Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna se lakko sitten alkaa iltapäivällä

Vierailija
01.05.2022 |

Meillä 8v kotona.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, eikö nyt koululaiset selviä kotona ilman vanhempikin päivän ajan?

Päiväkoti-ikäisten vanhemmat toki joutuu jäämään kotiin jos ei muuta oo. Ehkä kaikki ekaluokkalaisetkaan vielä osaa olla yksin, mutta eiköhän nyt muut voi jo jättää kotiin. Et ei ylimääräistä lomaa tai uhriutumista kaikille koululaisten vanhemmille, sori siitä.

Riippuu lapsesta, mutta eka ja tokaluokkalaista en jättäisi ellei ole mahdollisuutta mennä ip kerhoon.

Lastensuojelulaki koskee ihan yhtä lailla meitä perheitäkin.

Meillä ekaluokkalainen on yksin. Ollaan puhelimen päässä toki ja toinen lähtee aiemmin ja toinen myöhemmin, silti joku 7 tuntia on yksin.

Lastensuojelulla jos on jotain sanottavaa, voi sitten varmaan hommata meille myös heinäkuuksi jonkin hoitopaikan, kun kumpikaan ei saanut lomaa siihen, leirejä tms ei oo täällä kuin kesäkuussa ja tukiverkkoja ei ole.

Joka tapauksessa kyllä tokaluokkalaisen pitäisi jo osata olla yksin.

Teillä on mahdollisuus olla kotona lapsen kanssa palkattomasti. Jos joku kuulee että ekaluokkalainen noin kauan yksin, toivottavasti tekee lasun. Ei ole turvallista eikä ok.

Vierailija
42/50 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata tätä lakkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoilu on itsekkyyttä sen kaikkein piittaamattomimmassa muodossaan. Se on väkivaltaa yhteiskunnalle ja muiden puhdasta halveksuntaa. Minä minä minä ja muista viis, minähän olen aina se kaikkein eniten kaltoin kohdeltu.

Vierailija
44/50 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheillehän se vaikutus kaatuu. Työssä käyvät joutuvat miettimään, miten hoitavat työnsä. Onko etätyö mahdollista vai pitääkö lasten hoito järjestää muuten, sanoo Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen.

Kaupungilta tuskin löytyy muuta neuvoa, kuin että hoitakaa itse. Lakon vaikutukset ovat tietysti aina ikäviä. Koulujen ja päiväkotien lakon vaikutukset kertovat siitä, miten äärettömän tärkeää päiväkodeissa ja kouluissa tehdään. Koko yhteiskunta halvaantuu hetkeksi, mikä lakon tehtävä onkin.

Luukkainen kertoo, ettei mahdollisena lakkoaikana anneta ollenkaan opetusta. Ei edes etukäteisvalmisteluna.

Ei tule ennakko- tai etätöitä. Ihan tyhjää vapaa-aikaa lapsille ja oppilaille.

Sairaiden ja vanhusten hoito ei palstan mukaan ole tärkeää, mutta päivähoito ja koulutus onkin?

On akat palstalla eritelleet hienosti asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
45/50 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkoilu on itsekkyyttä sen kaikkein piittaamattomimmassa muodossaan. Se on väkivaltaa yhteiskunnalle ja muiden puhdasta halveksuntaa. Minä minä minä ja muista viis, minähän olen aina se kaikkein eniten kaltoin kohdeltu.

Työntekijöiden riisto on väkivaltaa. Kukaan ei ole sinulle tai muille velvollinen palveluksia tekemään.

Sinä maksat ja saat. Sama koskee työntekijöitä. Se on tasa-arvoa, ei väkivaltaa.

Vierailija
46/50 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöiden riisto on väkivaltaa. Kukaan ei ole sinulle tai muille velvollinen palveluksia tekemään.

Sinä maksat ja saat. Sama koskee työntekijöitä. Se on tasa-arvoa, ei väkivaltaa.

Viimeksi kun katsoin niin verojen maksaminen ei kyllä ollut vapaaehtoista. Ja jos opetustyö on väkivaltaa niin sitä ei kukaan pakota tekemään.

Vierailija
47/50 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta, yleiskorotukset plus 4,8% päälle vuosittain. 3000 euron palkka nousee 4168 euroon. Jokainen palkansaaja maksaa 2500 euroa lisää veroja vuosittain että tuo saadaan maksettua. 5000 euroa jos on kaksi palkansaajaa perheessä.

Vierailija
48/50 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nurinkurista hommaa tämä lakkoilu. Olen sairaanhoitaja, eikä työpaikkani kuulunut lakon piiriin. Töitä tehtiin. Nyt jään palkatta hoitamaan 4-vuotiasta kotiin. Töissä ei sijaisia saa mistään.

Mistähän minä rahaksi muutun ja maksan elämisen. Kyllä v.tuttaa koko kunta-ala. Palkkoja nyt ylös ja ihmiset töihin!

Huomaatko, ettei se hoitotyö olekaan aatelia vaan kyllä muitakin aloja on, jotka yhteiskunnan pitää pystyssä ja takaa Sari Sairaanhoitajat barrikadeilleen?

Vierailija
49/50 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko ulkoistaa se kasvatustyö, vanhemmuus, sosiaalitoimi ja jörjestyksenpito täysin kouluille, jolloin lopult opettajat 40v jälkeen astuivat lakkoon?

Vierailija
50/50 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun katsoin niin verojen maksaminen ei kyllä ollut vapaaehtoista. Ja jos opetustyö on väkivaltaa niin sitä ei kukaan pakota tekemään.

No sitähän sinä juuri kitiset, että kun pitäisi pakottaa tekemään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän