Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäntapatyötön mies tässä, kysy mitä vaan haluat

Vierailija
30.04.2022 |

Oon ihan hyvä hemmo, mut mä nyt en vaan jaksa kouluttautua taikka mennä duuniin enää. Ikää on 42v. Nyt viides työttömyysvuosi menossa putkeen. Vielä pitäis löytää nainen rinnalle. Onko täällä työttömyyskuningattaria? Yhdessä voitais lorvailla sohvalla ja eleskellä keskiluokkaisten veronmaksajien piikkiin.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iljushin_77 kirjoitti:

Milloin aiot maksaa takaisin työväenluokalta pummimasi rahat...?

En milloinkaan, ja joka tapauksessa maksan jo 20% veroa mun työmarkkinatuesta. Aion vaan lorvailla koko elämä työssäkäyvien piikkiin, kun systeemi sen kerran sallii.
Ap.

Tosin valtio ei tienaa noilla "veroillasi" penniäkään, sillä ne työttömyysrahat kustannetaan mm. työläisten ja firmojen maksamista oikeista veroista.

Sama juttu eläkeläisillä, eivät hekään maksa veroja.

Vierailija
62/76 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vietät päiviäsi? T. Työssä käyvä korkeastikoulutettu nainen

Herään kahdeksalta ja keitän kahvia. Luen uutisia tunnin tai enemmän. Sen jälkeen menen koiran kanssa lenkille, minkä jälkeen suihkuun. Sen jälkeen sitä sun tätä, harjoittelen klassista pianoa ja kitaraa, syön jotain, katson netflixiä, juttelen kaverin kanssa, menen päiväunille minkä jälkeen toistan kaavan ja sitten onkin ilta. Kai tuo jonkun mielestä on tylsää, mulle se on vapautta oravanpyörästä.
Ap.

Ja veronmaksajatko maksavat tämän kaiken lorvimisen. ja kuinka nuori tarvitsee päiväunia vai oletko kuuskymppinen. Elikkä olet työttömyyskorvauksella elävä köyhä outo tyyppi. 

On ihanaa vaan olla ja elää. Ei kiinnosta kilin vattuakaan muiden mielipiteet, miten kuuluisi elää, koska ei ole vain yhtä oikeaa tapaa elää.

Jokaisen kannattaa mietriä ihan oikeasti, millä tavalla haluaa elämäänsä elää. Kapitalismi tietysti haluaa että et ajattelisi näitä juttuja vaan tekisit ihan zombina heidän määräämiään juttuja.497

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Miten olet välttänyt kuntouttavan työtoiminnan?

Jokaisen kerran kun päivitän työnhakusuunnitelmaani kirjoitan että olen hakenut n.60+ eri työpaikkaa, mutta ei olla kutsuttu haastatteluun(tai yhteen kutsuttiin mutta joku muu sai paikan). Ja olen siis 42. Sen ainoan kerran viimeisten viiden vuoden aikana kun jouduin henk. koht. käymään juttelemassa paikan päällä työkkäritädin kanssa, niin olin suihkunraikas+aftershave ja valkokaulusvaatteissa ja huomautin että olen kuitenkin pitkään ollut työelämässä aikaisemmin, ja aina onnistunut itse löytämään työpaikan. Niille pitää luoda sellainen illuusio, että hakee monta paikkaa viikossa, koko ajan, jolloin ei heidän mielestään ole kuntoutuksen tarpeessa.

Vierailija
64/76 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta  kasvattaa sinusta paremman ihmisen

Vierailija
65/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä vakityö pitkä mies.. ihan sama tilanne.. ei naisia kiinnosta.

T. Allu

Vierailija
66/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Feija tai Somali?

Vierailija
67/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla juureton olo ilman työyhteisöä?
Vaivaako koskaan merkityksettömyyden tunne? (Kuulosti nyt jonkun lahkon sisäänheittolauseelta, mutta ihan tosissaan haluan tietää:D )

Olin itse työttömänä monta vuotta kun uuvuin työssä, mutta pohjimmiltaan lopulta tuli yksinäinen olo. Oli myös syyllinen fiilis kun jutteli joidenkin hoitoalan ihmisten kanssa ja tajusi että heidän rahoillaanhan minä elämäni maksan. Arjesta puuttui rakenne ja huomasin viimein että oravanpyörältä se oma arki työttömänäkin tuntui.

Nyt kouluttaudun uuteen ammattiin sosionomiksi ja tunnistan entisen itseni sieltä syrjäytyneistä kertovista teksteistä. Ei se aina vaadi sitä että olisi päihdeongelma tms. Surettaa ne vuodet kun vaan hengaili. Yksinäisyys vaivasi päivisin vaikka kavereita onkin.

Mä kyllä hyväksyn marginaalihengaajat, aina on pieni prosentti joka ei mahdu yhteiskunnan muottiin. Siitä voi katkeroitua kun maksaa muiden elämisen mutta ikävämpää se olisi kaikille jos esim työyhteisössä on joku pakotettuna luomassa ankeaa ilmapiiriä. Monesti kyseessä on kuitenkin jokin mielenterveysongelma tai sosiaalinen osaamattomuus.

Joten iloista kevättä vaan, toivottavasti on seuraa ja pysyt kaidalla tiellä! :)

Vierailija
68/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku lisäkassa, perintö/lottovoitto tms mistä ammentaa? Nuo työttömyystuet on nimittäin niin pienet ettei niillä "vapaasta" elämästä voi nauttia. Ihanahan se olisi jos voisi luopua työvelvoitteista mutta itse en ainakaan kestäisi noita talouden asettamia rajoituksia, minun harrastukset ja intohimot yksinkertaisesti vaatii rahaa ja ilman niitä en suostuisi elämään. Kirjaston valikoima ja kävelylenkit ovat ihan jees, lisänä, mutta kyllä minä kuolisin tuohon absoluuttiseen tylsyyteen jos tuon kummempaa ei ole tarjolla.

Vierailija
69/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö TE-keskus pakota töihin? Huomisesta lähtien on pakko lähettää joka viikko hakemus Nokian pääjohtajaksi, miten toimit?

"Hei, olen X. Haen täten ilmoittamaanne työpaikkaa XXXXX.
Syy : te-keskus velvoittaa hakemaan.
Toivon että löydätte kyseiseen paikkaan motivoituneen työntekijän.
Ystävällisin terveisin, 
NIMENI
sähköpostini"
Ap.

Itse ajattelin pistää ihan perushakemuksen menemään mutta lisätä loppuun "Toivottavasti yrityksenne ei teetä hakijoille huumetestejä, käytän nimittäin kannabista ahdistukseen ja kiputiloihin päivittäin".

Harmi ettei suomessa laillistu. Jos laillistuisi niin valtio sitä myisi. Farmeja tarvittaisi tietenkin tuottamaan sitä myytävää. Siinä olisi järkevää palkata kotikasvattajia jotka osaa homman. Teoreettista jossittelua kun valtiolle ei raha kelpaa. Tuossa kuviossa tulisi niitä oikeita työpaikkojakin ilman valtion tukirahoja.

Vierailija
70/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Miten olet välttänyt kuntouttavan työtoiminnan?

Sen välttää ihan jokainen sellainen joka ei mene myöntämään, että hänelle olisi sellainen työ- ja toimintakyvyn rajoitus jonka vuoksi hän ei voisi osallistua työhön tai työllistymistä edistävään palveluun.

Lainaus lakitekstistä: "Jos työ- ja elinkeinotoimisto, kunta ja henkilö yhdessä arvioivat, että henkilö ei työ- ja toimintakykynsä asettamien rajoitusten vuoksi voi osallistua julkisiin työvoimapalveluihin tai työhön, aktivointisuunnitelmaan tulee sisältyä kuntouttava työtoiminta tai erityislakien mukaisesti sellaisia sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluja, jotka parantavat henkilön työ- ja toimintakykyä."

Vierailija
71/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö TE-keskus pakota töihin? Huomisesta lähtien on pakko lähettää joka viikko hakemus Nokian pääjohtajaksi, miten toimit?

"Hei, olen X. Haen täten ilmoittamaanne työpaikkaa XXXXX.
Syy : te-keskus velvoittaa hakemaan.
Toivon että löydätte kyseiseen paikkaan motivoituneen työntekijän.
Ystävällisin terveisin, 
NIMENI
sähköpostini"
Ap.

Itse ajattelin pistää ihan perushakemuksen menemään mutta lisätä loppuun "Toivottavasti yrityksenne ei teetä hakijoille huumetestejä, käytän nimittäin kannabista ahdistukseen ja kiputiloihin päivittäin".

Harmi ettei suomessa laillistu. Jos laillistuisi niin valtio sitä myisi. Farmeja tarvittaisi tietenkin tuottamaan sitä myytävää. Siinä olisi järkevää palkata kotikasvattajia jotka osaa homman. Teoreettista jossittelua kun valtiolle ei raha kelpaa. Tuossa kuviossa tulisi niitä oikeita työpaikkojakin ilman valtion tukirahoja.

toinen on kans heroiini. valtio saisi suuret tulot siitä myös!

Vierailija
72/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että olet kokkareiden keksimä satuhahmo/trolli, pitääkö paikkaansa?

Vierailija
73/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap, jos et saisi valtiolta rahaa menisitkö töihin, alkaisitko kerjäämään vai hankkisit tulon epärehellisesti?

Kysymys on epäolennainen, Suomessa olen ja valtiolta tulee rahaa. 

Miksi et vastaa tuohon sinulle jo useasti esitettyyn kysymykseen? Ei luulisi olevan vaikeaa.

Vastasin, viesti nro 56.

Ap.

Vierailija
74/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vietät päiviäsi? T. Työssä käyvä korkeastikoulutettu nainen

Herään kahdeksalta ja keitän kahvia. Luen uutisia tunnin tai enemmän. Sen jälkeen menen koiran kanssa lenkille, minkä jälkeen suihkuun. Sen jälkeen sitä sun tätä, harjoittelen klassista pianoa ja kitaraa, syön jotain, katson netflixiä, juttelen kaverin kanssa, menen päiväunille minkä jälkeen toistan kaavan ja sitten onkin ilta. Kai tuo jonkun mielestä on tylsää, mulle se on vapautta oravanpyörästä.
Ap.

Ja veronmaksajatko maksavat tämän kaiken lorvimisen. ja kuinka nuori tarvitsee päiväunia vai oletko kuuskymppinen. Elikkä olet työttömyyskorvauksella elävä köyhä outo tyyppi. 

On ihanaa vaan olla ja elää. Ei kiinnosta kilin vattuakaan muiden mielipiteet, miten kuuluisi elää, koska ei ole vain yhtä oikeaa tapaa elää.
Jokaisen kannattaa mietriä ihan oikeasti, millä tavalla haluaa elämäänsä elää. Kapitalismi tietysti haluaa että et ajattelisi näitä juttuja vaan tekisit ihan zombina heidän määräämiään juttuja.497

Näin loinen puhuu mustan valkoiseksi ja jatkaa loisimistaan.

Vierailija
75/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sun tulot on?

Vierailija
76/76 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sun tulot on?

1400e/kk on tuet, siitä maksan vuokran 740e plus muut pakolliset menot niin käteen jää joku 540e/kk. On mulla toki kans yksi nettiduuni josta saan palkan 600e/kk paypal:ille verottomana, joten todellisuudessa jää käteen 1140e. Mutta siitä ei kela mitään tiedä kun en niitä rahoja ikinä siirrä normipankkitilille, eli virallisesti olen työtön, vaikka onkin palkkatuloa :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän