Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tuo aktiivimalli 2 toimii? Pitääkö liitteitä lähettää joka kuukausi vai viikko?

Vierailija
30.04.2022 |

Hei, miten tuo aktiivimalli toimii, pitääkö vaan näyttää screenshot, että neljään työpaikkaan on lähetetty vai pitääkö lähettää kuvat työhakemuksista tai jotain?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli se kolmen kuukauden jakso eilen täyteen. Toivottavasti työkkärin täti soittaa niin voi kysyä siltä mikä tässä nyt on käytäntö? 

Joo, ohjeistuksessa lukee, että tässä vaiheessa ei tarvitse tehdä muuta kuin odotella yhteydenottoa. 

Missä ohjeistuksessa?

No mulla on tänään eka työttömyyspäivä, työnhaku on heti voimassa toistaiseksi (tässä vaiheessa ei siis laadita työllistymissuunnitelmaa tai tehtäviä). Vastaanottoilmoituksessa lukee että ottavat viipymättä yhteyttä puhelimitse tai kirjeitse, ei muuta. Ja sitten vaan odottelemaan. -eri

Vierailija
22/23 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Muista hakea paikkoihin joihin sulla on oikeasti mahdollisuus päästä tai ne ei kelpaa.

Tämä oli oikeasti hyvä vitsi. Vain sellaisiin paikkoihin saa hakea joissa sinut palkataan suoraan hakemuksen perusteella.

Olen ollut pari kertaa työttömänä 50v haamurjan molemmin puolin.

Hain kummallakin kerralla yli sataa paikkaa joista kaikissa vaadittiin juuri sellaista teknisen alan ylempää korkeakoulututkintoa joka minulla on ja vähintään 5v työkokemusta sellaiselta alalta jossa minulla oli esittää 20v

Yhdessäkään paikassa minua ei kutsuttu edes haastatteluun ... koska 50v kunnes lopulta kohdalle osui epätoivoinen firma joka tarvitsi jonkun katastrofiksi osoittautuneen rekrytoinnin tilalle kirjaimellisesti huomiseksi.

Määritelmän mukaan yhtään sadasta hakemuksesta ei olisi hyväksytty työkkärissä koska tällä alalla yli 35-vuotiaalla ei ole mahdollisuutta saada kutsua edes haastatteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Muista hakea paikkoihin joihin sulla on oikeasti mahdollisuus päästä tai ne ei kelpaa.

Tämä oli oikeasti hyvä vitsi. Vain sellaisiin paikkoihin saa hakea joissa sinut palkataan suoraan hakemuksen perusteella.
Olen ollut pari kertaa työttömänä 50v haamurjan molemmin puolin.
Hain kummallakin kerralla yli sataa paikkaa joista kaikissa vaadittiin juuri sellaista teknisen alan ylempää korkeakoulututkintoa joka minulla on ja vähintään 5v työkokemusta sellaiselta alalta jossa minulla oli esittää 20v
Yhdessäkään paikassa minua ei kutsuttu edes haastatteluun ... koska 50v kunnes lopulta kohdalle osui epätoivoinen firma joka tarvitsi jonkun katastrofiksi osoittautuneen rekrytoinnin tilalle kirjaimellisesti huomiseksi.
Määritelmän mukaan yhtään sadasta hakemuksesta ei olisi hyväksytty työkkärissä koska tällä alalla yli 35-vuotiaalla ei ole mahdollisuutta saada kutsua edes haastatteluun.

Joudutkohan piankin opiskelemaan vielä lähihoitajaksi? Ei sen puoleen luultavasti itselläni on edessä aivan sama kohtalo. Olen toki nuorempi ja eri alalla, mutta koulutustani vastaavaa palkkatyötä en ole koskaan tehnyt.