Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö pääpiirteittäin, mitä kerrostalosi ihmisten elämässä tapahtuu?

Vierailija
30.04.2022 |

Kaikenlaisia elämänkohtaloita mahtuu isoon kerrostaloon.Niistä kuulee henkilöiltä itseltään, sekä talon tietotoimistolta.Oletteko itse perillä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kuulin pari viikkoa sitten, että tässä rapussa on puolivuotias vauva. Oon luullut varastossa olleita vaunuja yhden porukan lapsenlapsen vaunuiksi. Sen tiedän, että heillä on lapsenlapsi, kun pihalla oli sylissä ja mummo sitä esitteli ensimmäisenään.  Tää ei ole edes iso taloyhtiö ja moikataan naapureita, mutta en tiedä edes mikä nimi kellekin kuuluu kuin muutaman osalta. Se jolla on lapsenlapsi esitteli itsensä jo alussa kun tultiin tähän, joten heidät tiedän parhaiten, pihalla jutellaan. Tuo vauva on vieläkin näkemättä, ovat vain liikkeellä eri aikoihin ja siksi ei satuttu näkemään. Oon nähnyt sitä äitiä lähtemässä lenkille joskus ilman vauvaa iltaisin. 

Vierailija
2/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Ei kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään käsitystä

Vierailija
4/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu sisäkumipiiriin.

Hyviä leivontaohjeita voin tarvittaessa ottaa vastaan. Kristallipullaohjeen sain tällä ajatuksella.

Vierailija
5/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan eikä edes kiinnosta yhtään.

Vierailija
6/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan eikä edes kiinnosta yhtään.

Jos on vaikka 20 asukasta, niin kymmenen kanssa juttelee joskus pihalla ja kymmentä vain moikkaa niukasti. Mutta kyllä niistä kymmenestä juttelutyypistä tietää aika paljonkin.

Vierailija
7/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enkä halua niiden tietävän minusta.

Vierailija
8/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi keksiä jos ei tiedä. Eix nii.

Vierailija
9/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin niin täällä oli äänekästä sakkia. Nyt on monta lähtenyt pois ja uudet asukkaat vaihtuneet tilalle ja täällä on ihanan hiljaista. Jostain syystä jokaisessa taloyhtiössä mihin muutan käy sama ilmiö. Muutan jonnekin mamuweetee helvettiin ja sitten porukka vaihtuu seuraavan vuoden aikana erakoiksi ja työssäkäyviksi nuoriksi pareiksi ja perheiksi. Tulee mukavan hiljaista ja rauhallista.

Vierailija
10/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen viiteen vuoteen ei juttele paljon kenenkään kanssa. Sitten alkaa tulla kontakteja.

Vierailija
11/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon tietokanta asioista tietää vain isännöitsijä ja hänelläkin vaitiolovelvillisuus, samoin hallituksen puheenjohtaja.

Olen pitkäaik. hallituksen jäsen ja en tiedä mitään tietoja talon asukkaiden tietokannasta, koska mitään tarvetta niihin tietoihin ei ole. Ja ne tiedot, mitä tulee hallituksen tai yhtiökokouksessa ilmi, ovat luottamuksellisia ja salassa pidettäviä.

Tunnen asukkaat naaman perusteella, mutta en edes tiedä välttämättä nimiä ja osa sitten tunnen vuosien aikana ja ovat läheisempiä.
Ehkä sekin vaikuttaa, koska olen taloyhtiön alkuperäinen perustajajäsen.

Vierailija
12/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 65 osakehuoneistoa taloyhtiössämme ja hyvin harva vaivautuu tervehtimään takaisin, jos koetan sanoa hei tai nyökätä. Tunnen yläkerran pariskunnan ja pari sinkkua muista rappumme kerroksista ja kaikki ovat hyväntuulisen ystävällisiä. Pakko lisätä, että tottakai kaikki tuntevat myös pihanatsimme ja jotka eivät käy töissä tuhlaten taloyhtiömme rahoja kukkaharrastukseensa.
Naapuritaloyhtiöstä tunnen enemmän porukkaa. Siellä on tosi rento ja iloinen asenne ihmisiin. He tulevat matalalla kynnyksellä juttelemaan ja esittäytyivät, kun muutin tänne. (Meillä on kolme taloyhtiötä ja yhteinen iso piha-alue)

Vierailija
13/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talon tietokanta asioista tietää vain isännöitsijä ja hänelläkin vaitiolovelvillisuus, samoin hallituksen puheenjohtaja.
Olen pitkäaik. hallituksen jäsen ja en tiedä mitään tietoja talon asukkaiden tietokannasta, koska mitään tarvetta niihin tietoihin ei ole. Ja ne tiedot, mitä tulee hallituksen tai yhtiökokouksessa ilmi, ovat luottamuksellisia ja salassa pidettäviä.
Tunnen asukkaat naaman perusteella, mutta en edes tiedä välttämättä nimiä ja osa sitten tunnen vuosien aikana ja ovat läheisempiä.
Ehkä sekin vaikuttaa, koska olen taloyhtiön alkuperäinen perustajajäsen.

Kyse onkin siitä, että naapurin mummot kertovat serkkujensa ja koko sukunsa vaivoista yms.

Vierailija
14/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä juuri mitään.

Yhden iltatähti-vauvankin bongasin vasta kun se jo käveli :D Yksi meidän naapuri on pahasti juopottunut kun jäi eläkkeelle, hänen odotan piankin katoavan katukuvasta mutta ei vielä ole.

Vierailija
15/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, paitsi mun yläpuolella vissiin tapellaan joka toinen yö.

Vierailija
16/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asun kerrostalossa ja elän omaa elämääni.

Tervehdin naapureita ja muutamien kanssa olen jutellut, mutta siitä on aikaa.

Vierailija
17/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta muiden elämät, haluan olla vain yksin rauhassa.

Vierailija
18/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseen viiteen vuoteen ei juttele paljon kenenkään kanssa. Sitten alkaa tulla kontakteja.

Täällä on vaihtuvuus niin suurta, että kukaan ei tule tutuksi. Muutamassa vuodessa kolmessa naapuriasunnossakin vähintään 8 kertaa vaihtunut asuja, ei tässä enää pysy perässä ketä on naapurinakaan. Ja kun meno on sama koko talossa, niiin.... 😁

Vierailija
19/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks taitaa juoda joka päivä kaljaa ja toinen fanittaa kovasti erästä lätkäjoukkuetta. Ja yksi on ammattilais(?)muusikko. Siinähän ne taitaa olla.

Vierailija
20/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasumisessa on mielestäni eräs kirjoittamaton sääntö.

Naapureita ei kytätä, ei mennä oven taakse, ellei hätä, naapurit pidetään sopivalla etäisyydellä. Tervehditään ja pientä small-talkia säästä tai talonyhtiönasioista sen muutaman sekunnin hissimatkan aikana voi puhua, mutta ei kuulu tapoihin tutustua liikaa, udella ja kuvitella, että tässä eletään ystävä kommuunissa.

Erakkona voi myös asua kerrostaloissa...

Seinän läpi ja rakenteita pitkin valitettavasti joissain taloissa kuulee ihan tarpeeksi naapurista.

Hyvät käytöstavat kuuluu asiaan ja naapurit pitää huomioida ettei metelöi ja noudattaa järjestyssääntöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi