Miten monta päivää ennen pitää lähettää kortti, jos haluaa, että on äitienpäivänä perillä?
Ainakin joulukortteja minulle tuli vielä tammikuun puolessa välissä (lähetty hyvissä ajoin ennen joulua).
Kommentit (13)
Tiputin just postilaatikkoon joka tyhjennetään huomenna klo 8.00. Tai väittävät että tyhjennetään, minähän en voi tietää koska se oikeasti tyhjennetään. Elän toivossa että kortti on matkustanut 450 kilometriä viikon aikana ja on perillä Perjantaina. En kyllä luota siihen. Ystävänpäiväkortti matkusti yli viikon tuota matkaa.
Vanhana kääkkänä muistan ajat kun posti kulki saman matkan kahdessa päivässä. Jos joku laittoi Helsingissä minulle postia tänään aamulla, se saattoi olla minulla jo huomenna, matkaa 150 km.
Mutta ei vaan nykyään posti kulje. Saa olla onnellinen jos löytää perille ollenkaan.
Perjantaisin ei jaeta enää kirjepostia.
Postin kulku on kyllä nykyään sellaista että viikkokaan ei riitä on tullut joskus kahden kuukauden päästä postia.
Vie ennen kuin laatikko huomenna tyhjennetään, hyvällä tuurilla ehtii saman viikon aikana. Älä nyt ainakaan myöhemmäksi jätä. Normaalin kirjeen ohjeistettu toimitusaika on 4 arkipäivää, pitää myös ottaa huomioon ettei niitä jaeta joka päivä.
Laita +postimerkki, menee nopeammin.
Ei ehdi enää. Lähetä kukkia dataflora.fi
Vierailija kirjoitti:
Tiputin just postilaatikkoon joka tyhjennetään huomenna klo 8.00. Tai väittävät että tyhjennetään, minähän en voi tietää koska se oikeasti tyhjennetään. Elän toivossa että kortti on matkustanut 450 kilometriä viikon aikana ja on perillä Perjantaina. En kyllä luota siihen. Ystävänpäiväkortti matkusti yli viikon tuota matkaa.
Vanhana kääkkänä muistan ajat kun posti kulki saman matkan kahdessa päivässä. Jos joku laittoi Helsingissä minulle postia tänään aamulla, se saattoi olla minulla jo huomenna, matkaa 150 km.
Mutta ei vaan nykyään posti kulje. Saa olla onnellinen jos löytää perille ollenkaan.
Välimatkalla ei välttämättä ole mitään merkitystä. Esim. jos lähetät kirjeen Mikkelistä Mikkeliin, niin se kiertää Kuopion lajittelukeskuksen kautta, ei mene suoraan laatikosta vastaanottajalle. Kilometrin tai tuhannen kilometrin kuljettaminen voi kestää ihan saman ajan.
3-4 viikkoa on Helsingissä kirjeiden jakeluaikataulu. Siis kakkospostissa.
Helsingissä postia jaetaan enää muutamana viikonpäivänä, eli tänne tuskin enää tälle vuodelle ehtisi.
Jos siihen laittaa, että hyvää äitienpäivää 2023, niin sitten ehkä ehtii?
Kolme viikkoa on tällä hetkellä postin toimitusaika (näin pk-seudulla).
Viimeistään huomenna, eikä välttämättä ehdi kaikkialle.