Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuplamaisterit, onko se totta että yhä useammin yksi tutkinto ei enää riitä

Vierailija
01.05.2022 |

Onko tuplamaisterien määrä kasvussa. Itsekin tunnen monia tällaisia.Sitten se on taas työvuosista pois.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplatutkinto on ihan turhaa resurssien sekä oman ajan haaskausta. Yleensä tuplatutkinto kertoo siitä ettei ole pärjännyt yhdellä

Vierailija
22/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoijana pidän pikemminkin vähän epäilyttävänä, jos ihmisellä on kaksi korkeakoulututkintoa. Hyvä selitys pitää ainakin olla. Yleisesti ottaen arvostetaan enemmän työkokemusta kuin kahta tutkintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuplatutkinto on ihan turhaa resurssien sekä oman ajan haaskausta. Yleensä tuplatutkinto kertoo siitä ettei ole pärjännyt yhdellä

Niin. Siksi minäkin mietin vielä näin vanhana (45+) toisen tutkinnon tekemistä. - Onko se väärin? Mihin on kadonnut ja hävinnyt puheet elinikäisestä oppimisesta(?) Totta kai tutkinnon suorittamien ja elinikäien oppiminen eivät ole yksi ja sama asia mutta tuntuu joskus melkein kiusanteolta ne koulutukset joita mm. työkkäri on ehdottanut. Vaikka näin varmasti saan kuulla, että minulla on mennyt oma maisteriuteni kusen lailla hattuun. 

Vierailija
24/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus pitää hankkia työpaikalla, kouluttautumalla töissä ja duuneja vaihtamalla. Tutkinnot ovat lähinnä vessapaperia, jopa haitta. Miksi maksaisin jollekin(liian isoa palkkaa vs tuottavuus), joka ei osaa mitään, mutta on lukenut pinon kirjoja?

Ylimielisiä. Kadottanut todellisuuden tajun, terveen järjen,. Akateemiseen hömppään.

Vierailija
25/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle riittää, koska suurin osa ei ole tuplamaistereita. Hullu homehtuu vuosia yliopistolla, viisas opiskelee alaa, jolle työllistyy vähemmällä. 

Vierailija
26/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisinko tuplamaisterin alle 5v työkokemuksella vain "yksinkertaisen" maisterin 15v kokemuksella? Niinpä. 

Vierailija
27/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Siksi minäkin mietin vielä näin vanhana (45+) toisen tutkinnon tekemistä. - Onko se väärin? Mihin on kadonnut ja hävinnyt puheet elinikäisestä oppimisesta(?) Totta kai tutkinnon suorittamien ja elinikäien oppiminen eivät ole yksi ja sama asia mutta tuntuu joskus melkein kiusanteolta ne koulutukset joita mm. työkkäri on ehdottanut. Vaikka näin varmasti saan kuulla, että minulla on mennyt oma maisteriuteni kusen lailla hattuun. 

Eipähän siinä, mitään jos opiskella haluaa työn ohella. Sehän on varsin kehittävää ja opiskelu käy jopa harrastuksesta. Mutta jos notkuu yliopistolla 10-15v opiskelemassa vain siksi, että saisi tituleerata itseään tuplamaisteriksi, se on ajan ja resurssien hukkaan heittämistä. 

Vierailija
28/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalle osalle riittää, koska suurin osa ei ole tuplamaistereita. Hullu homehtuu vuosia yliopistolla, viisas opiskelee alaa, jolle työllistyy vähemmällä. 

Huokaus. Sen kun olisi tietäsikin varmaksi. - Kun ei meistä kaikista voi tulla lääkäreitä, hammaslääkäreitä....millähän muilla tutkinnoilla työllisyys on (ollut) yhtä varmaa.... Muutosta tuskin on ihan pian tulossa kun nykyisistä nuoremmista ikäluokista taitaa olla enemmän tai ainakin yhtä paljon potentiaalisia korkeakoulu/ yliopisto-opiskelupaikkoja kuin nuoria. Joten ainakaan jos haluaisi opsikelunsa jälkeen paremman tulotason, niin voi haaveeksi jäädä yhä useammalla. Jo nyt moni "vain" ammattikoulun käynyt tienaa moninkertaisesti verrattuna moneen maisteritutkinnon suorittaneeseen. 

Vierailija
29/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplatutkinto viestii siitä, että ihminen ei ole saanut töitä. Eli yritys naamioida työkokemuksen puutetta CV:ssä.

Vierailija
30/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen tuplamaisteri, mutta opiskelin ne nuorena yhtä aikaa. Siis kaksi tutkintoa lähes samassa ajassa kuin muut yhden. En osaa sanoa onko ollut hyötyä.

Vierailija
31/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oppi ojaan kaada... Lisäoppikaan.

Vierailija
32/41 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni opiskelee toisen tutkinnon ihan vaan siksi, että ala kiinnostaa. Jotain ihan muuta kuin aiempi tutkinto. Mulla on kahdelta ihan erilaiselta alalta. Se on ollut antoisaa ja aina niistä jotain hyötyä on myös toisen alan töissä on, jos ei muuten niin monipuolisempi ajattelukyky. Ehkä vielä onnistun yhdistämäänkin alojani työelämässä niin, että samassa työssä kumpikin on keskeisesti mukana.

Vierailija
33/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän hyädytöntä kysyä tuplamaisterilta, että onko totta-että yksi tutkinto ei enaa-riittäsi. Kun mututuntumalta sanosin, että lähes jokaine tuplamaisteri haluaa pitää hyvänä ja kannatettavana sitä, että ovat suorittaneet kaksi maisterin tutkintoa. - Toinen juttu on se, että miten mm. työnatajat osaavat tätä hankittua osaamispotentiaalia osaavat arvostaa...  

On kyllä käsittämätöntä, että opiskelua ei oikeasti arvosteta, vaikka joka paikkaan vaaditaan joku tutkinto! Jos olisin rekrytoija, ajattelisin tuplamaisterista että onpa siinä ahkera ja aikaan saava ihminen, kun on noin paljon jaksanut elämänsä aikana opiskella! Hän on varmasti hyvä rekry, ahkera ja aikaansaava työntekijä!

Olen itse tuplamaisteri ja kyllä niitten tutkintojen eteen sai tehdä työtä yötä myöten pyhät ja arkipäivät. Päätoiminen opiskelu on ihan työtä vaikka siitä ei palkkaa saakaan.

Vierailija
34/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuplamaisteri, molemmat tutkinnot tekniseltä ajalta ja molemmilla pitäisi muka työllistyä helposti ("ty- övo- imapu lan" aloja). Molemmista valmistuin arvosanoilla 4/5, ja relevanttia työkokemusta 10+ vuotta - silti olin jumissa huonossa työpaikassa jossa oli erittäin my-r ky-lli nen ilmapiiri.

Vuosien aikana hain satoja työpaikkoja, osallistuin messuille, yritin parhaani verkostautua jne mutta harvoin pääsin edes haastatteluun. Sen jälkeen kun edes tuo toisen tutkinnon hankkiminen ei auttanut, ajattelin että pskt tästä ja aloin hakea suomen ulkopuolelle töihin.

3kk päästä olin muuttanut, palkka tuplaantui ja nyt muutaman vuoden jälkeen on nelinkertainen. Joka viikko tulee recruiter-yhteydenottoja. Nyt näen kuinka hirveän huonot työmarkkinat suomessa on, ja kannustan kaikkia kynnelle kykeneviä lähtemään muualle töihin. Ei kannata jäädä sinne kit u maan kun muualla saa niin paljon paremman elintason ja esim koulutusta oikeasti arvostetaan.

Vierailija
35/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sosiaalityössä on valtava määrä tuplamaisteita. Kun työllistyminen on 100% moni tekee keski-iässä sosiaalityön tutkinnon. Itsekin tein nuorena ihan toisen tutkinnon. 

Vierailija
36/41 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuplamaisteri, molemmat tutkinnot tekniseltä ajalta ja molemmilla pitäisi muka työllistyä helposti ("ty- övo- imapu lan" aloja). Molemmista valmistuin arvosanoilla 4/5, ja relevanttia työkokemusta 10+ vuotta - silti olin jumissa huonossa työpaikassa jossa oli erittäin my-r ky-lli nen ilmapiiri.

Vuosien aikana hain satoja työpaikkoja, osallistuin messuille, yritin parhaani verkostautua jne mutta harvoin pääsin edes haastatteluun. Sen jälkeen kun edes tuo toisen tutkinnon hankkiminen ei auttanut, ajattelin että pskt tästä ja aloin hakea suomen ulkopuolelle töihin.

3kk päästä olin muuttanut, palkka tuplaantui ja nyt muutaman vuoden jälkeen on nelinkertainen. Joka viikko tulee recruiter-yhteydenottoja. Nyt näen kuinka hirveän huonot työmarkkinat suomessa on, ja kannustan kaikkia kynnelle kykeneviä lähtemään muualle töihin. Ei kannata jäädä sinne kit u maan kun muualla saa niin paljon paremman elintason ja esim koulutusta oikeasti arvostetaan.

Oho! Onpas iso ero. Joo, täällä työpaikat ovat vähän kiven alla.

Vierailija
37/41 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen (toivottavasti) pian tuplamaisteri, halusin vaihtaa alaa, joten oli pakko opiskella toinen tutkinto. 

Eka tutkintoni on KM ja halusin kokonaan pois opetusalalta. Nyt opiskelen ihan täysin muuta. KM-papereilla voi heittää vesilintua, jos haluaa tehdä muuta kuin opettaa. 

Vierailija
38/41 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla on kolme tutkintoa ja kaikkia käyttää työssään. 

Vierailija
39/41 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa. Ei se työnsaanti siitä parane.

Vierailija
40/41 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tuplamaisteria, koska aikaisemman pääaine ei ole hyvä, haluan aivoilleni tekemistä ja sadepäiville puuhasteltavaa.

Lisäksi saa opiskelijakortin, eli edullisemman bussilipun.

Ihan sama mitä joku rekrytoija ajattelee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän