Jääkö teillä tiskit lojumaan viikkokausiksi?
Hups, pesin just tiskiä ja tajusin että edellisestä kaikkien tiskien pesusta kulunut jo aikaa kun löytyi pesemätön täytekakkuvuoka ja synttärini olivat yli 3 viikkoa sitten.. astianpesukone pyörii säännöllisesti, mutta välillä kattilat, vuoat, kulhot jää lojumaan moneksi päivää, joskus jopa viikoiksi.. välillä toki pesen esim paistinpannuja yms. Koska tarvitsen käyttöön, mutta en kaikkia.. Jääkö muillakin tiskejö välillä rästiin pitemmäksi aikaa, vai olenko ainoa?
Kommentit (45)
Ei jää enää. Ehkä syynä se, että pidän astiavarastion yhden lapsen perheessämme melko pienenä, joten nopeasti tulee tiskattua lapselle lisää pieniä lautasia ja lusikoita. Masentuneena asia oli eri. Muuttosiivouksessa selvisi nuoruusvuosien yksiöstä edellisten viikkojen ruokaympyrä. Olin lopulta niin laiska että ostin vain valmisruokia jotta lautasia ei tarvitsisi tiskata.
Jää joskus joku kattila tai paistinpannu odottelemaan tiskaria, mutta en muista että ikinä olisi mikään ollut pesemättä yli vuorokautta. Meillä on perheessä vuorotyöläisiä ja jokaisella omat ruoka-ajat, ja kerrostalossa ei viitsi kovin myöhään yöllä ryhtyä tiskipuuhiin. Harvoin saman pöydän ääressä ollaan syömässä. Mutta pääsääntöisesti tiskit tehdään ennen nukkumaanmenoa, tiskikone meillä on.
En ymmärrä mitä vaikeaa siinä pesemisessä on, ap. Heti käytön jälkeen pyyhkii talouspaperilla pahimmat pois ja laittaa tiskiainetta ja likoon. Äkkiäkös tuon hoitaa. Sitten ei itse tiski vie kauaa aikaa.
Ei enää. Astianpesukoneen myötä kotona on viihtyisämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntia pidempään ei ole likaista astiaa pöydällä koskaan. Suoraan koneeseen, pannu pestään käsin. Ja kone tyhjennetään heti kun pyörinyt.
Nyt oli kyllä kyse käsin tiskaamisesta. Tuollainen tiskikone on uusavuttomien juttuja.
Paitsi, että ap:lla on tiskikone, joten vielä oudompaa, että lojuu pesemättömiä vuokia ym.
Kyllä mulla nimenomaan tiskikoneellsena jää paljon pidemmäksi aikaa tiskit lojumaan. Silloin kun konetta ei ollut, tiskasin yleensä kaiken heti. Nyt kun on kone, sitä ei aina jaksa tai ehdi tyhjentää heti, joten likaisia astioita kertyy. Samoin sellaisia, joita ei voi koneessa pestä.
Niinpä. Hyi olkoon.
Terveystarkastajan olis syytä vierailla kun perushygienia noin hukassa. Kämpilläsi varmaan elelee ties mitä ötököitä ja tuholaisia.