Koko päivän muutossa uurastanut kaveriporukka jäi ilman mitään tarjoiluja
Oltiin parin kaverin kanssa tutun pariskunnan muutossa. Muutto oli todella iso, haettiin kahdesta eri paikasta todella paljon tavaraa ja kohteessa kanniskeltiin niitä neljänteen kerrokseen ja hissiä ei tietysti ollut. Eipä siinä mitään, muutot on sellaisia, joten en valita. Mutta kun muutto oli saatu tehtyä, muuton tehnyt pariskunta kiitti ja siinä kaikki. Missä pizzat, missä tarjoilut, missä oluet? Ihan uskomatonta touhua :D Ei mitään. Siis voiko juntimpaa touhua olla. Ja kyseessä vielä hyvin toimeentulevat ihmiset. Ei ole tainnut sana "talkoot" soittaa mitään kelloja.. Itse en kehtaisi tuossa tilanteessa olla tarjoamatta, ei vaan voisi. Mitä olen parissa muutossa talkooporukkaa käyttänyt, niin ne on syötetty ja juotettu palkaksi ihan viimeisen päälle ja tarjoiluista ei todellakaan ole pihdattu. Sehän kuuluu asiaan ja on se juttu. Mutta nyt oltiin vesipalkalla. Jos eroavat, niin ottakoon apunsa muualta.
Kommentit (67)
Meinasivat varmaan, että tarvitsivat viimeisen kerran mitään apua kavereiltaan. Jos nyt ylipäätään tarvitsevat kavereita jatkossa.
Jospa tajuaisivat kutsua talkoolaiset iltaa viettämään myöhemmin. Oli kyllä huonosti hoidettu isäntäväen puolelta.
Jos eivät vaan tajunneet että se kuuluu asiaan? Niinkin pöljiä ihmisiä oikeasti on.
Jos itse olisin ollut auttamassa muutossa, niin ei kyllä tulisi mieleen ajatella, että sen jälkeen pitäisi olla tarjoiluja. Vaikka en kyllä panisi sitä pahaksenikaan, jos ruokaa olisi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin ollut auttamassa muutossa, niin ei kyllä tulisi mieleen ajatella, että sen jälkeen pitäisi olla tarjoiluja. Vaikka en kyllä panisi sitä pahaksenikaan, jos ruokaa olisi tarjolla.
No kyllä niissä muutoissa, joissa minä olen ollut mukana, on ollut ihan selvä, että se jota muutetaan, tarjoaa talkoohengessä sapuskat muuton jälkeen.
Omassa tuttavapiirissäni ei ole tuollaista tapaa, ihan pyyteettömästi on kannettu tavaroita puolin ja toisin.
Olisit lähtiessäsi sanonut, että oli sitten viimeinen muutto! Voit vielä lähettää tekstarilla jos et hoksannut sanoa.
No aika toopeja ovat jos eivät tajua.Kunnon tarjoilut tai joku muu korvaus...Vaikka kavereita olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olettaisin, että olisi edes mahdollisuus tehdä voileipää ja juoda jotain. Olen ollut myös yhdessä isossa muutossa, hissitön kerrostalo vielä. Vesi piti juoda suoraan hanasta, lasit oli syvällä muuttolaatikoissa. Yhdelle muuttajista tarjottiin kiitokseksi ruoka ravintolassa, muut saivat ajella koteihinsa nälkäisinä. Toki nykyään mahdollisuus tilata vaikka Woltin kautta ruokaa, jos muuttaja ei itse älyä mitään tarjota eikä kauppoja riittävän lähellä.
Nii no joo.
Kuka jaksaa muuton keskellä järjestää ruokaa ja kahvitusta, siinä muutossa on niin monta muuta asiaa koko ajan mielessä ja se on yhtä tohinaa.
Tapana on järjestää myöhemmin ns. tupaantulijaiset, johon muuttoon osallistuneet kutsutaan.
Ja jossa on tarjolla suolaista, nakkeja, sipsiä, suolaista piirakkaa sun muuta, millaiset nyt niistä tupaantulijaisista halutaankin järjestää.
Usein on myös olutta ja tai boolia sun muuta.
Ja toisekseen, kaikkilla muuttajilla ei ole rahaa silloin heti tilata porukoille pizzat tai viedä hampurilais paikkaan syömään.
Mieti jos itset muutat, oisko sulla ekana mielessä ruuanlaittaminen tai kahvinkeitto, kun tavaratkaan ei ole vielä purettu ja kahvimukit olis etsinnässä.
Mun kaveripiiri oli tänäänkin töissä, ei olisi ehditty muuttoavuksi. On muuten edullisempaa ja nopeampaa tilata muuttofirma.
No mikset sanonut mitään? Olisit avannut suusi etkä vain seissyt tuppisuuna.
Moukat eristykseen kirjoitti:
Meinasivat varmaan, että tarvitsivat viimeisen kerran mitään apua kavereiltaan. Jos nyt ylipäätään tarvitsevat kavereita jatkossa.
Laitappa naamakirjaan viesti että olipa rankka päivä, ja ei saatu edes mitään syötävää eikä juotavaa. Jätä sana muutto pois. Kato mitä he vastaavat.
Unohtaisin moiset kaverit!
En ole ikinä odottanut että muuttamisen jälkeen olisi jonkinlaiset kestit. Jokainen vaan haluaa himaan ja suihkuun. Ja ne muuttajat joutuu alkaa järkkäilemään kamojaan.
Kyllä lihamurekkeen ja perunat voi edes tarjota, ja tietty kaljat jos ei oo varaa mihinkään isompiin kestityksiin.
Vierailija kirjoitti:
Talkoissa ON AINA syötävää ja juotavaa!
muuttomiehille maksetaan rahalla.
Nämä saivat "kiitos"...ehkä!
Joo no kyllä periaatteessa aika kämäistä meininkiä. Olen ollut mukana yhdessä muuttoporukassa jossa ei saatu tarjoiluja, mutta muuton kohteena oli itselle erityisen ihmisen erityinen ihminen enkä oikeastaan odottanut mitään palkaksi. Mut jos olisi vain joku tuttavapariskunta niin totta ihmeessä olisin ihan pöyristynyt tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä odottanut että muuttamisen jälkeen olisi jonkinlaiset kestit. Jokainen vaan haluaa himaan ja suihkuun. Ja ne muuttajat joutuu alkaa järkkäilemään kamojaan.
Muuttomiehille maksetaan rahalla, talkooväelle ruualla!
Eikö nykyajan kakaroille opeteta enää tapoja!
Kyllä muuttoporukka pitää aina syöttää ja juottaa kunnolla kun homma on tehty. Mikäs sen mukavampaa kuin istahtaa kylmän oluen ääreen kantamisurakan jälkeen, ottaa pizzaslaissi käteen ja jutustella kivoja. Jos isäntäväki ei tätä tajua, niin eipä ole hurraamista kohteliaissa tavoissa.