Muita jotka ei ymmärrä Vapun viettoa?
Tiedän Vapun pointin, tykkään myös simasta sekä munkeista. En vaan ymmärrä miksi se kuulostaa olevan yhtä iso juttu ainakin omassa perhe- sekä työpiirissä kun esim joulu. Tänäänkin olen vastannut neljästi kysymykseen onko vapuksi suunnitelmia?.Toisaalta voi olla vaikutusta että olen duunari ja lapsena ei tullut käytyä vapputorilla, joten siksi en ymmärrä. Onko muita joille Vappu on ihan tavallinen päivä siinä missä muutkin?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä hienoa, että matalapalkkainen akateeminen ei ole duunari ja siten pärjää ilman ay-liikkeen taistelemia etuja.
Hyvin pärjää, kun on akavan suomat edut. Ei tarvitse kuulua duunariliittoon, kun on suorittanut akateemisen tutkinnon.
Mitkä ihmeen edut? Terveisin akavalainen.
Olen väitellyt, enkä ole ikinä pistänyt vappuna yo-lakkia päähäni saati pukeutunut haalariin. Olenkohan ainoa Suomessa?
Selittää hyvin oikeiston kannatusta, kun ei ymmärretä ollaanko työnantajan vai työntekijän roolissa. Jos on kova palkka, ei tarkoita, että ne työntekijän edut ovat työnantajan hyväntahtoisuutta. Kyllä niistä työajoista ja -oloista, lomista ja lisistä on taisteltu. Käsittämätöntä, että paskaduunissa "suojatyöpaikassa" duunari ison palkkansa takia on mielestään kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan vapun viettäminen opiskeuaikojen jälkeen aika noloa. Itsekin tiedän yhden ikinuoren 35-vuotiaan kolmen lapsen äidin, jonka edelleen pitää joka vappu pöäatä haalareissaan vappupiknikille siemailemaan skumppaa Kaivopuistoon. Mitä lie menetettyä nuoruutta haikailee. Ymmärrän, että opiskelijat juhlivat vappua. Ymmärrän myös, että lapsiperheissä on kiva ostaa vähän ilmapalloja ja serpentiiniä ja pitää vaikka naamiaiset. Mutta ei kai nyt kukaan itseään kunnioittava aikuinen lähde ryypiskelemään yleisille paikoille vapun takia?!
Siis vapun juhlimisen tapoja on monia. Opiskelijoilla halaarit päällä ryyppäämistä, lapsiperheillä omat mehukestinsä. Aikuisilla pariskunnilla ja sinkuilla omat juhlansa joko omassa kodissa, ravintolassa tai kaveripiirissä. Ei vappu tarkoita pelkästään kadulla ryyppäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen väitellyt, enkä ole ikinä pistänyt vappuna yo-lakkia päähäni saati pukeutunut haalariin. Olenkohan ainoa Suomessa?
Ei ole mikään pakko. Jokainen tyylillään. Itse tykkään laittaa vielä nelikymppisenäkin teekkarilakin kerran vuodessa päähän. Nostalgisia muistoja tulee heti mieleen, kun tupsu alkaa heilua olkapäällä. 😊
Turha juhla, jonkun munkin saatan syödä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan vapun viettäminen opiskeuaikojen jälkeen aika noloa. Itsekin tiedän yhden ikinuoren 35-vuotiaan kolmen lapsen äidin, jonka edelleen pitää joka vappu pöäatä haalareissaan vappupiknikille siemailemaan skumppaa Kaivopuistoon. Mitä lie menetettyä nuoruutta haikailee. Ymmärrän, että opiskelijat juhlivat vappua. Ymmärrän myös, että lapsiperheissä on kiva ostaa vähän ilmapalloja ja serpentiiniä ja pitää vaikka naamiaiset. Mutta ei kai nyt kukaan itseään kunnioittava aikuinen lähde ryypiskelemään yleisille paikoille vapun takia?!
Onkohan meillä sama kaveri? On instagramissa hehkutellut tippaleipää ja simaa jo viikkoja, lapsilla on kolmet vappupallot (viettävät silti vapun mummolassa jotta kyseinen nainen pääsee vähän rillumarei haalarissaan) ja kuulemma ärsyttävintä vapussa on se, että kuopuksen syntymäpäivä osuu samalle päivälle.
Nykyisin huomattava osa duunareistakin on ylioppilaita. Ei se ole mikään saavutus.