Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka ei ymmärrä Vapun viettoa?

Vierailija
29.04.2022 |

Tiedän Vapun pointin, tykkään myös simasta sekä munkeista. En vaan ymmärrä miksi se kuulostaa olevan yhtä iso juttu ainakin omassa perhe- sekä työpiirissä kun esim joulu. Tänäänkin olen vastannut neljästi kysymykseen onko vapuksi suunnitelmia?.Toisaalta voi olla vaikutusta että olen duunari ja lapsena ei tullut käytyä vapputorilla, joten siksi en ymmärrä. Onko muita joille Vappu on ihan tavallinen päivä siinä missä muutkin?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut jatkaa analysoida jotain vappua, iloista juhlamieltä vaan, ja menoksi. Iloinen kevään juhla, eiole pakko ottaa alkoa, jos iloista juhlamieltä löytyy muutenkin, ihan voi omia tapoja miettiä miten haluaa juhlistaa.

Näköjään joitain ottaa päähän sellainekin iloinen juhlapäivä kuin vappu,

Vierailija
22/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vappuun liittyy ihania muistoja opiskeluajalta. Haalarit, kaverit, iloinen fiilis, skumppaa, bileet, ihastuksia ja vappuromanssia jne. Vappuna saattoi tapahtua mitä vaan ja se jännitys säkenöi ilmassa. Niitä muistellessa nyt 40 vuotiaana tulee niin iloinen olo ja skumppa ja hyvä seura kelpaa aina, vielä tälläisessä vanhuksenakin. Nuorille terveisiä, nauttikaa jos teillään tähän mahdollisuus:)

Sama, vappu on kevään juhla ja mulla on ollut oikein mukavia ja hauskoja vappuja.  Pidän myös uuden vuoden aatosta ja joulusta. Juhannuksesta en juurikaan välitä, kieltämättä on tullut vietettyä syystä tai toisesta epäonnistuneita juhannusjuhlia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on vuoden paras juhla. Se ei ole uskonnollinen, eikä vakava juhla, vaan saa aidosti iloita ja nauttia Vappu-riehasta.

Vierailija
24/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on se ainoa päivä kun pehi duunarit saavat urpoilla luvan kanssa

Vierailija
25/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vappuna luonto on rumimmillaan. Kuollut ruskea nurmikko on paljastunut lumen alta, mutaa, pölyä, ei yhtään lehtiä puissa. Ilmakin on aina tuulinen ja kolea. Ei tosiaan tee mieli juhlia vappua!

Vierailija
26/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti X kirjoitti:

Vappu on kevään portti kesään. Pitkä kylmä talvi on takana, on aika iloita valosta ja tulevista kesäilmoista. Itse en suhtaudu vappuun poliittisena juhlana. Juhlin kevään ja kesän saapumista. On sitä jo odotettukin.

Miksi sitä pitää juhlia? Kesähän tulee joka tapauksessa.

Vierailija
27/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on tekosyy teineille vetää lärvit ja sekoilla sekä teinimielisille aikuisille. Sen lisäksi akateemiset haluavat korostaa omaa erinomaisuuttaan vetämällä tupsulakkinsa päähän ja patsastelemalla kaupungilla.

Vierailija
28/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon yksin viinaa, on mulla ruokaakin. Samoin juhlin joulun ja juhannuksen.
Onneksi minulla on minut!

Oikea meininki. Itse kuivun vappua ilman päihteitä.

Vierailija
29/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neiti X kirjoitti:

Vappu on kevään portti kesään. Pitkä kylmä talvi on takana, on aika iloita valosta ja tulevista kesäilmoista. Itse en suhtaudu vappuun poliittisena juhlana. Juhlin kevään ja kesän saapumista. On sitä jo odotettukin.

Miksi sitä pitää juhlia? Kesähän tulee joka tapauksessa.

Ei ole pakko juhlia. Voi myös ulvoa täällä naama norsunv'tulla niin kuin muinakin vuoden päivinä. 

t. eri

Vierailija
30/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän juhlia, sen parempi.

Vierailija
31/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlapäivien nimet ovat suomessa appellatiiveja, ja ne kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Toivotetaan siis Hyvää vappua! Samoin kirjoitetaan pienellä vappu-alkuiset yhdyssanat vapunpäivä ja vappuaatto tai vapunaatto.

Woehan witun pilikun nussija. Voipi kirjoittaa vaikka Wappu! Normi järjellä varustettu kyllä ymmärtää.

Vierailija
32/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon yksin viinaa, on mulla ruokaakin. Samoin juhlin joulun ja juhannuksen.
Onneksi minulla on minut!

Oikea meininki. Itse kuivun vappua ilman päihteitä.

Mäkin.

T: yliopisto-opiskelija M28

Vierailija
33/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappu on se ainoa päivä kun pehi duunarit saavat urpoilla luvan kanssa

Niinpä. Mutta onhan siellä niitä pikkunilkkejäkin vaikka alunperin työläisten juhla. Paljon hilluu huussin katolla lunta olevia.

Vierailija
34/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu eipä työväkeä kannata juhlia. Takasin kellariin vaan ilman palkkaa.

Vierailija
35/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vappu vähän semmonen turha juhla.
Simaa voisin kyllä juoda mielellään muinakin vuodenaikoina, paljon parempaa ku limut.

No mikset hyvä ihminen sitten tee simaa vaikka ei olekaan vappu? Hiivaa, sitruunaa, fariinisokeria ja rusinoita saa kaupasta ympäri vuoden ja vettä tulee hanasta.

Hölmöä sieltä kaupasta on ostaa limua jos tykkää enemmän simasta.

Vierailija
36/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu eipä työväkeä kannata juhlia. Takasin kellariin vaan ilman palkkaa.

Veikkaan, että alle promille vapun juhlijoista uhraa edes etäisesti ajatustaan työväelle. Ryyppäämiseltä ja skumppapiknikeiltä ei ehdi. 

Vierailija
37/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa asettua työläisen asemaan ei varmastikkaan ymmärrä työväenjuhlaa

Vierailija
38/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu tuntuu vaan tekosyyltä juhlia ees jotakin. Enkä sano pahassa mielessä kun kyllä meilläkin juhlitaan, mutta onhan tää vähän turhaa :D

Vierailija
39/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on vuoden paras juhla ja se ei ole uskonnollinen! Itse pidän vapusta koska se merkkaa itselle talven päättymistä ja luonnon heräämistä eloon pikkuhiljaa. Lempi vuodenaikani.  Miksei siis juhlia?   Silloin kun oli vielä koulussa se oli sellainen ainut yhteinen juhlapäivä koulukavereiden kanssa. Vappu ei ole perhejuhla niinkään vaan nimenomaan opiskelijoiden ja ystävien juhla.  

Vierailija
40/88 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa asettua työläisen asemaan ei varmastikkaan ymmärrä työväenjuhlaa

Vappu ei ole 70-luvun jälkeen ollut mitenkään erityisesti työväenjuhla. Lähinnä tuntuu olevan yliopisto-opiskelijoiden rellestysjuhla ja ylioppilaslakkien ulkoilutuspäivä. Työväki harvemmin on ylioppilaita tai yliopistossa.