Muita, jotka opiskeluaikana ei voineet käsittää typeriä opiskelijajuttuja, haalareita, ainejärjestöjä, yms. mukahienoja tapahtumia ja muuta mukahauskaa?
Kommentit (30)
Työhönottoprosessissa voisi vaatia kuvan opiskelijahaalareista CV:n liitteeksi. Tietää ainakin onko palkkaamassa moraalitonta hedonisti-alkoholistia vai työntekijää.
Itse panin opiskeluvuosina ainakin 50 muijaa. En kadu. Etsin seksuaalisuuttani. Bileitä oli ja tykkäsin. Vaimo ei tiedä, eikä sen tarvitsekkaan tietää.
Siis mikä tämä luulo on, että siellä on kaikki kännissä riehumassa? Minä olen aina löytänyt joka tapahtumasta selvin päin olevaa seura aja myös itse olen selvänä. Meiltä känniurpoilijat nakataan ulos. Pienimmillään poistetaan tapahtumasta ja lähetetty lasku perään, jos jotain on särkynyt, pahimmillaan on nakattu ulos koko järjestöstä. Nykyään on ihan normaalia, että on bileissä selvänä ja joka vappu (ja muulloinkin) on myös alkoholitonta tapahtumaa. Meillä on bileiden lisäksi teatteri- ja leffailtoja, merkkien ompelu iltoja, lautapeli-iltoja ja lukupiiri. Kaikki ainkain pääosin alkoholitonta. Sitten on niitä bileitä, grilli-iltoja ja piknikejä, joissa myös on porukkaa selvinpäin joka kerta. Koko te ootte opiskelleet kun Jeesus eli tai pyöritte vaan väärässä porukassa.
Kyllä minä kävin opiskelijabileissä ja juhlin vappua, mutta usein olin ihan selvinpäin. Jokainenhan päättää itse vetääkö kännit vai ei. Mun neuvo on, että juhli nuorena, niin ei tarvitse vanhempana katua. Olen ihan tyytyväinen, että tuli nuorena mentyä, niin ei enää vanhana tarvitse. Se on nähty jo, ja voin keskittyä perhe-elämään.
Opiskelijaelämää viettänyt parikymppisenä, nyt yli 50 mittarissa.
Opiskelijaelämässä kun nautitaan muutakin kuin viinaa. Erilaisia piristäviä aineita. Miten muuten "Jaksaa, jaksaa" hillua aamuun saakka sen 14 päivän vapun ajan? Tai opiskella yömyöhään työpäivän päälle. Hirveät suorituspaineet. Palauttavia juomia nautitaan "viikon" verran juhlimisen jälkeen hirveässä horkassa ja oireissa. Tai sukupuolitaudeissa ja suhteiden seurauksena syntyneinä lapsina, kun ollut sitä ehkäisyä.
Näitä tyyppejä ei näy sitten kuin sairaus tilastoissa opinahjoissa ja duunipaikalla.
ei kiinnostanut enkä osallistunut.
Nyt vappuna ollut paljon ketjuja joissa pidetään itseä säälittävänä kun on vapun yksin ja muita säälittävinä kun ovat muiden kanssa.
Mikä on se oikea epäsäälittävä tapa juhlia vappua?
Mitä käsittämistä tuossa nyt on? Se oli vaan mukavaa hauskanpitoa porukalla eikä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä kävin opiskelijabileissä ja juhlin vappua, mutta usein olin ihan selvinpäin. Jokainenhan päättää itse vetääkö kännit vai ei. Mun neuvo on, että juhli nuorena, niin ei tarvitse vanhempana katua. Olen ihan tyytyväinen, että tuli nuorena mentyä, niin ei enää vanhana tarvitse. Se on nähty jo, ja voin keskittyä perhe-elämään.
Samoin. Olin juhlissa mukana, mutta en koskaan ollut humalassa. Mukavaa oli juomattakin.
Hah.
Elämä on jatkunut bileitä ja ilman viinaa. Mitä tuollaisilla pulloon hukuttautuvilla verkostoilla tekee? Nehän tekee vain ohareita. Valehtelee mennen tullen, harrastaa opintovilppiäkin. Valehtelee työpaikkahaastatteluissa. Totuus paljastuu duunipaikalla, kun eivät osaa mitään.