Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein gynellä pitäisi käydä?

Vierailija
01.05.2022 |

Riittääkö papaseulonnat 5 vuoden välein?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole mitään erityisiä vaivoja, ei gynellä tarvitse käydä. Yleislääkärin kanssa hoituu perusmuotoiset sisätutkimukset, ehkäisyasiat jne. Papaa ei myöskään tarvitse gynellä käydä ottamassa.

Olen itse 30-vuotias enkä ole ikinä käynyt gynellä. Julkisella puolella yleislääkäri on hoitanut kierukan laitot jne. Papat ottanut labrahoitaja. Koska mitään erikoista ei ole ollut, en ole nähnyt syytä erikoislääkärille (eikä ole kukaan yleislääkärikään).

Vierailija
2/6 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynelle silloin, jos on jotain vaivaa tai jokin arvelluttaa alakerrassa.
Tavallinen lääkäri on kerran tutkinut, kun aloitin uuden ehkäisyvalmisteen käytön, mutta gynekologilla en ole koskaan käynyt, koska ole ollut mitään ongelmaa missään. Olen 30v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan käynyt gynellä, olen kohta 30v. Kerran kävin papassa, mutta näytteenottaja ei ollut gyne. Vanhempana aion käydä papassa kun kutsu tulee, en näe syytä useammille käynneille.

Vierailija
4/6 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikko on syytä käydä. Jos ei ole toimintaa niin kerran vuodessa voi käydä poistattamassa enimmät hämähäkkien seitit.

Vierailija
5/6 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran vuodessa, jolloin ultrataan ym. Viiden vuoden välein otetaan papa ja HPV-testi.

Vierailija
6/6 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin välein on sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi