Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka opiskeluaikana ei voineet käsittää typeriä opiskelijajuttuja, haalareita, ainejärjestöjä, yms. mukahienoja tapahtumia ja muuta mukahauskaa?

Vierailija
30.04.2022 |

?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeruus paistaa monista kommenteista. Noissa opiskelijatapahtumissa myös tapahtuu merkittävä osa verkostoitumisesta, joka on taas työelämän kannalta hyvinkin tärkeää

Hah.

Elämä on jatkunut bileitä ja ilman viinaa. Mitä tuollaisilla pulloon hukuttautuvilla verkostoilla tekee? Nehän tekee vain ohareita. Valehtelee mennen tullen, harrastaa opintovilppiäkin. Valehtelee työpaikkahaastatteluissa. Totuus paljastuu duunipaikalla, kun eivät osaa mitään.

Vierailija
22/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhönottoprosessissa voisi vaatia kuvan opiskelijahaalareista CV:n liitteeksi. Tietää ainakin onko palkkaamassa moraalitonta hedonisti-alkoholistia vai työntekijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse panin opiskeluvuosina ainakin 50 muijaa. En kadu. Etsin seksuaalisuuttani. Bileitä oli ja tykkäsin. Vaimo ei tiedä, eikä sen tarvitsekkaan tietää.

Vierailija
24/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tämä luulo on, että siellä on kaikki kännissä riehumassa? Minä olen aina löytänyt joka tapahtumasta selvin päin olevaa seura aja myös itse olen selvänä. Meiltä känniurpoilijat nakataan ulos. Pienimmillään poistetaan tapahtumasta ja lähetetty lasku perään, jos jotain on särkynyt, pahimmillaan on nakattu ulos koko järjestöstä. Nykyään on ihan normaalia, että on bileissä selvänä ja joka vappu (ja muulloinkin) on myös alkoholitonta tapahtumaa. Meillä on bileiden lisäksi teatteri- ja leffailtoja, merkkien ompelu iltoja, lautapeli-iltoja ja lukupiiri. Kaikki ainkain pääosin alkoholitonta. Sitten on niitä bileitä, grilli-iltoja ja piknikejä, joissa myös on porukkaa selvinpäin joka kerta. Koko te ootte opiskelleet kun Jeesus eli tai pyöritte vaan väärässä porukassa.

Vierailija
25/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kävin opiskelijabileissä ja juhlin vappua, mutta usein olin ihan selvinpäin. Jokainenhan päättää itse vetääkö kännit vai ei. Mun neuvo on, että juhli nuorena, niin ei tarvitse vanhempana katua. Olen ihan tyytyväinen, että tuli nuorena mentyä, niin ei enää vanhana tarvitse. Se on nähty jo, ja voin keskittyä perhe-elämään.

Vierailija
26/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijaelämää viettänyt parikymppisenä, nyt yli 50 mittarissa.

Opiskelijaelämässä kun nautitaan muutakin kuin viinaa. Erilaisia piristäviä aineita. Miten muuten "Jaksaa, jaksaa" hillua aamuun saakka sen 14 päivän vapun ajan? Tai opiskella yömyöhään työpäivän päälle. Hirveät suorituspaineet. Palauttavia juomia nautitaan "viikon" verran juhlimisen jälkeen hirveässä horkassa ja oireissa. Tai sukupuolitaudeissa ja suhteiden seurauksena syntyneinä lapsina, kun ollut sitä ehkäisyä.

Näitä tyyppejä ei näy sitten kuin sairaus tilastoissa opinahjoissa ja duunipaikalla.

Vierailija
27/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnostanut enkä osallistunut.

Vierailija
28/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vappuna ollut paljon ketjuja joissa pidetään itseä säälittävänä kun on vapun yksin ja muita säälittävinä kun ovat muiden kanssa.

Mikä on se oikea epäsäälittävä tapa juhlia vappua?

Vierailija
29/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käsittämistä tuossa nyt on? Se oli vaan mukavaa hauskanpitoa porukalla eikä sen kummempaa. 

Vierailija
30/30 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä kävin opiskelijabileissä ja juhlin vappua, mutta usein olin ihan selvinpäin. Jokainenhan päättää itse vetääkö kännit vai ei. Mun neuvo on, että juhli nuorena, niin ei tarvitse vanhempana katua. Olen ihan tyytyväinen, että tuli nuorena mentyä, niin ei enää vanhana tarvitse. Se on nähty jo, ja voin keskittyä perhe-elämään.

Samoin. Olin juhlissa mukana, mutta en koskaan ollut humalassa. Mukavaa oli juomattakin.