Lupasin ottaa ukrainalaisen äidin ja lapsen kotiini
Minulle asia on luonteva sinänsä, minulla on heille huone, mietin vaan ottaako lujasti päähän pidemmän päälle asua toisen nurkissa. Ja osaavatko he olla kuin kotonaan. Uskon että tämä tulee sujumaan ihan hyvin mutta vähän jännittää, en tiedä heistä edes paljoa mitään, muuta kuin nimet ja että lapsi on vammainen. Olen nuorena hoitanut vammaisia lapsia joten uskon ettei sekään ole ongelma. Mitä mun pitää ymmärtää ottaa huomioon, onko vinkkejä?
Kommentit (4)
Mitäs mä nyt spr:ltä kysyisin, olen spr jäsen. Ei se kuulu tähän kotimajoittamiseen mitenkään.
Ap
Lue Ukrainan kulttuurista ja tavoista. Monia asioita tulee varmasti yllätyksenä puolin ja toisin. Kiitos kun autat.
Anna tarpeeksi omaa tilaa, kerro selkeästi että ei ole mitään seurusteluvelvollisuutta, mutta juttuseuraa on tarjolla aina jos tuntuu siltä. Sanot että autat lapsen hoidossa jos on tarvetta, mutta luultavasti äiti pärjää itsekin. Kyllä se siitä.
Kysy SPR:ltä tai muusta avustusjärjestöstä, esim oman kuntasi. Tämä ei ole oikea paikka, jos olet tosissasi.