Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhevapaauudistuksesta on jo yli vuosi aikaa, miten se on vaikuttanut?

Vierailija
01.05.2022 |

Kertokaapa te tuoreet äidit ja isät, miten uudistus on vaikuttanut elämäänne. Kuinka pitkällä vapaalla itse olitte ja kuinka uudistus vaikutti? Kiinnostaa myös miten vapaan käyttö muuttui toisen (tai useamman) lapsenne kohdalla. Tässä vanha ketju aiheesta kun asia oli vielä tuore.https://www.vauva.fi/keskustelu/4051671/mita-mielta-perhevapaauudistuks…

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuoreita vanhempia palstalla?

Vierailija
2/2 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta elokuussahan se perhevapaauudistus tulee voimaan. Ei ole siis vielä vaikuttanut kehenkään.

Meidän kohdalla tämä on todella tervetullut uudistus, koska se mahdollistaa ansiosidonnaisen vapaan jakamisen vanhempien kesken. Lisää siis tasa-arvoa. Nyt voimassa olevassa mallissa ansiosidonnainen vapaa päättyy kun lapsi on 9kk, ja jos toinen vanhemmista pitää oman osuutensa vasta sen jälkeen niin se on voi voi, hänelle jää vain kotihoidontuki (ja jos kyseessä on isä niin isyysvapaa).

Ekan lapsen kohdalla olimme molemmat vuoden kotona, minä (äiti) olin ensimmäisen vuoden ja toinen vanhempi (isä) toisen. En olisi missään nimessä halunnut palata aikaisemmin töihin eikä se olisi ollut lapsen edun mukaista, mutta olihan se vähän tyhmää että minä pienempituloisena käytin kaiken ansiosidonnaisen ja puoliso sitten sillä todella pienellä kotihoidontuella. Onneksi muutos tulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi