.
Hänellä on hyvä mekaaninen muisti, niin minullakin oli lapsena. Toivottavasti löytyy vielä loogista päättelykykyä niin voidaan puhua älykkyydestä. Aika näyttää
Vain idiootti antaa tuon ikäisen lapsen ajaa autolla. Että teiltä ei ole ainakaan järkeään perinyt.
Mutta nuo numerot on ihan peruskauraa. Jokainen täysjärkinen nykykoulussa pystyy halutessaan saamaan lähes täysiä pisteitä. Ei ole enää apukouluja, erityisluokkien jne. Kaikki puupäät on lyöty samaan kasaan ja taso on sen mukainen. Siinä ei paljon tarvitse tehdä, että pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Siis ala-asteikäinen poika pärjää koulussa? Tuossa vaiheessa ei kyllä vielä mitään erityisen haastavaa opeteta joten ei ole mikään kehumisen aihe, että pärjää koulussa lukematta tai kuuntelematta. Nyt kun oppii tuon mentaliteetin ettei tarvitse tehdä mitään niin tuo tulee kyllä kostautumaan pahasti myöhemmin. Sitten ei enää pysykään kärryillä ja putoaa kenties pysyvästi siihen porukkaan jota ei koulunkäynti kiinnosta.
Itse äitinä kannustaisin lastani lukemaan ja kuuntelemaan koulussa aktiivisesti enkä rohkaisisi olemaan laiska pienestä pitäen.
Jos koulussa pärjää lukematta, niin kannattaa mieluummin ohjata opiskelemaan muuta kuin niitä koulujuttuja, jotka jo näyttää osaavan. Joku harrastus tms. Historiaa, taidetta, ohjelmointia, mitä vain.
Antakaa nyt hyvät ihmiset vanhemman iloita lapsensa taidoista. Ómituinen palsta kyllä..
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on hyvä mekaaninen muisti, niin minullakin oli lapsena. Toivottavasti löytyy vielä loogista päättelykykyä niin voidaan puhua älykkyydestä. Aika näyttää
Se on hyvä apu lapaseen hakkamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä on oikeasti olla nero. Yleensä saa jonkun mielenterveyshäiriön.
Mikä mielenhäiriö on silloin kun pitää olla kateellinen av-trollilla :D
Eikö kukaan huomaa että ap ei osaa kirjoittaa edes sanaa "repikää" :D
Kun se meidän Viljami teki sellaista mitä kukaan ei lapsi ei ole ennen tehnyt... 🙄
Itse olin ala-asteella lapsinero, sain kymppejä tekemättä juuri mitään. Yläasteella luulin saman jatkuvan ja,opin olemaan tekemättä mitään. Numerot laskivat keskitasolle ja lukiossa olin sitten keskivertoa heikompi.
Kateellisen av-mamman saavutus: oppi käärimään sätkän kutosluokalla.
Sulla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä on oikeasti olla nero. Yleensä saa jonkun mielenterveyshäiriön.