Huomenna se lakko sitten alkaa iltapäivällä
Kommentit (50)
Lakkoilu on itsekkyyttä sen kaikkein piittaamattomimmassa muodossaan. Se on väkivaltaa yhteiskunnalle ja muiden puhdasta halveksuntaa. Minä minä minä ja muista viis, minähän olen aina se kaikkein eniten kaltoin kohdeltu.
Vierailija kirjoitti:
Perheillehän se vaikutus kaatuu. Työssä käyvät joutuvat miettimään, miten hoitavat työnsä. Onko etätyö mahdollista vai pitääkö lasten hoito järjestää muuten, sanoo Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen.
Kaupungilta tuskin löytyy muuta neuvoa, kuin että hoitakaa itse. Lakon vaikutukset ovat tietysti aina ikäviä. Koulujen ja päiväkotien lakon vaikutukset kertovat siitä, miten äärettömän tärkeää päiväkodeissa ja kouluissa tehdään. Koko yhteiskunta halvaantuu hetkeksi, mikä lakon tehtävä onkin.
Luukkainen kertoo, ettei mahdollisena lakkoaikana anneta ollenkaan opetusta. Ei edes etukäteisvalmisteluna.
Ei tule ennakko- tai etätöitä. Ihan tyhjää vapaa-aikaa lapsille ja oppilaille.
Sairaiden ja vanhusten hoito ei palstan mukaan ole tärkeää, mutta päivähoito ja koulutus onkin?
On akat palstalla eritelleet hienosti asiat tärkeysjärjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Lakkoilu on itsekkyyttä sen kaikkein piittaamattomimmassa muodossaan. Se on väkivaltaa yhteiskunnalle ja muiden puhdasta halveksuntaa. Minä minä minä ja muista viis, minähän olen aina se kaikkein eniten kaltoin kohdeltu.
Työntekijöiden riisto on väkivaltaa. Kukaan ei ole sinulle tai muille velvollinen palveluksia tekemään.
Sinä maksat ja saat. Sama koskee työntekijöitä. Se on tasa-arvoa, ei väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöiden riisto on väkivaltaa. Kukaan ei ole sinulle tai muille velvollinen palveluksia tekemään.
Sinä maksat ja saat. Sama koskee työntekijöitä. Se on tasa-arvoa, ei väkivaltaa.
Viimeksi kun katsoin niin verojen maksaminen ei kyllä ollut vapaaehtoista. Ja jos opetustyö on väkivaltaa niin sitä ei kukaan pakota tekemään.
5 vuotta, yleiskorotukset plus 4,8% päälle vuosittain. 3000 euron palkka nousee 4168 euroon. Jokainen palkansaaja maksaa 2500 euroa lisää veroja vuosittain että tuo saadaan maksettua. 5000 euroa jos on kaksi palkansaajaa perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Nurinkurista hommaa tämä lakkoilu. Olen sairaanhoitaja, eikä työpaikkani kuulunut lakon piiriin. Töitä tehtiin. Nyt jään palkatta hoitamaan 4-vuotiasta kotiin. Töissä ei sijaisia saa mistään.
Mistähän minä rahaksi muutun ja maksan elämisen. Kyllä v.tuttaa koko kunta-ala. Palkkoja nyt ylös ja ihmiset töihin!
Huomaatko, ettei se hoitotyö olekaan aatelia vaan kyllä muitakin aloja on, jotka yhteiskunnan pitää pystyssä ja takaa Sari Sairaanhoitajat barrikadeilleen?
Kannattiko ulkoistaa se kasvatustyö, vanhemmuus, sosiaalitoimi ja jörjestyksenpito täysin kouluille, jolloin lopult opettajat 40v jälkeen astuivat lakkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä maksat ja saat. Sama koskee työntekijöitä. Se on tasa-arvoa, ei väkivaltaa.Viimeksi kun katsoin niin verojen maksaminen ei kyllä ollut vapaaehtoista. Ja jos opetustyö on väkivaltaa niin sitä ei kukaan pakota tekemään.
No sitähän sinä juuri kitiset, että kun pitäisi pakottaa tekemään :D
Teillä on mahdollisuus olla kotona lapsen kanssa palkattomasti. Jos joku kuulee että ekaluokkalainen noin kauan yksin, toivottavasti tekee lasun. Ei ole turvallista eikä ok.