Mikseivät sokeat tajua rajojaan? ov
Tässä viikonloppuna olimme junalla matkalla lapseni kanssa. Määränpäässämme avasin junan sähköisen oven vihreästä napista ja hyppäsin laiturille vastaanottamaan lastani, niin eikö joku sokea henkilö sörkkinyt nappeja junan sisältä ja miltei listi lapseni oven väliin!
Pitäisi jättää nappien operoiminen sellaisille, jotka näkevät mitä painavat! Muutenkin peräänkuuluttaisin vastuuta! Ko. pariskunnalla oli pari lastakin mukanaan, lapset eivät ilmeisesti sokeita. Vanhempi lapsi oli kytketty kulkusiin ja kun vanhempi yritti äänen perusteella huitoa lasta kohden, hän hujautti lasta useammankin kerran.
Kommentit (5)
mutta itseä ei naurattanut ollenkaan siinä tilanteessa! Onneksi lapsi just ja just ehti hypätä. En tajua miksi ovi alkoi edes sulkeutua, vaikka ihminen oli välissä.
ap
Vastuu on vanhempien tällaisissakin tilanteissa.
Minä nousin junasta ulos auttaakseni lapseni siitä portaasta alas. Olin siinä aivan vieressä, mutta minulla ei ole parimetristä kättä jotta olisin ylettynyt ottamaan sokean käden pois napilta!
ap
ihmisiä,jotka ylittävät rajansa uhmalllakin,vaikka tajuisivat itsekin etteivät välttämättä selviydy. Oma isäni on sokea ja on taas ihan toisenlainen,eli ei uskalla tehdä yksin mitään ja eksyy omaan kotiinsakin(kärjistettynä) ja näitähän on myös näkevissäkin.
mut jotenki toi purkaus on älyttömän koominen...
" saakeli, jättäkää se nappien ropeloiminen niille, jotka näkee!"