Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä esineet ovat mielestäsi miehiä ja mitkä naisia? Esim. veitsi on mies, haarukka ja lusikka on naisia.

Vierailija
29.04.2022 |

Telkkari on mies, uuni on nainen. jne

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauta on nainen.

Vierailija
22/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan tosi paha OT, mut pienenä luulin, että koirat ovat miehiä ja kissat naisia. Siis eläinkunnassa. Tämä siis joskus ekalle mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinkeli on nainen, makkara on mies

Vierailija
24/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peitto on mies ja tyyny on nainen.

Kyllä, naiset ovat niin pyöreitä ja pulskia.

Vierailija
25/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa ajatella tuolla tavalla. Mulle on myös sellaisten kielten opiskelu ollut aina hankalaa, jossa on feminiinejä, maskuliineja ja neutreja. Ne tuntuvat ihan mielivaltaisilta.

Vierailija
26/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jokainen kitara (Martta, Esmerelda ja Se Punainen), polkupyöräni Matilda ja autoni Adalmiina ovat tyttöjä. Samoin ompelukoneet on naisia, mutta niillä ei ole nimiä. Pianoa en päässäni sukupuolittanut, enkä muitakaan kodin esineitä.

Luulen että tämä juontaa juurensa äitini ompelukoneeseen, jonka kylkeen oli teipattu Eestiläinen nimilappu tai käyntikortti, jossa luki kauniilla käsialalla Kadi, joka siis lausutaan Kati, kuten äitini nimi oli. Myös kannustan näitä sukupuolitettuja esineitäni ja tsemppaan niitä jos niillä on vaikeaa. Samoin äiti maanitteli ompelukonettaan aikanaan toimimaan kun se kiukutteli. Kadi ei suostunut ompelemaan metriäkään tukehtumatta alalankaan, paitsi jos äiti ompeli ja rohkaisi sitä samalla.

Vierailija
27/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun katsoo jostain muusta kielestä mikä on mikäkin, monessa kielessä kaikki esineet ovat jompaakumpaa sukupuolta.

Vierailija
28/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni taas haarukka on mies ja veitsi on nainen.

Aiemmin muistan määritelleeni mikä numero on mies ja mikä nainen, ja se tuntui selkeältä. Esim. numero 5 on mies ja 4 on nainen. 7 on mies ja 2 nainen.

Vierailija
29/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piano on nainen, kitara on mies.

Banjo taas on intersukupuolinen, eli kaksineuvoinen. Mandoliini taas ehdottomasti nainen .

Vierailija
30/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pultti ja ruuvi ovat miehiä , mutteri ja alusrikka naisia.

Vierailija
31/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistoke on mies, pistorasia nainen.

Vierailija
32/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen atomipommin pudottanut lentokone oli nimeltään Enola Gay. Kone nimettiin lentäjän äidin mukaan.

Vierailija
33/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen atomipommin pudottanut lentokone oli nimeltään Enola Gay. Kone nimettiin lentäjän äidin mukaan.

Ja se pudotettu atomipommi oli nimeltään Little boy.

Vierailija
34/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kuuluisin, historiallinen  DC-3 liikennelentokone taas oli (ja on)  nimeltään 'Hanssin Jukka'. 

Vierailija
35/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teroitin / kynä..siinäpä pulma.kumpi on kumpi.
Teroitin tarkoittaa hyvää mutta miten kynälle käy..

Vierailija
36/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena mulla taas oli eri kirjaimille värit. A oli punainen, B oranssi, C sininen jne. Myös viikonpäiville oli värit. Mielikuvitusta riitti

Vierailija
37/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä lautanen tai kulho on nainen, matala lautanen mies.

Vierailija
38/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä esineistä, mutta numeroista 0 muun sukupuolinen, 1,3,6,7,8,9 miehiä ja 2,4 ja 5 naisia. Viikonpäivistä maanantai, tiistai ja lauantai naisia. Keskiviikko, torstai, perjantai ja sunnuntai miehiä. Kuukausista miehiä on tammi, maalis, elo, syys, loka, marras ja joulu, naisia jostain syystä vain helmi, huhti, touko ja heinä. Kesä ei anna kumpaakaan vibaa. Väreistä naisia keltainen, punainen, pinkki, vaaleanpunainen, oranssi, harmaa. Miehiä musta, valkea, sininen, vihreä, violetti, ruskea. Kirjaimista miehiä b,c,d,e,g,h,i,k,m,n,o,p,r,q,s,t,u,w,z,x,ö naisia taas a,f,j,l,v,y ja ä. Kouluaineista naisia ois fysiikka, äikkä, kuvis, kässä, matikka, enkku, liikka, filosofia ja terkkatieto. Miehiä sitten bilsa, kemia, mantsa, musa, ruotsi, hissa, yhteiskuntaoppi ja uskonto. Huh mitäs vielä..

Vierailija
39/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattolamppu on nainen, jalkalamppu on mies. Pöytälamppu?

Vierailija
40/46 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen saksanopettajani yritti opettaa minulle der, die ja das -logiikkaa niin, että ne menevät jotenkin sukupuolten mukaan. Esim. kissa on naisellinen, joten se on die Katze. Koira on miehekäs, joten se on der Hund. Kaikilla ihmisillä on tunteita, joten tunne on das Gefühl. Aika monessa asiassa tuo ei kuitenkaan sitten toiminut :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi