Paljonko?
Paljonko antaisin velliä ekalla kerralla vauvalle?
Kommentit (7)
tyttö on kohta 3kk ja aloitin maissivellin antamisen n,viikko sitten näin: pulloon 29ml velliä,loput maitoa,2päivää näin sitten lisäsin taas 20ml,jatkan tätä vielä jonkin aikaa ja sitten annan illasta pelkän vellin kunhan aikaa vielä kuluu... Ollaan velliä harjoiteltu aamuisin ja päivisin aluksi,jottei yö-rytmi mene sekaisin mahd. masuvaivojen takia.. nyt jo ottaa vellin iltaruokana ja tyytyväisenä nukkuu..
PS: Jos yrität parantaa vellillä vauvan yöunta, niin se tuskin onnistuu vellin tai muun lisäruuan avulla.. vilkaises imetystukilista.. =)
Ajattelin kokeilla mitenkä yöunet muuttuu jos annan velliä. Meillä syödään nykyään yöllä 6-7 krt ja alkaa olla mamma hiukan sekaisin kun on noita isompiakin lapsia, niin ei oikein pääse päivälläkään nukkumaan...
Vauva nukkuu jo ensimmäisestä syötöstä lähtien vieressä, koska en ole hereillä häntä nostamaan takaisin omaan sänkyynsä kun lopettaa syömisen. Luulen, että meillä ei syötäisikään näin usein jos nukkuisi omassa sängyssä syöttövälit.
Vellillä ajattelin saavani välin ensimmäiseen syöttöön pidemmäksi ja näin olisin (ehkä) itsekkin pirteämpi seuraavalla syötöllä ja saisin hänet omaan sänkyyn nostetuksi. ????
Luulen, että ei ole yöllä nytkään aina nälkäinen vaan " haistaa" maidon jatkuvasti kun on vieressä ja siksi haluaa jatkuvasti lutsutella...???
T.AP
juuri lisääntyneiden yösyöntejen takia. meillä ainakin kiinteet pitää yöllä paremmin nälkää kuin velli.. jos olen antanut velliä, olen antanut niin paljon kuin on kerralla juonut eli n. 120ml
mutta itse en siksikään mielellään juota velliä, koska se on maitopohjaista
t.10
teelusikallinen kerrallaanhan sitä harjoitellaan kaikkea, allergioiden varalta..