Alkoholismi tuhoaa mun elämän.
En tiedä miten pääsisin viinasta eroon. Itsemurha mielessä.
Kommentit (37)
Alkoholismi on kuitenkin suomessa hyväksyttävää. Harmittaa kun en saata juoda kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan joku jo muistanut sanoa, että otat vain itseäsi niskasta kiinni?
En ole alkoholisti, mutta tuo on aina typerän ihmisen neuvo. Se kertoo vain että et ymmärrä ap:n tilannetta.
Sinä taas et ymmärrä sarkasmia.
Ymmärrän kyllä, minusta se oli vaan väärässä paikassa tässä aloituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole alkoholisti, mutta tuo on aina typerän ihmisen neuvo. Se kertoo vain että et ymmärrä ap:n tilannetta.
Sinä et osaa fiksua sarkasmia etkä ymmärrä että sait typerään teinisarkasmiin sarkastisen vastauksen.
Mulla on työ ja olen ulkoisesti hyvässä kunnossa. Ihmiset eivät tajua miten pahasti olen koukussa alkoholiin. Olen onnistunut salaamaan tilanteeni kaikilta, jopa itseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmintaju hukassa?
Tuohan kommentoitiin nimenomaan siksi, että se on neuvona se kaikkein turhin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työ ja olen ulkoisesti hyvässä kunnossa. Ihmiset eivät tajua miten pahasti olen koukussa alkoholiin. Olen onnistunut salaamaan tilanteeni kaikilta, jopa itseltäni.
No nyt kun selvitit asian niin lopeta se juominen jos se on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Addikti ei hallitse käytöstään, vaikka halu lopettaa olisi kuinka kova. Ensin A-klinikan kautta katkolle ja sitten jälkihoito esim.. AA:n kautta. Et ole todellakaan yksin ongelman kanssa.
Disclaimer: ei henk.koht. kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Addikti ei hallitse käytöstään, vaikka halu lopettaa olisi kuinka kova. Ensin A-klinikan kautta katkolle ja sitten jälkihoito esim.. AA:n kautta. Et ole todellakaan yksin ongelman kanssa.
Disclaimer: ei henk.koht. kokemusta
Ei pidä paikkaansa. Jos halu lopettaa ylittää halun juoda, niin ihminen ei juo. Jos se on toisinpäin niin sitten juo. Kyse on kilpailevista impulsseista.
Sanotaan että lopeta juominen, niin ongelma ratkeaa, niinhän se ydinasia onkin. Mutta se ei ole kovin helppoa ja siinä tarvitaan yleensä oman päätöksen tueksi apua.
Olet oikeassa, että se tuhoaa elämäsi, konkreettisesti, ensin alkaa psyykkiset oireet yleensä (masennus ja ahdistus) ja perässä tulee maksa- ja muut elinvauriot jotka johtaa kuolemaan.
Omasta kokemuksesta, aa ei auttanut lopettamaan läheisen juomista, vaan antoi sille "luvan", kun siellä painotettiin että alkoholismi on sairaus. Juoppo sitten käytti sitä uutena verukkeena.
Tärkein ja ainoa toimiva asia on, että teet itse sen ratkaisun, että nyt riittää. Siinä kukaan ei voi auttaa oikein. Sen jälkeen seuraava askel on, että et ota seuraavaa huikkaa. Siinä voi apuna olla lääkkeet, tai tukihenkilö.
Jos oot töissä, niin ota työyerveydessä asia puheeksi. Siinä on riskinsä mutta jos olet tosissasi niin sitä kautta saa apua. Jos et ole töissä, niin koita saada terveysasemalle aika. Sitä kautta pääset eteenpäin, siinä voi vaan mennä hetki. Sinä aikana voit katsoa olisko noita auttavia puhelimia vielä, jossain vaiheessa oli numeroita joista tarjottiin keskusteluapua.
Tsemppiä!
Itse inhoan alkoholia, koska juoppojen ympäröimänä joutunut elämään. Onneksi en enää!
30 vielä jatkaa, ennenkun tilanne alkaa mitenkään paranemaan, niin tarvitaan sellanen parin kolmen kuukauden täysin raitis putki. Siinä vaiheessa keho jonkin verran jo korjaa itseään, ja ennenkaikkea se henkinen puoli alkaa hieman tasaantumaan.
Ei kannata huijata itseään sillä, että jos pystyy olemaan viikon tai kaksi juomatta, niin se on muka sitten helppoa lopettaa ja siksi voi jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Disclaimer: ei henk.koht. kokemustaEi pidä paikkaansa. Jos halu lopettaa ylittää halun juoda, niin ihminen ei juo. Jos se on toisinpäin niin sitten juo. Kyse on kilpailevista impulsseista.
Mantelitumakkeen ja otsalohkon halut ovat eri asioita ja addiktilla ensin mainittu on vallassa.
Hae apua, olet oivaltanut että tarvitset sitä, ota se vastaan. Vaikka tuntuu siltä että kukaan ei välitä voi olla etteivät läheisesi osaa suhtautua asiaan ja etääntyvät/käyvät itsensä kanssa taistelua sillä alkoholismi vaikuttaa voimakkaasti myös läheisiin. Kovasti tsemppiä sinulle, toivoa on ja toivon että käännät elämässäsi vielä kaikki kivet. Meillä on vain tämä yksi elämä ja kukaan ei voi tietää mitä on vielä edessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alkoholisti, tosin ollut raittiina jo vuosia AA:n avulla. Tuo niskasta kiinni oli vaimoni lempisanontoja ja kun hän lopulta otti eron niin sanoi syyksi sen, että järkipuheet eivät tehonneet. Näin vuosien jälkeen melkeipä puistattaa miten tyhmän ihmisen kanssa olenkaan elänyt.
Alkoholistin selkäranka on kyllä hyvin taipuisa ja harva alkoholisti on tahdonvoimalla saavuttanut pysyvän raittiuden. Suosittelen hakemaan apua, minulle tosiaan pelastus oli AA, mutta vaihtoehtoja on muitakin, ne pitää vain osata etsiä.
Itselläkin on sellainen tilanne, että pakko vaan myöntää ettei juominen pysy hallinnassa. Ei jää siihen yhteen pulloon.
Minnesota hoitoon? Terapiaan? Addiktiot kumpuavat yleensä jostakin traumasta.
Ap, olen samassa jamassa. Menossa a-klinikalle ensiviikolla.
Itseinho ja toivottomuus ovat valtavia. Teen jotenkuten työni ja koitan hoitaa muutkin velvollisuudet. Kirjaimellisesti yrjöt suussa siivoan ja maksan laskuja. Olen kaksin jo täysi-ikäisen lapseni kanssa.
Töitä teen kotona, se mahdollistaa juomisen päivisin.
Ystävät eivät enää jaksa, sukulaisia ei juuri ole.
Parisuhde kariutui juomiseen, toinen juo kuin sieni ja minä en voi päästä tästä kuiville siinä seurassa.