Teidän vappuherkut?
Sima on tulossa ja munkkeja paistetaan tänään. Luultavasti avataan grillikausi. Mitä teillä syödään?
Kommentit (112)
Perunasalaattia, parsaa, nakkia, skumppaa, ei mitään makeita niinkään.
Ostin niitä Fazerin sikakalliita pyöreitä munkkeja muutaman. Olihan ne hyviä. Juhlajuomaksi pieni Jaffa.
Salaatin tein vuolukanasta. Hemmottelin itseäni paprikalla.
Ostin munkit ja simat kaupasta. Positiivinen yllätys oli, että kaupasta löytyi kaksi hyvää simaa.
Ylä-Porkkalan sima on ihan kotitekoisen siman makuista. Suosittelen.
Jos ei ihan oikeasta simasta tykkää, mutta haluaa kuitenkin hyvää vappujuomaa, on Kaskein marjasima hyvä vaihtoehto.
keskaria teille kirjoitti:
viettäköön paperi miehet ja hoitsut työn juhlaa minun pitää olla töissä että saan vero kertymää jolla teidän pröstäilyt maksetaan. opettajatkin voivat lakkoilla ensi syksyyn pidempäänkin jos ei työ haluja löydy. ammattikunnat jotka noudattavat puuttinin käskyä
Just näin. Minäkin pienipalkkainen myyjä olen vappuaaton ja vappupäivän töissä. Ei paljon noiden märinät innosta nyt.
En juurikaan osta vapputyylistä syömistä, yksin kun elelen, mutta äsken kaupassa käydessä mukaan tarttui pakasteesta kermavaahtotäytteisiä tuulihattupalleroita. Nuo on hyviä!
Sovitaan että siinä on mun munkit.
On tuolla jotain perunasalaattia ja bratwurstia vielä lisäksi.
Bradwursteja, kreikkalainen perunasalaatti, falafelit ja lisukkeet, munkki, sipsejä. Ei ihmeempää. Skumppaa kai tunnelman vuoksi vaikka en niin välitä. Miehen kanssa kaksin, koronatesti viikolla positiivinen. Pientä tukkoisuutta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tein alkuviikosta aroniasimaa, korkkasin ekan pullon äsken, ja kyllä - on hyvää! Kuohuukin juuri sopivasti.
Munkkeja paistoin jo eilen, saa nähdä, riittävätkö koko viikonlopuksi.
Tietenkin on perinteiset nakit+perunasalaatti (jota en itse syö, teen ihan tavallisen salaatin itselleni), valkospipulipatonkia, sipsejä, dippejä jne.
Aronia? Mihin vertaisit makua? Itse pidän raparperisimaa parempaa kuin sitruunasimaa, täyteläisempi. Olen kyllä muutenkin aikeissa kokeilla marja-aronian menestystä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tein alkuviikosta aroniasimaa, korkkasin ekan pullon äsken, ja kyllä - on hyvää! Kuohuukin juuri sopivasti.
Munkkeja paistoin jo eilen, saa nähdä, riittävätkö koko viikonlopuksi.
Tietenkin on perinteiset nakit+perunasalaatti (jota en itse syö, teen ihan tavallisen salaatin itselleni), valkospipulipatonkia, sipsejä, dippejä jne.
Saisiko aroniasiman ohjeen?? :)
Salaattia, yrttimarinoituja kanasuikaleita. Jälkkäriksi tuoreita mansikoita ja pashaa.
Perunasalattia, fetasalattia, tonnikalasalaattia, nakki-/hallumihoduja, kebakkoja, nugetteja, raneja, rahkamunkkeja, kokista ja saunalonkero.
Lähden kohta kauppaan. Jäätelöä vois ostaa.
Ihan sitä mitä leipäjonosta sain.
Grillataan tänään lakitulsen jälkeen herkkusieniä, pekonia, hotdogeja ja maissia. Herkutellaan munkeilla, rahkamunkeilla ja tippaleivillä sekä simalla. Illaksi poppareita. Huomenna lohikeitto. Illalla pihvit ja lohkoperunat.
Päivän lounas iltapäivän puolella oli haudutettua kaaliporsaspataa keitettyjen perunoiden ja karpalohillon kanssa. Tämä kypsyi sillä aikaa kun pyyhin pölyt, imuroin ja pesin kylpyhuoneen. Mokkapaloja kahvin kanssa meni siinä jälkkärinä. Oli aika kova nälkä. Illalla varmaan kuohuviiniä, mutta ei ole mitään erityistä syötävää sen kanssa, varmaan voileipä ja juustoa ja omenaa leivän päällä. Parempi keventää iltaa kohden. Kuohuviini oli ostettu jo uudeksi vuodeksi, mutta jäi juomatta, ei vaan maistunut silloin.
Olen kipeänä, joten sen mukaiset syömiset. Kuumetta 37,5C, vilunväristyksiä, päänsärkyä, lihassärkyä.
Kasviksia, marjoja, hedelmiä, auringonkukan-, hampunsiemeniä. Vihreitä.
Komputsaa ja vihermehua.
Ei mitään. Haluan laihtua ja olen antibioottikuurilla (ei saa käyttää alkoholia).
Tosin äsken sorruin muutamaan palaan Fazerin dumle bananas suklaaseen.
Eilen oli nakit ranskalaisten kanssa, munkkeja, simaa ja tänään makaronilaatikkoo ja illalla sipsejä :))
Käytiin ravintolassa syömässä hyvä buffet, nyt riittää muutama keksi.
Juustoa, viinirypäleitä ja keksejä.