Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi ei saanut vanhojentanssiparia

Vierailija
30.04.2022 |

Ei voinut tanssia. Vaivaakohan tuo asia koko loppuiän? Muut juhli, hän ei.

Kommentit (285)

Vierailija
261/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö vai poika?

Onkoha itsenäisen Suomen historiassa koskaan ollu tapausta et poika ei pääsis tanssimaan vanhoja vaikka haluais ku ei löydä paria

Vierailija
262/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut paria vanhoihin. Vähemmän poikia oli meidän lukiossa. Eikä alempi kurssilainen suostunut. Ois varmaan pitäny kysyä useampaa tai mennä ekalle tunnille ilman paria. Kaveri ei myöskään halunnu tanssia tyttöparina. Harmitti ja itketti sillon tosi paljon. Olin myös ujo. En moneen vuoteen, yli 10v, oo asiaa miettiny paljo yhtään. Tänä vuonna jotenki tullu mieleen, lähipiirissä tyttö meni juuri lukioon. Mutta eipä tuo harmitus tietty kovin kauaa jatku. Mutta jätti negatiivisen muiston. Ja ois ollu ihana päästä tuollainen pv viettämään. Mutta ei voi tietenkää mitään enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö vai poika?

Onkoha itsenäisen Suomen historiassa koskaan ollu tapausta et poika ei pääsis tanssimaan vanhoja vaikka haluais ku ei löydä paria

On

Vierailija
264/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo meidän aikaan moni toi parin koulun ulkopuolelta, ja opettaja meni pariksi parittomaksi jääneelle.

Vierailija
265/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poikia oli niin vähän, että yhdellä pojalla oli ns.kaksi tyttöä. Osa tytöistä tanssi keskenään. Kyllä kaikille järjestyi pari. Meillä ei ainakaan kukaan sen takia jäänyt pois. 

Vierailija
266/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan. 

Vierailija
267/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi.. Mun lapsi ei päässyt edes lukioon. Tanssi siinä sitten. Toivoin niin kovasti sitä mutta lapsi oli itsekäs eikä päntännyt tarpeeksi peruskoulussa. En tiedä mitä ajatella. Kuinka loukkasi minua ja teki haaveeni turhaksi. Yritin kovasti opettaa ja auttaa, mutta näin sitten kuitenkin kävi. Kaikki viikonloput päntättiin ja koetettiin parantaa numeroita. Mutta ei. Jäi sitten tanssit tanssimatta. Pettymys on suuri.

Vierailija
268/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näkyy paljon tyttöparejakin. Mun ystävä  ei halunnut tanssia niin jäin itsekin pois. Eikä muitakaan kavereita kiinnostanut osallistua. Olisi  sieltä jonkun parin saanut jos olisi mikä tahansa kelvannut. Joku poikakin oli tansseissa ilman paria. 

Vierailija
269/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se parihan voi olla vaikka koulun ulkopuoleltakin. Onko lapsellasi joku tuttava toisestq amiksesta/lukiosta

Meidän poika kävi pyydettynä tanssimassa kolmena vuotena, sitten sanoi, että riittää. Poikia on kai niin paljon vähemmän.

Veli tai siskokin kyllä voi mennä tanssittamaan.

Vierailija
270/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Itse se on hankittava.

Miten? Jos kaikilla muilla on jo pari. Tinderiinkö ilmoitus?

Asiasta olisi pitänyt keskustella opettajan kanssa heti tanssiharjoitusten alkaessa: haluaisin osallistua tanssisisiin, mutta minulla ei ole paria. Yleensä sitten alemmalta luokalta lainataan jotain sopivan pituista opiskelijaa pariksi. Jossain koulussa saa tanssia oman seurustelukumppaninsa kanssa vaikka tämä ei olisikaan lukion opiskelija, kunhan vain pääsee osallistumaan tanssiharjoituksiin. Tytöt voivat tanssia keskenään, miksei pojatkin.

Meilläkin pojalla näytti aluksi, ettei paria löydy, mutta kertoi asiasta opettajalle, lopulta oli valittavana kolmesta tytöstä, joista yksi, kolmannen vuosikurssin opiskelija tosin lupautui, mikäli muuta paria ei löydy.

Vierailija
271/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kaikki osallistu muutenkaan

Osa jäi toki pois omasta halustaan. Mun lapsi taas olisi halunnut osallistua.

Ap

Jos itselläni olisi ollut svastaava tilanne, olisin jäänyt pois ihan vapaaehtoisesti. Tuollaista ei pidä jäädä vatkaamaan. Ei kaikkea voi saada. Elämässä tapahtuu paljon pahempaakin. Kerro se hänelle. Tuo on pieni vastoinkäyminen. Ihme kitinää.

entä kun jollakin jää koko vuosi väliin kaikkinen vanhojen tansseineen sairauden takia. 

Vierailija
272/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tanssinut kun en löytänyt paria. Olin vähän ujo ja kysyin vain yhtä poikaa, joka ei halunnut tanssia ollenkaan (piti paikkansa, tsekkasin asian myöhemmin eikä oikeasti tanssinut :D) Olin tansseissa juontajana parhaan kaverini kanssa, mikä jotenkin helpotti asiaa. Kyllä se silloin silti vaivasi.

Nyt, 30-vuotiaana, koen että asialla ei ole ollut kerrassaan mitään merkitystä elämäni kannalta.

Vierailija
273/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyaikana oteta kadetteja mukaan? Lukiot ovat naisvaltaisia.

Tuo parittomaksi jääminen ennakoi muuten aika hyvin myöhemmänkin elämän parittomuutta. Se kannattaa tiedostaa ja tehdä sille jotain,  jos haluaa pariutua ja saada lapsia.

Bulllllsssshit. Jokainen meidän muutaman sälllin sakista omasta tahdostaan nuo hyppelöt väliin jättäneistä päätyi kimppaan jonkun mimmin kanssa, pari jopa kahdestikin alttarin kautta. Itse sitten pyörähtelin Haminan "tanssiaisissa" paria vuotta myöhemmin, omin ansioin sinne.

Havahduin juniorin kohdalla viime perjantaina siihen, ettei tanssinut wanhoja. Kysyin syytä ja vastaus oli "ei huvittanut vaikka kolme tyttöä pyysi". Ok, ei sitten, oma päätöksensä oli eikä tule millään tavalla vaikuttamaan tulevaisuuteensa.

Vierailija
274/285 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö vai poika?

On, luokalla tyttöjä oli puolet enemmän. Hyvät traumat jäi.

Vierailija
275/285 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se parihan voi olla vaikka koulun ulkopuoleltakin. Onko lapsellasi joku tuttava toisestq amiksesta/lukiosta

Meidän poika kävi pyydettynä tanssimassa kolmena vuotena, sitten sanoi, että riittää. Poikia on kai niin paljon vähemmän.

Veli tai siskokin kyllä voi mennä tanssittamaan.

Tämä pyytäminen on siinä mielessä vähän ongelmallista, että kaikki pojat eivät kehtaa sanoa ei kun opettaja tai se murheissaan oleva tyttö tai molemmat pyytävät. Vaikkei haluaisi tanssia. Kuulin näitä paljon kun sanoin etten itse tanssi vanhoja. 

Vierailija
276/285 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö vai poika?

On, luokalla tyttöjä oli puolet enemmän. Hyvät traumat jäi.

Suomi täynnä lukiota joihin voi mennä tyttöjä tanssittamaan. Ei, läheskään kaikissa ei kielletä koulun ulkopuolisia tanssittajia. 

Vierailija
277/285 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei saanut? Tanssipari pitää itse hankkia, ei sitä automaattisesti "saada". Luulitko, että koulun varastossa säilytetään suksien ja luistimien lisäksi ylimääräisiä tanssipareja?

Ainakin joissain kouluissa on kolmosista löytynyt tanssittajia tai koulun ulkopuolelta.

Omien lasten lukioissa 1. luokkalaisista on löytynyt, abit eivät enää kirjoitusvuoteen halua moista stressiä päälle. Omat lapset (poikia kaikki kolme) ovat tanssineet vanhat sekä 1. että 2. luokilla. ja vielä useassa eri ryhmässä, keskimmäinen tanssi 1. vuonna 4 kertaa ja 2. vuonna 5, ryhmiä oli kaiken kaikkiaan 6 kumpanakin vuonna.

Vierailija
278/285 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei saanut? Tanssipari pitää itse hankkia, ei sitä automaattisesti "saada". Luulitko, että koulun varastossa säilytetään suksien ja luistimien lisäksi ylimääräisiä tanssipareja?

Ainakin joissain kouluissa on kolmosista löytynyt tanssittajia tai koulun ulkopuolelta.

Omien lasten lukioissa 1. luokkalaisista on löytynyt, abit eivät enää kirjoitusvuoteen halua moista stressiä päälle. Omat lapset (poikia kaikki kolme) ovat tanssineet vanhat sekä 1. että 2. luokilla. ja vielä useassa eri ryhmässä, keskimmäinen tanssi 1. vuonna 4 kertaa ja 2. vuonna 5, ryhmiä oli kaiken kaikkiaan 6 kumpanakin vuonna.

😅 tosta on jo nostettava hattua. Reippaita poikia!

Omana aikana jotkut tanssi tyttöparina, jotkut pyysivät poika/tyttöystävän tanssiin ja jo harjoituksiin ja niitä, joille ei löytynyt vieläkään paria, tulivat kadetit tanssittamaan. 

Vierailija
279/285 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni paikkakunta, ei ole toista toiseen asteen koulua lähellä.

Ap

Lapsesi olisi voinut myös kysyä nuoremmilta lukiolaisilta. Joka tapauksessa hieman surullista lapsesi kannalta, kun ei päässyt tanssimaan tahdosta huolimatta.

Vierailija
280/285 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieneltä paikkakunnalta voi olla hyvin vaikeaa löytää poikaa, joka suostuisi pukeutumaan siistiin tummaan pukuun. Käytöstavoissa voi olla myös hyvin vakavia puutteita. Nämä ovat syrjäytyneiden miesten hautomoja, joista nuoret naiset muuttavat pois heti kun pystyvät.

Ilman paria jääminen varmasti sinetöi tämänkin tytön halut muuttaa myöhemmin isommalle kirkolle, josta löytyy kunnollisia miehiä.

Kaupungeissa niitä miehiä vasta vähän onkin, varsinkaan sellaisia joita naiset haluaisivat. Haluttavista on kova kilpailu. Parempi strategia on tehdä itsestään haluttava kumppani ja se, että tietää mitä haluaa. Sama kuin tanssiparin etsimisessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi