Muita jotka ei ymmärrä Vapun viettoa?
Tiedän Vapun pointin, tykkään myös simasta sekä munkeista. En vaan ymmärrä miksi se kuulostaa olevan yhtä iso juttu ainakin omassa perhe- sekä työpiirissä kun esim joulu. Tänäänkin olen vastannut neljästi kysymykseen onko vapuksi suunnitelmia?.Toisaalta voi olla vaikutusta että olen duunari ja lapsena ei tullut käytyä vapputorilla, joten siksi en ymmärrä. Onko muita joille Vappu on ihan tavallinen päivä siinä missä muutkin?
Kommentit (88)
Joo, en perusta vapusta yhtään. Ihmeellinen munkkien ja haalareiden ja viinan.. siis siman sekainen juhla vielä vähän liian kalsassa keväässä. Joulu ja juhannus ovat ainoat merkittävät juhlapäivät minulle.
En mä idiootti oo. Vastauksena otsikon kysymykseen.
Millaisista ihmisistä ap. sun lähipiiri koostuu ?
Vappu on kyllä työläisten eli juuri duunarien juhla.
Vierailija kirjoitti:
Ja opiskelijoiden. Ja kaikkien, joilla on vappuperinteitä.
Inhokkijuhlani ovat vappu ja juhannus. Silloin on sallittua olla humalassa, se jopa on toivottavaa. Ei ihme, että nämä juhlapäivät ovat suomalaisten suosiossa.
Vappu on kevään juhla mulle. Den första maj. Vaalea poplari päälle ja yo-lakki.
En tykkää koohkaamisesta enkä kännäämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö enemmänkin aatteellisen työväenliikkeen juhla kuin työläisen juhla. Toinen vapun innokas juhlija on akateeminen väki.
Vappu on aikalailla vain kännäävien opiskelijoiden juhla, ymmärrän kyllä jos lapsiperheessä sitä juhlitaan perus sima + munkit meiningillä, mutta kyllä ihmettelen jos jotkut perheet viettää kunnon sukujuhlia vappuna :D. Työporukassa varmaan vaan pyydetään epäsuorasti känniseuraa jos kysellään onko suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Inhokkijuhlani ovat vappu ja juhannus. Silloin on sallittua olla humalassa, se jopa on toivottavaa. Ei ihme, että nämä juhlapäivät ovat suomalaisten suosiossa.
Meillä ei olla kumpaankaan päivänä kännissä. Toki alkoholitonta skumppaa on ruoan lisäksi. Juhannuksena grillataan pitemmän kaavan mukaan jos tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
ja kuitekin joulu on se jolloin turvakodit ei pysty ottamaan tarpeeksi ihmisiä vastaan.
SIihen kohdistuu odotuksia, jotka räjähtävät
Kansainvälinen työläisten juhlapäivä.
Tiedättekös, mikä on vapun historia?
Vappu on kevään portti kesään. Pitkä kylmä talvi on takana, on aika iloita valosta ja tulevista kesäilmoista. Itse en suhtaudu vappuun poliittisena juhlana. Juhlin kevään ja kesän saapumista. On sitä jo odotettukin.
Itselläni vappuun liittyy ihania muistoja opiskeluajalta. Haalarit, kaverit, iloinen fiilis, skumppaa, bileet, ihastuksia ja vappuromanssia jne. Vappuna saattoi tapahtua mitä vaan ja se jännitys säkenöi ilmassa. Niitä muistellessa nyt 40 vuotiaana tulee niin iloinen olo ja skumppa ja hyvä seura kelpaa aina, vielä tälläisessä vanhuksenakin. Nuorille terveisiä, nauttikaa jos teillään tähän mahdollisuus:)
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan juhlien ilopilleri ja siksi et saanut kutsua
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälinen työläisten juhlapäivä.
Tiedättekös, mikä on vapun historia?
Se on niitä kommareitten ja anarkistien juttuja tuo kansainvälinen työläisten päivä - joku pommi räjähti Haymarketissa Chigagossa ja työläisiä kuoli mielenosoituksessa.
On toukokuun eka päivä myös muinainen juhla, josta vanhimpana tiedetään roomalaisten floralia-juhla...
Juon yksin viinaa, on mulla ruokaakin. Samoin juhlin joulun ja juhannuksen.
Onneksi minulla on minut!
Onhan se vappu vähän semmonen turha juhla.
Simaa voisin kyllä juoda mielellään muinakin vuodenaikoina, paljon parempaa ku limut.
No vappu on perinteisesti juhla joilloin parikymppiset opiskelijatytöt h u o r a a v a t ympäriinsä. Sinä olet kunnon ihminen ap, etkä mikään kevytkenkäinen tyttö.
Juhlapäivien nimet ovat suomessa appellatiiveja, ja ne kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Toivotetaan siis Hyvää vappua! Samoin kirjoitetaan pienellä vappu-alkuiset yhdyssanat vapunpäivä ja vappuaatto tai vapunaatto.