Onko nykyään enää myynnissä pyykinpesukoneita missä voi valita lyhyen pesuajan??
Vanha kone hajosi. Se pesi esim 40 asteen pesun täydellä koneella 45 min. En selkaista enää mistään löydä. Lyhin 40 pesu n 1 h 30 min mitä olen löytänyt.
Kommentit (118)
Meidän alle puoli vuotta vanhassa Mielessä on 20 minuutin ohjelma 40 astetta. Ja tavallisen ohjelman (pari tuntia) kohdalla voi painaa 'lyhyt' -nappia, niin lyhenee parillakymmenellä minuutilla. Näin saa 60 asteellekin hieman lyhyemmän ohjelman.
Mun Boschin koneessa 60C 1:19 ja 40C lyhin ohjelma 35 minuuttia.
Pesukoneissa on pikapesu? Se on noin 30 min ja lämpötilaksi saa sen 40 astetta. (LG, Whirlpool ainakin)
En tiedä saako Beko merkkisiä Suomesta mutta mulla on 8 kg ja täysi kone 60 pikapesu on tunti ja kymmenisen minuuttia, 40 astetta n 40 min. Ja ihan hyvin pesee vaikka ns. pikapesu, yleensä laitan extrahuuhtelun tosin.
Eikö tuo vaaditun lyhyen ohjelman pysty pesemään ihan nyrkkipyykillä? Miksi siihen pitää pesukone olla?
Meillä on lyhyin ohjelma 30 min.
Ei voi, koska painopiste on veden kulutuksen vähentämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samsung. Mun koneessa lyhyin 60 ohjelma on noin 1h, pari minuuttia päälle. Käyttää hyvin vettäkin eikä ns "kuivapese".
Niin ja siis tuon saman ohjelman voi säätää olemaan 40 astetta ja silloin myös pesuaika lyhenee.
Mun koneessa 60 pesu on lyhyempi kuin 40 vastaava pesuohjelma! Ohjelmia löytyy noin väliltä 20 minuuttia - lähemmäs 5 tuntia!! Normaali 40 ohjelma on vähän alle 3h ja puoli koneellista saa pestyä reilussa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä saako Beko merkkisiä Suomesta mutta mulla on 8 kg ja täysi kone 60 pikapesu on tunti ja kymmenisen minuuttia, 40 astetta n 40 min. Ja ihan hyvin pesee vaikka ns. pikapesu, yleensä laitan extrahuuhtelun tosin.
Moi , mulla on myös Beko (ulkomailla), viikon vanha ja hidas. Kiitos sulle vinkistä, kokeilen pikapesua 🙂
Mulla 2v vanha Electroluxin kone. Pikapesu 14 min. Ja perusohjelmissa valittavissa time manager toiminto. Sillä voi lyhentää pesuohjelmaa reilusti. Antaa 4 tai 5 vaihtoehtoa kestoksi. Sillä saa ajan alle tuntiin vaikka on 8kg kone. (Tosin kovin likasta pyykkiä en lyhentämällä ohjelmaa edes pese)
Synteettisten ja hellävataisten pesu on n tunnin muutoinkin.
Ihan paras pyykkikone ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samsung. Mun koneessa lyhyin 60 ohjelma on noin 1h, pari minuuttia päälle. Käyttää hyvin vettäkin eikä ns "kuivapese".
Niin ja siis tuon saman ohjelman voi säätää olemaan 40 astetta ja silloin myös pesuaika lyhenee.
Mulla tuon 60 astetta ja vaikkapa 3 huuhtelua (huuhtelut valittavissa 1-4) vie tuolla päivittäisellä pesulla noin 1.15h. Se toinen Samsung-ihminen.
Tärkein kriteeri pyykkikonetta ostettaessa, lyhyt 40 asteen ja 60 asteen pesu. Lisäks kun löytyy villaohjelma niin muuta en tarvis.
Nuo monen tunnin ohjelmat on ihan järkkyjä, voiko olla ekologista muljuttaa niitä pyykkejä tuntitolkulla. 🤔
Järkevä ihminen kyselisi pesukonekaupoista eikä täältä meiltä mielialalääkityksen kourissa rimpuilevilta holhouksen alaisilta!
Kyllä löytyy eli tunnin ohjelma ja meillä Siemens.
Niin kun se pelkkä ohjelman kesto ei kerro tuleeko puhdasta vai ei. Näissä uusimmissa koneissa nuo 15-30 minuutin pikaohjelmat on ihan turhan kanssa, ne vaan vähän "raikastaa" pyykkiä. Puhdasta on ihan turha odottaa.
Itsellä Electroluxin romu, en suosittele kenellekään. Normaali 60 asteen ohjelma 3 tuntia! Ja 40 asteen puoli tuntia lyhyempi. Jonkin verran voi karsia "ajansäästönapilla", mutta se on lähinnä silmänlumetta. Olen yrittänyt kikkailla noilla lyhyemmillä ohjelmilla, mutta niissä vastaan tulee se että joko lämpötilalla tai linkousnopeudella on rajoituksia eli jostain on pakko tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy eli tunnin ohjelma ja meillä Siemens.
Ja laitteella oli ikää? Kannattaisi varmaan laittaa samalla ne mallimerkinnät tänne niin voisi tarkistaa onko kyseistä mallia enää edes myynnissä vai ei.
Tirrikka kirjoitti:
Tärkein kriteeri pyykkikonetta ostettaessa, lyhyt 40 asteen ja 60 asteen pesu. Lisäks kun löytyy villaohjelma niin muuta en tarvis.
Nuo monen tunnin ohjelmat on ihan järkkyjä, voiko olla ekologista muljuttaa niitä pyykkejä tuntitolkulla. 🤔
Ei ole, mutta niillä alueilla joilla on pulaa makeasta vedestä niin vedensäästö on näköjään otettu ykköskriteeksi vaikka sähköä sitten vastaavasti kuluisi enemmän. Ja näitä vesipula-alueita on ilmeisesti ikävä kyllä suuri osa asutuista alueista.
Mutta ehkä vähän jotain realismia on näkyvissä uusimmissa koneissa kun on tajuttu ettei se ole järkevää jauhaa koneella tunteja pienellä vesitilkalla. Mielummin vaikka sitten lyhyempi ohjelma ja tulee niin puhdasta kuin tulee sillä vesimäärällä.
Muutama vuosi sitten konetta etsin. Silloin tuntui olevan monia koneita, missä ohjelmia pystyi saamaan lyhemmäksi lataamalla niihin jollain sovelluksella uusia vaihtoehtoja.
Omassa koneessa ei ole Bluetoothia tai Wi-Fiä, koneen fyysinen koko oli meillä suurin rajoite malleja etsiessä. Tuossa meidän Electroluxissa on 14 minuutin pikaohjelma. Useita ohjelmia saa lyhennettyä nappia painamalla, samoin saa lisähuuhtelun. Kaikenmaailman sääntöjen takia ohjelmat on pitkiä ja vedenkäyttö minimiä. Uuden imurin ostaminen tuo varmaan seuraavan yllätyksen, niidenkin maksimitehoja tiputettiin säädöksillä.