Mitä tekisitte?
Puolisollani on sairaus, joka aiheuttaa hänelle jatkuvia kipuja. Helpotusta ei ole löytynyt. Minua hävettää myöntää, mutta olen alkanut kyllästymään kivun katsomiseen. Sitä on vaikea seurata.Mitä tekisitte jos olisitte tilanteessani?
Kommentit (16)
Vaikea ja tuskallinen tilanne myös läheiselle.
Jos yhtään helpotta, niin ajattelisin samoin kuin ailkoholistien toipuvat läheiset: en ole sitä aiheuttanut enkä myöskään voi sitä parantaa.
Keskittyisin elämään omaa elämääni. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta me ihmiset emme ole kaikkivoipia saati kaikkivaltiaita.
Hommaisin hieman enemmän omaa aikaa ja elämää, että jaksaisin tukea kipeää ja sairasta puolisoani.
Rakastan häntä. Tilanne on vaikea. Tiedän, etten voi oikeasti auttaa kipujen kanssa. Omaa aikaa minulla kyllä on riittävästi.
No tuossa on kyllä keinot aika vähissä, jos on tutkittu asiantuntevien lääkärien toimesta, eikä missään terveyskeskuksen sairaanhoitajalla.
Yrittäisin tehdä sen minkä pystyn, ja kuuntelisin mitä toinen pyytää. Oma aika on tärkeää, lähtisin lataamaan akkujani jonnekin aina välillä. Siis jos kumppani pärjäisi yksin kotona, eikä olisi vaarassa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan häntä. Tilanne on vaikea. Tiedän, etten voi oikeasti auttaa kipujen kanssa. Omaa aikaa minulla kyllä on riittävästi.
Hyvä jos on omaa aikaa. Nyt järkkää vähän sisältöä siihen, mielellään kodin ulkopuolelta ja muiden ihmisten kanssa. Näin saat ajatukset kokonaan pois kotoa vähäksi aikaa niin et uuvahda siihen miten raskasta siellä kotona toisinaan voi olla. Jos oikeasti väsyt ja masennut tilanteesta, niin voisi olla hyvä käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa tai jopa harkita lääkitystä. Puolison sairaus ei ole mikään pikkujuttu. Voimia sinulle ap.
Onko itse aiheutettu kipu? Paljolti siitäkin riippuu.
Vierailija kirjoitti:
Sairaus, johon ei voi itse vaikuttaa.
Pakko tästä kai on jotenkin selvitä.
Jos et voi asiaan vaikuttaa, niin et voi. Voit vain hyväksyä elämäsi pelikortit.
Sinullekin pitäisi saada keskusteluterapiaa. Mikä siinä ärsyttää, toisen heikkous vai se että olet neuvoton tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Sinullekin pitäisi saada keskusteluterapiaa. Mikä siinä ärsyttää, toisen heikkous vai se että olet neuvoton tilanteessa?
Sekä että. Ja epävarmuus tulevaisuudesta pelottaa. On outoa aivan yllättäen joutua tilanteeseen, jossa kaikki yhteiset unelmat ja suunnitelmat muuttuvat yhtäkkiä epävarmoiksi tai mahdottomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkuja? Jos joku huumehörhö, alkoholisti pilaa sisäkalunsa niin ei liiemmin sympatioita heru.
Muu sairaus täysin eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaus?
Servikaalinen radikulopatia.
Mikä sairaus?