Miksi hankit lapsesi pienellä ikäerolla esim 1-2v välein?
Kommentit (14)
Omassa lapsuudenkodissani oli samanlaiset ikäerot, ja koin sen lapsena tosi hyvänä.
Ekan saaminen vaati 4 vuoden yrityksen. Toka sitten onnistuikin alle puolen vuoden yrittämisellä, paljon aiemmin kuin luultiin.
Toinen sai tulla, jos oli tullakseen. Ikäeroa tuli 1v 8kk. Ja onneksi tuli pienellä ikäerolla samaan syssyyn. Tuskin olisin hankkinut toista, jos toinen olisi ollut jo vanhempi lapsi.
1v4kk ikäero, sai hoidettua rankan vauva-ajan kerralla pois, eikä taas aloittaa alusta esim. 5 tauon jälkeen.
Koska rakastuin kunnolla vasta hieman myöhemmällä iällä ja ihan biologian takia oli putkautettava lapset maailmaan nopean tahtiin.
En mä tiiä, kunhan tein. Sellaista sattuu, kun heiluttaa peittoa ilman ehkäisyä.
Meillä ihan suunnitellusti lapset alle kahden vuoden ikäerolla. Olin kotiäitinä, tosin tein välillä keikkahommia. Päiväkotiin mennessä nuorempi oli 3v ja vanhempi vajaat 5v. Toimi erittäin hyvin, ehdittiin harrastaa ja tehdä asioita perheenä yhdessä.
Päiväkodissa ihasteltiin, miten meillä on niin "vanhanaikaisesti kasvatetut", kohteliaat ja sosiaaliset lapset.
Oman sisarukseni kanssa ikäeroa oli 4 vuotta ja se oli mielestäni liikaa.
2 vuotta oli tavoite ja aloitettiin ajoissa yrittäminen. 1v8kk tuli ikäeroksi
Jos ensimmäisen saa kolmekymppisenä, niin ei siinä kamalasti kannata odotella jos toisen tai useamman haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan suunnitellusti lapset alle kahden vuoden ikäerolla. Olin kotiäitinä, tosin tein välillä keikkahommia. Päiväkotiin mennessä nuorempi oli 3v ja vanhempi vajaat 5v. Toimi erittäin hyvin, ehdittiin harrastaa ja tehdä asioita perheenä yhdessä.
Päiväkodissa ihasteltiin, miten meillä on niin "vanhanaikaisesti kasvatetut", kohteliaat ja sosiaaliset lapset.
Ai että, mitkä itsekehut vetäisit tuohon loppuun. ;D Nice
Koska se on paras ikäero. Meillä 2 v 4 kk.