Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enskattaret Maanantaihin

09.10.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8538696&p=&mpage=1&tmode=…

la-su kirjoituksia voi käydä lukemassa tuolta !

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essielle ja miehelle onnittelut pojasta, hyvä että joku tuo miehiäkin tähän maailmaan, on ollut niin kovin tyttövoittoinen tämä viimeaikojen lista.

Neuvola oli jälleen aamulla...

paino: + 800 g/viikko ( läski mikä läski ) painoa tullut yhteensä melkein 9 kiloa nyyh.....

RR: 110/65 ( ihunaa on noussut )

Pissa: Puhdas

Hemppa: ei mitattu

sf: 28 näyttäis olevan keski ja yläkäyrän puolessa välissä

sykkeet: 154

liikkeet +++ ( taasen sykettä mitattaessa neiti antoi oikein malliesimerkin käyttäytymisestään pisti monottaen niin että neuvolatätiäkin oikein nauratti )

Neiti on edelleen poikittain toivotaan että kääntyy jossain vaiheessa toisinpäin ettei tarttis ruvetä kääntelemään.

Nyt tarvii tilata koirulille trimmi ja itselle ylimääräinen ultra.

Onko täällä ketään muuta joka synnyttäisi Porvoossa ja olisi menossa synnytysvalmennukseen 1.11.06 ??

Mukavaa vikonalkua, lisää kommenttia sitten myöhemmin !

aa ja nti 30+2

Vierailija
2/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD00CD]Harmaa maanantai on valjennut tänne Turkuun. Huoh. Ei vois olla parempaa ilmaa lähteä hammaslääkäriin..

Mies ei saanut edes soitettua eilen kun kentät oli alhaalla..Viestin sai lähetettyä nyt aamulla, että pääsivät Saksan puolelle ja lähtevät nyt ajelemaan kohti Espanjaa..

Sieniä löyty eilen ihan kiitettävästi..Mä sain puoli ämpäriä ja iskä kokonaisen ämpärin suppiksia. Laitoin omat pakkaseen talven varalle..Kai niitä vois hakea vielä torilta lisää, mutta eihän se ole sama asia..=)

MiaMik: vai 9,3 yhteensä..toivottavasti sä ymmärrät, että mun on vihattava sua? =D

Ope: oisitko sä yhtään mua parempi lähettään meiliä? firebrand@jippii.fi tavoittaa mut. Sullakin enää 2 viikkoa!!!

AA:llakin on jo 30 viikkoa täynnä..jotenkin ulkopuolisena tässä tuijottelee moisia lukuja..

Mä en saa nyt tässä mitään aikaseksi..Jospa mä yritän suihkuun ja teen hengitysharjoituksia hampilääkäriä varten..Miten voi aikuista naista vielä näin kammottaa hampaiden tökkiminen? Mäkin tilasin ajan naislääkärille kun ajattelin, että se on inhimillisempi tai jotain..Katotaan vaan niin se on miehiä moninkertaisesti pahempi kun on kyllästynyt siihen, että kaikki vinkuvat naiset käyvät sen luona..Pöh.

Mukavaa maanantaita kaikille!!

t. poppis ja räpätti rv24+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan taas on maanantai:( Viikonloppu meni yhdessä hujauksessa, no saatiin onneksi haettua poitsun huoneeseen huonekalut ja nyt sitten vaan tällä viikolla seiniä maalaamaan niin on huone sit kunnossa odottamassa. Nyt meillä samaa sarjaa pinnasänky, hoitopöytä/lipasto ja vaatekaappi. Suloinen se vaatekaappi kun on sellasta lasten kokoa, 143cm korkea=)

Ezzielle onnea pojan johdosta! Mietin just samaa kuin kaima et aika tyttövoittoista ollut viimeaikoina..

Poppis onkin nyt yksin, koitahan pärjäillä siellä! Mäkin aina nautin kun mies treeneissä tai muualla käymässä ja saan vaan olla rauhassa ja möllöttää sohvalla. Mut sit kun tulee pidempi työmatka Italiaan tai muualle, niin sit on suru puserossa sekä koiralla että mulla:=)

Kaima, älä huolehdi tosta painosta säkään.... mähän oonkin tässä asiassa paras puhuja:). Sulla kuitenkin viikkoja jo NOIN paljon kassassa. Mulla vasta vkoja 20 ja nyt jo tullut yli puolet tosta sun määrästä ja eikös se paino vasta nyt mullakin ala kunnolla nousemaankin kun vauva alkaa kasvaa?! Ja sullakaan ei ole ylimääräistä missään, taitaa olla vaan se " uloke" siinä edessä mikä painaa:)

Treffeille osallistujia vielä huhuilen, että saadaan edes täys kymppi kasaan, kun yleensä aina jotain peruutuksia tulee viime tinkaan kuten viimeksikään ei ihan kaikki päässyt tulemaan.

Nyt taas töitä paiskimaan, mukavaa alkanutta viikkoa tytöt!

Aurora + poistu rv 20+2

Vierailija
4/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä piti sanoa Amylle, että meidän rattaiden haku meni mönkään raksa-aikataulujen takia, joten uusi yritys tällä viikolla. Luulatavasti jopa tänään, mut en uskalla edes toivoa kun aina tulee jotain. Mut la mennessä ollaan luvattu hakea, eli ei enää montaa päivää:)

Vierailija
5/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä piti vielä kysyä, että missä vaiheessa ä-pakkausta aletaan hakea. Eli millä viikoilla tulee Kelan vaatima raja täyteen? Kun neuvolassa en mitään papereita saanut kun kävin, vain annetaanko ne paperit neuvolasta aina? Seuraava neuvola mulla vasta rv 23+6. Onko se ä-pakkaus ainoa mitä haetaan näin suht aikaisin?

Ja ei niitä liikkeitä vieläkään tunnu vaikka miten hiljaa paikallaan makoilen, serkku tunsi jo 17+ jotain viikolla vaikka istukka edessä. Ei taida futispelaajaa meille tulla, on sen verran rauhallista tuolla masussa:))

Sä olet kyllä Poppis melkoinen sienestäjä, mä en löydä ikinä mitään muuta kuin myrkyllisiä sieniä kun metsään lähden!

EI, nyt lopetan tän palstaterrorisoinnin ja rupean töihin!

Vierailija
6/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain paperit äitiyspakkausta ja äitiyspäivärahaa varten 23+4, ne voi silloin heti laittaa menemään kunhan saat ne vain täytettyä.

Oisko se ollut niin että niitä voi hakea kun raskaus on kestänyt 156 päivää.

kaikki tarvittavat paperit saat neuvolasta, niistä kannattaa ottaa kopiot, sillä niihin tulee helposti virheitä ei ole ihan sieltä yksinkertaisimmasta päästä täyttää.

Tarkat päivämäärät esim. loman aloitus-lopetus ajankohdat löydät kelan laskurista

http://kelaapp.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

AA

Vierailija
7/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaudun vaan pikaseen että oon palannut " lemmenlomalta" ja taas töissä sorvin ääressä :) Noh, pe meni kyllä saikulla (jolla neuvolatädin mukaan pitäis olla edelleen) mut tuosta kerron lisää paremmalla ajalla...

Miehen kans oli iiiiiiiiiihaaaaaaaaanaaaaaaaaaaa ja se oli vielä paaaaaaaljon ihanampi ku muistinkaan!!!

Tuun hehkuttamaan lisää illalla!

Makkara 22+0

Vierailija
8/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää kamalasti, kun valvoin taas yöllä pari tuntia :( Ahaata ei väsyttäny yöllä eikä taida pahemmin nytkään...

Aamulla piti käydä jo labrassa antamassa veri- ja pissanäytteet, lääkäri sit tulkitsee niistä puolen päivän jälkeen nähtävästi olenko myrkyttynyt vaiko en... Olo on muuten kyllä ihan hyvä, paitsi väsyttää :/ Eikä oikeen aivotkaan toimi...

AA tais kysellä kelan papereista, mutta toinen A jo vastailikin. Jotain 20+ viikoilla täälläkin ne paprut neuvolasta sai, ja samalla lapulla haetaan kaikennäköistä...

Poppiksella tsemppiä hampilääkäriin, toivottavastion kiltti täti :) Laitoin sulle mailiakin!

Koska aivotoiminta on nyt aika minimaalista, taidan palailla äitipolilta tulon jälkeen iltapäivällä, edellyttäen että en jää sille reissulle, mutta en ainakaan aio suosiolla luovuttaa ;))

t. Väsynyt Ope ja Ahaa rv 38+0 (mihin nää viikot oikeeen menee...)

Vierailija
9/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta enskat, täälläkin on herätty! Viikonloppuna oli vieraita ja juhlat, ja kaikenlaista muutakin, joten en jaksanut kirjoitella. Nyt sain nukuttua oikein kunnolla, parin kolmen tunnin välein tietty pitää käydä veskissä, mutta mitäs siitä. Vieläkin voisin kömpiä tuonne peiton alle, mutta täytyy syödä välillä, että jaksaa nukkua.

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille, joitakin olen onnitellut, mutta ainakin MiaMik, Karssuli, Annika ja Ezzie oli saaneet nyytit kotiin! Ihanaa... Opella, Larskulla ja amyllä ei oo enää paljoa, ja sit me tullaan JoJon, Elinan ja muiden kanssa perässä. Uskomatonta!

Mulla heitteli viikonloppuna hormonit ihan älyttömästi ja itkiä tihrustin kaikkea kummallista. Sain jopa itkukohtauksen kinastellessani kuusivuotiaan veljenpojan kanssa... enkä tosiaan mitään pientä, vaan lopulta sain pojankin itkemään ja olo oli tosi kurja... tuntu niin tyhmältä parkua, kun mitään syytä ei ollut, mutta kyyneleet vaan tulee ja sit kukaan muu ei pysty tajuamaan ja ovat vaan ihmeissään vaikka kuinka yritin mennä sivuun tuhertamaan. No, saatiinpa siitäkin melkoinen show aikaiseksi. Mut loppu hyvin kaikki hyvin, poitsun kanssa mentiin kävelylle ja leikkipuistoon ja oli kivaa. Onneksi raskaana olevalle annetaan monenmoista anteeksi!

Päätä särkee tänään ja siksi tuntuu, etten saa kenenkään kuulumisista kiinni. Makkara oli päässyt vihdoin miehen kainaloon, huippua! poppikselle tsemppiä yksinoloon. Ja opelle peukutukset, ettei tartte jäädä polille.

Mutta nyt menen aamiaiselle ja sit varmaan tartteekin ottaa ne nokoset...

-Osse ja Santeri rv 35+5

Vierailija
10/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niin kiva viikonloppu ja varsinkin eilinen päivä miehen kanssa, että nyt todella tuntuu, että arki taas alkaa. =/ Mutta eihän tässä oikeesti ole mitään kummempaa, ihan päivä muitten joukossa. Ja kävinhän mä hakemassa kampaajalta itelleni syystukan: nyt ei oo enää blondia talossa vaan hiukset sai sellaisen kivan kuparinruskean syyshohteen muutamalla raidalla. Kyllä taas kelpaa... =)

AA, ihanko " huvin vuoksi" olet ultraan menossa vai liittyykö jotenkin niihin sun piikitysjuttuihin tai jotain? (Ai miten niin utelias???)

Loistavahan tuo Poppiksen sienisaalis oli! Ite oon kyl samanlainen, ettei ne torilta haetut oo sama asia. Jaksuja yksinoloon! Onkos mies työ- vai lomamatkalla?

Meillä mies muuten viime viikolla totes, että olis jotkut alan koulutuspäivät tulossa Oulussa tuossa kuun lopussa. Hän oli sanonut, ettei vissiin kotoa heru lupaa lähteä ja joku työkaveri, joka ei ollut kuullut vauvan tulosta, oli todennut, että mitäs näihin reissuihin mitään lupia kotoa kyselemään. Mies oli naurahtanut, että taitaapa tässä tilanteessa olla ihan kaikkien kannalta parasta, että jättää väliin... ;o)

Auroralle ä-pakkauksen hakemisesta: kuten kaimasi totesi, se on se 156 päivää eli rv 22+ milloin voi hakea. Kaikki vaan samaan hakemukseen ja todella kannattaa ottaa ne kopiot, sen mä jo myös huomasin. Eli siis hyvin ehdit seuraavan neuvolasi jälkeen. Kiva, että alatte saada poitsun huonetta kuntoon - se rauhoittaa omaa oloa.

Hyi, hyi Makkara, ei saikulla tehdä töitä! =) Mutta ilmeisesti olo ei oo kauheen paha, jos viitsit töissä olla. Ihanaa kuulla, että jälleennäkeminen miehen kanssa oli onnistunut!

Toivottavasti open arvot oli kohdillaan ja saat jatkaa odottelua kotona!

Osse, täytyy heti pyytää anteeks, mutta repesin nauramaan, kun luin tota sun juttua, että sait itkuraivarit veljenpoikas kanssa. Oikeesti, tää raskaus on aika vaarallista aikaa! =D Onneks kuitenkin loppu hyvin siinäkin hetkessä. Voimia päänsäryn selättämiseen!

Sitten taas asiasta kukkaruukkuun: tässä linkki, mistä löytyy lupailemani kuvat siitä meitin EkaVekaran sängystä. Aika suloinen mun mielestä. Kun vaan nyt saatais pian nyytti sinne tuhisemaan... http://s99.photobucket.com/albums/l302/La_My1975/?action=view&current=I…

Nyt taitaa olla päikkäreiden aika... Voikaahan hyvin kaikki!

-Amy ja EkaVekara, rv 37+4

11/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiih, tää on kyl jännää ku meitä loppusuoralla olevia on näin kamalan paljo! Saa jännätä koko ajan, että kuka lähtee seuraavaks(mielellään jos itte pääsis lähteen:))

Onko Amylla ja Opella mitään merkkejä, että ois synnytys lähestymässä?

AA, meidänki poitsu oli ties kuinka kauan poikittain. Oiskohan ollu joku viikko 33 ku vasta oli kääntyny. Että on vielä aikaa teidänki tyttösen kääntyä oikein päin :)

Poppiksella hampilääkäri tänään... Yäk, ne on aina inhottavia reissuja. Onneks oon käyny vuos sitte, joten nyt ei taas tarvi hetkeen mennä :D

Osse, itkukohtaukset on aika yleisiä täälläkin :D En voi kattoo mitään ohjelmaa itkemättä, eilen piti porata ku katoin BB:tä. Ja Staraoke on tosi paha, en pysty ollenkaan hallitsemaan itseäni.

Makkaralla oli ollu lemmenviikonloppu :) voin vain kuvitella :)

Aurora, mä sain kelan paperit rv 24+1 ja hain samalla lapulla sitä äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa myös. Kyl ne laput kai aina saa neuvolasta, ku tarviit sen todistuksen raskauden kestostaki sieltä.

Jaahas, ja sitten omaan vointiin pikaisesti. Nyt on vähän semmonen tunne, että synnytys saattais olla jo lähellä. On ihan ihmeellisiä kipuja alapäässä ja nivusissa (terkan mielestä pelkästään positiivinen juttu). Lisäks närästys on loppunu ja paine tossa ylempänä vähän hellittäny. Että josko tämä lapsi ois taas vähän laskeutunut alemmas! Supistuksia tulee ja menee ja nyt ne on alkanu tuntua tuolla alaselässä. Valkovuoto on aivan järkyttävän runsasta (tosin en tiedä liittyykö mitenkään synnytykseen). Mulla on hetkessä pikkuhousut märät.

Puhuin myös yhdelle tutulle sairaanhoitajalle tästä mahtumiskysymyksestä ja se oli ihan pöyristyny. On kuulemma ihan normaalia, ettei ensisynnyttäjällä oo vielä viikolla 38 laskeutunu! Joten positiivisella mielellä odotellaan torstain neuvolaa ja lääkäriä, ehkä meidän vauva sittenkin mahtuu tulemaan alakautta!

juups, nyt pakko lähtee laittaan miehelle ruokaa. Hyvää maanantaita kaikille!

-Larsku 39+1

Vierailija
12/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti noita lääkäreitä ja kieroja hoitajia!! Perjantaina oltiin viimeks ä-polilla ktg-käyrällä, eikä edes tavattu lääkäriä, mutta se kiero hoitaja oli saanu sen lääkärin kirjoittamaan papereihin, että maanantaina osastolle... Tänään oli onneks eri hoitsu ja eri lääkäri, ja labrassa ei ollu valkuaista, joten pääsin sentäs kotiin. Törkeintä vaan mun mielestä on se, ettei ne perjantaina ollenkaan varottanu/ vihjassu siihen suuntaan, että mä oisin tänään menny osastolle! Ja mtiä ihmettä mä siellä tekisin?! Kun en jaksa uskoa, että sielläkään ihan vielä oltais alettu käynnistystä ehdottaa ja jos sinne oisin jääny, oisin kohta ollu vaan entistä väsyneempi ja sairaampi!!! Kyllähän mä sen nyt itsekin tajuan, että jos olo huononee radikaalisti tai Ahaa lakkaa liikkumasta, on syytä lähtee sairaalaan... Tänään onneksi oli sitten järkevämpää henkilökuntaa, jotka nähtävästi tajus mulla olevan sen verran maalaisjärkeä itellä. Eli keskiviikkona seuraava kontrolli ä-polilla. Kyllä mä nyt vielä ainakin ens viikkoon asti haluisin odotella ennen mahdollista käynnistystä... Eli täytyy vaan ottaa tosi rauhallisesti ja lepäillä kotosalla, jos sillä välttyy osastolle joutumisesta ja oireiden pahenemisesta! Nyt ainakin olo on ihan hyvä, paitsi kiukkuinen!!! Törkeetä, kun ei kerrota mitä sinne papereihin kirjotetaan!

Sori omanapaisuus ;)

t. Kiukkuinen ope ja Ahaa rv 38 tasan!

Vierailija
13/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tuli sienimetsässä eilen vielä käytyä, kamalasti en kyllä jaksanut vohkottaa, tunnin verran jaksoin äheltää ja sitten piti lähteä takaisin sisään, rouskuja olen kerännyt kun niitä tuntuu tuolla meitin metsässä riittävän, ihan omalta tontilta on tullut kerättyä.

Amy: menen ultraan just noiden piikitysten takia ja porvoossa on kuulemma muutoinkin tapana ultrata viimeisillä viikoilla, tässäpä yksi hyvä syy Porvoon valkoitumisesta meikäläisten synnytyssairaalaksi.

Tulin muutenkin sen kannalle sillä se on pienei sairaala ja siellä saa olla enempi rauhassa kuin isossa Heltsingin sairaalassa.

Mä alan olla vähän kyllästynyt tuon neidin meuhkaamiseen, se ei tunnu olevan hiljaa/paikallaan juuri ollenkaan ja potkii tälläkin hetkellä aika moisen kovaa, antaa nyrkkiä toiseen kylkeen ja monoa toiseen, lieneeköhän etsimässä enempi tilaa kun kerran poikittain viihtyy ???

Koittakaahan " lesket" jaksella kotona yksin, kannattaa nauttia siitä ettei kukaan hengitä niskaan, meilläkin mies kyllä " ymmärtää" etten jaksa samalaa tavalla kun ennen mutta tuntuu silti nipottavan viikkaamattomista pyykeistä ja koiran kantamista roskista ( tulee kiitettävästi sisään tassukarvoissa )

Tuosta itkemisestä, mä rupesin yksi päivä autossa poraamaan kun radiosta tuli inkisen hyvää syntymäpäivää......voi hyvä sylvi sitä on ihminen hassu !

AA ja miss monotus

Vierailija
14/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

larsku: täällä myös tosi kovia vihlaisuja ja vauva koko ajan alempana. ei kyl vielä torstaina ollut kiinni, mut jokohan ens torstain synnytystapa-arviossa ois kiinni. närästys tosiaan vähän helpottanut. ja valkovuotoa riittää monelle suojalle päivässä.

onhan noita muitakin merkkejä. lauantaina tuli limatulppaa ja tosi hyvin oon pari yötä nukkunut(muuten olen tosi huono nukkuja) ja masukin toiminut hieman vilkkaampana. tiedä sitten mitä tämä on ja kuvittelenko vain. ja voihan limatulpasta mennä vielä monta viikkoa. että olisiko tyyntä myrskyn edellä.toivon niin, koska iso vauva tulossa.

onhan tätä kiva pohtia näin enskarina että onko nää nyt niitä merkkejä vai ei...ei voi tietää mistään mitään varmaksi. pitää vain odotella. onneksi on tosiaan torstaina synnytystapa-arvio ni on sit taas vähän viisaampi. kiinnostaa tuo vauvan koko.on varmaan jo yli kolme kiloa.

eiköhän täällä kohta ala taas poksahdella.

ei tästä koneelta meinaa päästä pois. ainut on selkäkipu mikä ajaa pakosti pois jossain vaiheessa.

onko turvotukseen muuta kuin ananas ja mansikka???

-ellu ja masukki- rv 35+3

Vierailija
15/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve! ihan alkuun pitää kertoa et tää vauva-arki vie kyl voimat niin totaalisesti, etten ois ikinä uskonu. vaikka mä olin loppuraskaudesta superpirteä, niin nyt vain itken ja nauran vuorotellen, oon väsyny ja tunnen etten osaa hoitaa vauvaa tarpeeks hyvin.. tää ei ollu mitää pelottelua kenellekään, vaan realismia, joka kannattaa ymmärtää, niin ei tarvi huolestua sit ku saa vauvan kainaloon. musta aluks tuntu ettei kukaan oo voinu tuntea tällee ku mä, mut sit ku juttelin joidenki kans, huomasin et kaikilla ne hormoonimyrskyt riehuu synnytyksen jälkee..

okei, eli tiistaina mul alkoi supparit illalla ehkä viiden aikaa. ne oli kipeitä, mut en osannu ajatella niistä sen erikoisemmin mitään. niitä tuli puolentunnin välein. kymmeneltä illalla alkoi tulemaan 10 min välein, ja kahdeltatoista ne muuttu viis minuutin välisiks. klo 13.30 soitin sairaalaan, ja ne sano et ota 2 panadolia ja mene suihkuun puoleks tunniks. mä tein niin ja sit kahdelta olin niin kipeä et soitin uudestaa sairaalaan. oksensin puhelun aikana enkä voinu puhua, niin ne sano et tuu vain heti tänne sairaalaan. no me oltiin tasan klo 03.00 sairaalassa, pääsin suuoraa synnytyssaliin ja olin 3 cm auki.

2 tuntia kärvistelin sikakipeiden suppareiden kans ILMAN MITÄÄN KIVUNLIEVITYSTÄ ja sit klo 5 pyysin epiduraalin. kätilöt sano ettei kantsis ottaa ku olin jo 6 cm auki ja olin kestäny ilman mitään jo niin hyvin. no mä vaadin sitä puudutusta ja sain sen, se oli niin tehokas et otti ainostaa kivun pois ja muuten oli kaikki normaalisti eli tunto säilyi kaikis raajois ym. olo oli tosi hyvä, kysyin miehelt mont kertaa et supisteleeko mulla ku en tuntenu kipua.

klo 5.30 mulla puhkaistii kalvot ja se ei sattunu eikä tuntunu yhtää vaik luulin aluks. lapsivesi oli vihreää, vauva oli kakannu sinne, ja sen keuhkot imettii tyhjiks heti ku se synty. no sit ku kalvot oli puhkaistu tuli ensimmäinen vaaratilanne: vauvan pää alkoi tulemaan ulos vaik olin auki vast 7 cm. ne työn sitä takas ja mä sain happea ja jouduin outoon asentoon sen takia ettei vauva tulis viel. no se tilanne hoitu sillä, ja sit sain odotella viel vähän aikaa avautumista.

Puudutus onnistui täydellisesti, koska mä olin avautunu kokonaa silloin ku puudutus lakkas eli en tarvinnu ku yhen annoksen. sain alkaa ponnistamaan klo 8.15, ja se kesti 12 min. klo 8.27 vauva syntyi, mutta sitten vasta tuli ongelma: vauva oli tajuton ja elottoman oloinen, ei saanu happea, ei reagoinut, oli veltto, ei huutanut ym. paikalle tuli 5 kätilöä ja yks lääkäri. ne elvytti sitä pientä enkeliä 3 minuuttia, elämäni PISIMMÄT 3 minuuttia, ja sit se alkoi hengittää ja inisee ja lopulta parkas heikosti. Olin niin kiitollinen sillä hetkellä. napanuora oli jotenki tukahduttanu vauvan ku se oli kiertyny vartalon ympärille henkselien mallisesti. siks mun vauva ei ehkä liikkunu niin paljon mahassa.

jokatapauksessa sieltä syntyi terve pikkumies 3535g ja 52 cm. on niin suloinen että!!!! mutta vie kyllä kaikki äitin energiat.. synnytys oli siis mulle tosi positiivinen kokemus, oltiin ainoastaa se 5 tuntia sairaalassa. se tuntui tosi lyhyeltä. kamalaa oli ainoastaa ponnistaminen, ku tuntui ettei saa sitä vauvaa ollenkaa ulos. VINKKI KAIKILLE SYNNYTTÄMÄÄN MENEVILLE: yrittäkää ponnistusvaiheessa ponnistaa mahdollisimman pitkään kerralla. vaikka tuntuis siltä että oma happi loppuu, niin kannattaa silti jatkaa. musta tuntu et mä en saanu enää happea, mut ponnistin vain, niin se kätilö sanoi et se oli mahdottaman upeasti ponnistettu ja pitkä ponnistus tuo vauvaa tosi paljon paremmin ulos.

no sellanen oli mun synnytys, upea kokemus, ei jääny kauhukuvaa ollenkaan vaik se vauvan vointi kyllä silloin aluks pelotti. elämänjärjetys on kyl nyt muuttunu tosi paljon, vauva on kaikessa ensimmäisenä mielessä. tsemppiä kaikille teille jatkoon, mä poistun luultavasti tästä pinosta uusiin kuvioihin. saatan tulla joskus kirjoittelemaan mikäli jaksan ja kerkeän vauvan touhuilta. hyvää jatkoa kaikille ja kiitos mahtavasta vertaistuesta odotuksen aikana!

Ezzie ja vauva-kulta 6 vrk

Vierailija
16/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja vauva syntyi rv 39+2

Vierailija
17/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli klo 01.30 soitin sairalaa ekan kerran enkä suinkaan klo 13.30 :-)

Vierailija
18/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, että osaakin väsyttää jo ihan näin alkuviikosta. Viime yönä uni ei alkuun tullut ja sitten keskellä yötä oli joku omituinen vatsakramppi, mistä jäin miettimään oisko se voinu olla joku harjotussuppari vai mikä kumma. Ja sitten kun se uni olisi kunnolla tullut niin kello jo soi. Siihen sitten normaalia rankempi työpäivä päälle niin jo päiväunet maistuisi, mutta paras nyt vaan pysytellä koko ilta hereillä.

Huomisaamulle suunnittelin taas uintikeikkaa. Tekisi taatusti hyvää...

Ens viikolla alkaa perhevalmennukset ja seuraava neuvolakin on viimein. Saan minäkin sitten viimein ne paperit Kelaa varten. On niitä jo odotettukin.

Äitini kanssa tuossa aiemmin illalla juttelin ja kuulin, että mummini on taas sairaalassa. Palvelukotiin sen pitäisi päästä kun jalat ei kanna ja jotain alkavaa dementiaakin on, mutta kun vapaita paikkoja ei ole, niin laittavat sitten aina säännöllisesti sairaalasta kotiin, kunnes taas löytyy sieltä kaatuneena ja itsensä kolhineena. Täytyy nyt vaan taas elätellä toiveita, että se paikka pian löytyisi, kun ei mummi enää omineen kotona pärjää.

Viikonloppuna saatiin käytettyinä semmonen ammeellinen hoitopöytä ja turvakaukalo isäni perheeltä. Siitä se varustetaso hiljalleen paranee...

Täytynee tästä siirtyä tuohon sohvalle BB extran pariin ja mönkijän liikkeitä kuulostelemaan. Väsyttää niin kovin, ettei jaksa ajatella enää edes.

Rentoa iltaa!

t. Essi, rv 23+6

Vierailija
19/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa täällä..

Amy: Ei nähtävästi pitäisi pitää taukoa pinojen lukemisessa.. :) Miehen kanssa vaan juteltiin, että onpas jollakin laskettuaika lähellä, enkä osannut yhtään yhdistää sinuun! :D Mies tunnisti sinut kun näytin äsken kuviasi.

Me istuimme toisessa päässä penkkirivejä. Miehelle tuli heikko olo jo ennen videota, se alkoi hikoilemaan ihan kauheasti siinä vieressä ja meinasi pyörtyä. Mutta oli rohkeasti loppuun asti. :)

( . ) Viime aikoina on ilmaantunut ihmeellistä kipua ihan tuonne alavatsaan. Johtuuko siitä kun maha on iso, muttei sellainen vauvamasu, vaan siis iso, vähän roikkuva. Mitenkähän pitkään sitä kykenee menemään junalla/kävellen kouluun...

bejpi ja öttiäinen 30+1 :D

Vierailija
20/23 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia lähin yksi kätisenä kirjottelemaan... (vauva toisessa kainalossa)

Hitsit kun teillä on täällä kertyny viikkoja vaikka kuinka!!! Poppis ja Aurorakin on jo edistyny ihan hirveesti... ja AA:kin on jo 30 paremmalla puolella... vastahan te tulitte tänne. :D Ihanaa... kohta teilläkin on vauvat kainalossa. Amy taitaa olla Tampereella treffanneista ekana listalla tällä hetkellä?! Siis synnyttämään lähtijöiden listalla...

Oon lueskellu teidän kuulumisia aina sillön tällön, kun oon pystyny... Voimia ja jaksamista kaikille enskoille, erityisesti loppusuoralla oleville. Loppuraskaus on tukalaa ja aika matalee synnytystä odottaessa, mutta kyllä se vauva sieltä tulee ennen ku huomaattekaan.. =)

(.) & ).) Vauva-arki on lähteny rullaamaan oikeen kivasti. Imetys onnistuu ja ilmeisesti maitookin piisaa ihan tarpeeks. Nukuttua saan, kun vauva syö öisin vaan 3h välein. :) Vauva on tosi sulonen... mun aika meneekin imetyksen ja vaipanvaihdon lisäks vaan vauvan pussutteluun. :D

Mulle harmitusta on aiheuttanu vaatteet -> just kun sillon haaveilin, että kun on synnyttäny ni saa taas käyttää oikeita vaatteita, niin joopa joo... Hiukan on ollu masentavaa kun aina kun on jotain koittanu pukee päällensä ni ei oo mahtunu. Noh...onneks tänään sain ostettua ihanat farkut ja oon nyt ikionnellinen!! :)

Lopuks vielä muutama linkki vauvakuviin, kun en osaa käyttää tota photobuckettia sillain ku Amy. =)

Syntymän jälkeen -> http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/Vauva/masunpll.jpg

Sairaalassa -> http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/Vauva/spliini.jpg & http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/Vauva/unosilla.jpg

Vaipanvaihto puuhissa -> http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/Vauva/vaipanvaihdossa.jpg

Kylvyn jälkeen ->

http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/Vauva/kylvynjlkeen.jpg & http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/Vauva/kylvynjlkeen2.jpg

Serkukset Penni (vas.) ja Ronja (oik.)(ikäeroa 5viikkoa) -> http://i22.photobucket.com/albums/b342/terstil/Vauva/ronjajapenni.jpg

Voikaa hyvin rakkahat enskat!!! :)

Burde ja Penni (hiukan päälle 2vkoa)