Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotteko koskaan teetä aamulla?

Vierailija
30.04.2022 |

Minä juon joskus illalla, mutta en koskaan aamulla.Millainen olo siitä tulee?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon päivittäin teetä. Irtoteetä ja pussiteetä. En ole niin nirso teen suhteen ja minulle maistuu niin parjattu Keisarin morsian kuin hienommatkin irtoteet. Turha sitä on aina hifistellä niin paljoa.

Vierailija
22/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin oppia juomaan teetä, mutta kun ei vaan pysty. Kahvia menee tolkuton määrä päivässä. Ei vaan ole niin hyvää teetä saanut, että siitä tavan tekisi. Voisikohan joku suositella jotain?

Voisin vaikka mitä. Mutta suosittelen sulle sellaista teekauppaa, jossa saa myös näytteitä. Eli maistele jo kaupassa paria laatua.
Vihreästä teestäkin löytyy niin eri tavoin maustettuja, että mahdotonta sanoa mistä just sä sytyt. Mutta avainsana on oikea teekauppa, älä osta mitään ruokakaupasta.

Tai niistä markkettilaatujen kokeilussa noudattaa oikeita lämpötiloja, teetä ei tehdä kiehuvaan veteen, vaan 70 ... 90 on oikea astemäärä riippuen teestä. Kokeilkaa kahvia juovat laittaa kattilaan vesi kiehumaan, sinne kahvipurut ja yrittäkää juoda se. Epäilkää oireetonta koronaa jos pystytte juomaan. -Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon paljon vihreetä teetä. Aamulla on tunne että on pakko kosteuttaa itseänsä jotta saan kropan liikkeelle niin juon 0.5l vihreätä teetä aamulla. Hiljakseen siis juon aamun aikana, en suinkaan nopeasti alas kippase. Juon myös kerran päivässä mustaa teetä. Aloittelijalle voisin suositella pussiteistä Twinings brändiä (musta ja vihreä tee).. Liptonilta vihreetä teetä ainoastaan Indonesian Senchaa, koska melkein kaikki muut maut ovat kaamean makeita tai oikeasti todella pahan makuisia. Forsman tea:ltä (irtotee) löytyy paljon suosikkeja kuten vihreä Jasmin tee. Clipperillä on paljon hyviä makuja myös kuten vadelma valkoinen tee. Itse en pidä Pukka merkistä koska niiden haudukkeet ovat liian erikoisia mun makuun ja English tea shopilla on myös moni maku liian makea/erikoinen. Ja se parjattu Keisarin Morsian, se tuoksuu hyvältä mutta sen maku ei ole hyvä. Tämä sattui olemaan äitini lempi tee ja lapsuudessa sitä tuli juotua. Nykyisin ei enää kelpaa.Edellä mainitsemissani teissä siis tuoksu ja maku yhdistyvät mukavaksi kokemukseksi.Nämä nyt siis marketti merkit jotka tuli mieleen. Erikoistakaupasta sitten erikoisteet. Mulle teet ovat kuin joillekin viini, tykkään maistella eri makuja ja maistan niissä sävyeroja. Mun unelma-ammatti olisi varmaan olla kokopäiväinen teen maistelija:)

Vierailija
24/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liptonilta vihreät teet: Oriental ja Indonesian Scencha

Twinings: kaikki mustat teet. Jos et ole paljoa juonut kokeile aluksi Lady Grey tai Earl Grey. Vihreet teet melkein kaikki muut paitsi Granberry (se on makea). Hyviä mm Earl Grey (kyllä, tämän saa myös vihreenä teenä)Lemon, Chai.

Vierailija
25/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon joka aamu 12 kuppia matchaa ja litran tavallista vihreää teetä. Kahvia en ole juonut 18 vuoteen, niin en nyt osaa sanoa, millainen olo aamuteestä tulee aamukahviin verrattuna. Se ero noissa kuitenkin on, että jos aamutee jää jostain syystä juomatta, niin tästä unohduksesta ei aiheudu jäätävää päänsärkyä loppupäiväksi.

1 viiva 2 kuppia siis Ajatusviiva ei näköjään näy täällä.

1-2 kuppia

Vierailija
26/26 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu pari kuppia mustaa teetä kauramaidolla. Iltapäivällä juon vihreää teetä ja illalla kamomillahauduketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi