Antakaahan inspiraatiota painonpudotukseen, kiitos :) !
Olo on tönkkö ja paisunut. Monen monta kertaa olen aloittanut "elämäntapamuutoksen", mutta aina se kaatuu johonkin..muka. Lapsi sairastui taas, ja päivystyksessä käyty, ja se kaikki sai taas stressihormonit liikkeelle ja olen syönyt kuin porsas (lapsen alkuvaiheet tosi kriittiset, pitkä sairaala-aika ym., sairastumiset nostavat tunteet pintaan). Väsymys+pms oireet = mässäily.
Olen siis tyypillinen "tunnesyöppö" ja lohtusyöjä...
TIEDÄN miten pitäisi syödä, en mitään nälkäkuuria ole aloittamassa, vaan pikkuhiljaa tasapainoiseen terveelliseen elämään. Mutta miten ihmeessä saisin motivaation jatkumaan..?
Pääsen alkuun ja olo on hyvä ja päätän että nyt jatkan tätä kyllä- mutta sitten tulee flunssa tai joku muu tekosyy ja motivaatio katoaa niiden myötä.
Alkuun tavoitteena -5kg, mutta -10kg vähintään olisi suotavaa pudottaa jotta olisin hyvänolonmitoissa (nyt painoa n.75kg ja pituutta 170cm - en hillittömän ylipainoinen, mutta sen verran että olo tukala).
Kommentit (3)
auttoi, kun tein viikon (tai parin) ruokalistan etukäteen ja menin kauppaan parin päivän ruokien tarvikelista (+ ne tavalliset maito, leipä, leikkeleet) lista kädessä enkä ostanut mitään listan ulkopuolelta. Kun ei kaapissa ollut mitään 'ylimääräistä', ei tullut syötyäkään. Jälkkärit kuului ruokalistaan, samoin aamu-, väli- ja iltapalat. Kerran viikossa oli 'hyväskä'päivä eli silloin oli kaapissa jotain ylimääräistä.
Meillä toimii ainakin jollain tavalla. Liikunta on se, jota mun pitäis vielä lisätä parin lisäkilon pudotukseen.
Joo, kävely ja etenkin sauvakävely on mulle oikeasti mieluisaa :) Ja jos en sauvailemaan pääse niin työnnän yleensä rattaita..
Pitää nyt todella päättää miehenkin kanssa että esim. 2-3 iltaa/vko pääsen lenkille. Ja mies vastaavasti myös..Usein jää siihen että tulee kinaa kuka saa mennä ja kuka hoitaa lapsia..Ja sitten saatan mököttää tyhmänä, että en varmana sitten mene kun kerta otsaa piti rypistää ensin ajatukselle ;) Siis selvät säännöt, vaikka vuoropäivinä tms. Tätä hankaloittaa hieman miehen työajat (iltavuoroja vuoroviikoin) mutta pääsääntöisesti täytyy onnistua! Ja oikeasti on ihanaa päästä itse hetkeksi omiin oloihin höyryjä päästelemään.. :)
Ruokalistan ja kauppalistan teko olisi järkevää. Ja sen tiedän etten ikinä saisi mennä kauppaan nälkäisenä.
Yleensä olen suonut itselleni kahvin kanssa jotain pientä hyvää iltapäivällä. Olen sen verran perso hyvälle, ja tuo kahvihetki on jotenkin tärkeä päivän hemmotteluhetki..mutta vain jotain pientä! Pari palaa tummaa suklaata tai yksi täysjyväkeksi tms.
Säännöllinen syöminen myös tärkeää mulle, ja koetan lisätä rutkasti vihanneksia. Lautasmalli kyllä toimii kunhan sitä noudattaa..
Eli mitään kovin tiukkaa linjaa en aio harrastaa, mutta todellakin ylimääräiset mässyttämiset pois ja lisää liikuntaa!
Jospa tämä tästä... :)
vaikka ihan hyötyliikuntana..
eli esim. työmatkat tai kauppamatkat.. puoli tuntia päivässä.. esim. 15min aamulla ja 15 min illalla.. huomaat eron.. kunhan jatkat joka päivä!! kerro puolen vuoden päästä miten kävi!! Herkkuja voit tietty vähän nipistää esim. jos nykyään ostat ison karkkipussin herkutteluihin niin osta ensin pieni.. ja sitten enää pieni patukka tai pötkö ..