Kertakäyttöinen pöytäliina yo-juhliin? Onko mautonta?
Me harvoin tarvitaan valkoisia pöytäliinoja, lähinn jouluna on pöydässä. Olen joskus vuosia sitten tehnyt itse liinat halvasta verhokankaasta, mutta niissä on läikkiä jotka eivät lähde ja on yksi jälkikäteen tehty niin on myös sävyero. Haluaisin kyllä kunnolliset valkoiset pöytäliinat, mutta nyt ei ole rahaa ostaa valmiita liinoja eikä kangasta mistä tehdä. Siksi mietin, että olisiko noloa käyttää noutopöydässä sellaista muovista tms. liinaa mitä myydään kaupossa rullissa? Ei ehkä ihan kertakäyttöinen koska saa pyyhkimällä puhtaaksi ja kestää paremmin kuin ihan paperinen liina.Meillä on valmiina tuota muovista liinaa leikattuna sopiviin paloihin. En toki ole katsonut onko ne vielä hyviä, mutta sellainen rulla maksaa kaupassa vajaa 9.
Kommentit (42)
Ideasi on kyllä järkevä, mutta on se myös vähän ankeakin. Talo kuitenkin elää tavallaan :)
Nettikirppiksillekin tai kotiseutusi Facen roskalavallekin voisit laittaa ilmoituksen ja kysellä edullisia/ilmaisia ja puhtaita liinoja? IHmisillä on hillottuina kaikenlaisia liinoja ja verhoja varastoihinsa. Laitat vaan mitat , hintakaton ja väritoiveet selkeästi, niin voit saada paljon kivoja tarjouksia. Ja jos et ole ihan hirveän pikkutarkka, niin homma kyllä toimii.
Mullakin oli aikanaan matkalaukullinen puhaita, siistejä saman värisiä pöytäliinoja ja etsin pitkään, jos joku lottaisi ne. Lopukta vein ne kierrätyskeskukseen
Hankkisin vaikka uudet valkoiset lakanat, jos kaapista ei löydy sopivia.
Varsinaista muoviliinaa en kyllä laittaisi, enintään jonkun kankaalta näyttävän kuituliinan voisin laittaa, mitä ei heti kertakäyttöliinaksi huomaa.
Nykyään on helppo tilata kaikkea netistä, ei tarvitse itse käydä paikan päällä. Ikeastakin saa aika pienin postikuluin vaikka pöytäliinoja ostettua.
Kertoo paljon sinusta, että edes kysyt noin älyttömän kysymyksen. Totta kai on mautonta!
Kertakäyttöliina on ihan hyvä, ei kukaan täysipäinen syynää pöytäliinaa niin tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Hankkisin vaikka uudet valkoiset lakanat, jos kaapista ei löydy sopivia.
Varsinaista muoviliinaa en kyllä laittaisi, enintään jonkun kankaalta näyttävän kuituliinan voisin laittaa, mitä ei heti kertakäyttöliinaksi huomaa.
Nykyään on helppo tilata kaikkea netistä, ei tarvitse itse käydä paikan päällä. Ikeastakin saa aika pienin postikuluin vaikka pöytäliinoja ostettua.
Ikeassa halvin lakana näkyi olevan 3,50
Jos pöytä on siisti, tarviiko liinaa välttämättä ollenkaan? Itse ainakin ajattelisin, että esim. puupinta parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos pöytä on siisti, tarviiko liinaa välttämättä ollenkaan? Itse ainakin ajattelisin, että esim. puupinta parempi.
Tulee kolmesta erilaisesta pöydästä noutopöytä. On siistimmän ja rauhallisemman näköistä kun kaikissa samanlaiset pöytäliinat ja vain erilaiset jalat näkyy.
Se on ihan yksi hailee mitä materiaalia ne liinat ovat, monesti se tarjoilupöytä saisi olla katettu valkoisella vastuukilla kun ne kakun palat putoilee ja kahvit läikkyy. Itse käytin niitä parjattuja kertiksiäkin kun keittiö oli niin pieni juhlapaikalla että se astiahuolto olisi mennyt järjettömäksi. Olen minä nähnyt posliininatsien kantavan likaisia astioita koreilla saunaan piiloon ja kippoja oli vuokrattu älyttömät määrät. Kova homma perata sellaista sotkua raskaan päivän päätteeksi.
Itse ostin cittarista kertisliinan rippijuhliin. Se ei ollut sellaista peruspaperia vaan yllättävän laadukkaan tuntuinen ja sitä pystyi jonkin verran pyyhkimään. Kuoseja löytyi vaikka millaisia.
Säilyi tosiaan niin hyvänä, että annoin sen jatkokäyttöön kaverin lapsen rippijuhliin. Hintaa ei ollut montaa euroa.
Mites jos aukaisisit suusi? Kysyisit liinaa lainaan vaikka joltain vieraalta ?
Naapurilta?
Työkaverilta ?
Sukulaiselta?
Nuorellasi on varmasti kavereita kenellä oli juhlat viime vuonna
Oletko näyttänyt liinaa tyttärellesi? Jos liina sopii hänelle, asia on selvä.
Minulla kävi tosiaan niin, että poika kommentoi, että miksi pöytä pitäisi peittää ja käytimme kaitaliinaa. Pöytämme herätti juhlissa yllättävän paljon keskustelua - lankkujen paksuus 50mm ja leveys 250 ja pituuttakin pari metriä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko näyttänyt liinaa tyttärellesi? Jos liina sopii hänelle, asia on selvä.
Minulla kävi tosiaan niin, että poika kommentoi, että miksi pöytä pitäisi peittää ja käytimme kaitaliinaa. Pöytämme herätti juhlissa yllättävän paljon keskustelua - lankkujen paksuus 50mm ja leveys 250 ja pituuttakin pari metriä.
Kirjoitin jo tuonne aiemmin, että meillä on käytössä kolme erilaista pöytää jotka halutaan liinoilla peittoon. Menen loppuviikosta ostamaan Jyskistä ne liinat jotka linkitin aiemmin.
Vallilan liinoista löytyy tyylikkäitä ja kauniita kertakäyttöliinoja. Ovat hyvää ja laadukasta materiaalia.
Ajattelin kerran käyttää kertisliinaa joka on rullassa mutta oli jäykkä ja repesi. en saanut hyvännäköiseksi.
Kyllä koko suku puhuu seuraavat kymmenen vuotta sinun kertakäyttöräteistäsi, jos sellaiset menet pöytään laittamaan.
Valkoiset kankaiset ja edulliset pöytäliinat ostettu Jyskistä. Saa päänaukojat nyt mielenrauhan.
Ihan fiksua. Niitä on sellasiaki joista ei silmämääräsesti huomaa materiaalin olevan muuta kuin kangasta.
Ylppäreihin laittaisin vaikka vanhat lakanat. Sitten jos on Kekkonen kylässä, niin virkattu liina..