Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten keski-ikäiset viettävät vappua?

Vierailija
29.04.2022 |

Kävin äsken ruokakaupassa ja siellä oli hirveä ryysis aikuisia ja eläkeläisiä hamstraamassa ruokaa, varsinkin palvelutiskiltä. Ilmeisesti siis vapun takia kun ei tuollaista ole normaalisti perjantaisin.Miten aikuiset siis viettävät vappua? Mitä te syötte ja teette? Olen itsekin keski-ikäinen, mutta olen jo vuosia ollut kaikki vaput töissä, niin omaa kokemusta vapun juhlimisesta on vain opiskeluajoilta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset jo aikuisia. Vietetään miehen kanssa vappua ihan tavallisen viikonlopun tapaan. Käydään kävelyllä, tehdään pihatöitä, saunotaan, katsotaan kivoja tv-sarjoja jne. Sunnuntaina meille tulee aikuisia lapsiamme perheineen, ja silloin laitetaan vappubrunssia. Palvelutiskiltä en ole mitään ostanut, enkä yleensä siellä muutenkaan asioi. Meidän vappubrunssi taitaa tänä vuonna olla kyllä ihan ruokaa vaan ja munkit jälkkäriksi.

Vierailija
22/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä siis ihmettelin sitä että mitä ihmiset syö vappuna, siis sellaista parempaa/hintavampaa mihin ostetaan ainekset palvelutiskiltä? Onko joku "vappuruoka" samaan tyyliin kuin lammas pääsiäisenä? Tiedän nakit ja perunasalaatin, mutta ei niitä osteta palvelutiskiltä. Ja kutsuuko monetkin vieraita syömään?
-ap

Ollaan keski-ikäinen pari ja tänä vuonna(kaan) ei vietetä vappua mitenkään. Vähän samalla tavalla kuin pääsiäisenä, saatetaan tehdä jotain vähän keväisempää ja juhlavampaa ruokaa tai vapaapäivän kunniaksi brunssi kotona. Omat seitsemänkymppiset vanhempani ovat keskenään ja tekevät simaa ja leipovat munkkeja.

Palvelutiskiltä voisi meillä lähteä mukaan kaloja, mätiä, juustoa, valmista paahtopaistia tms. jos ei itse tehdä jne. Keski-ikäiset mökkeilevät paljon ja kauden alussa sinne pitää viedä ruokaakin kunnolla kun ei ole varastoa. Monet grillaaavat tai harrastavat piknikkejä. Me ei varmaan edes jakseta mennä kauppaan ja pääsiäinen oli ihan äsken. Saatetaan tehdä tortilloita huomenna, kun niihin on aina aineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultsille piknikille. Satoi tai paistoi. Sama porukka ollut jo 30 v. Ensin sinkkuina, sitten lasten kanssa, ja nyt lapset ovat jo poistuneet kuvioista.

Vierailija
24/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erikoista. Normaalia ruokaa tämä vuonna. Munkkeja on jälkkäriksi.

Vierailija
25/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä vappua ollenkaan, se on kommarien juhla. Syön ihan normaalia kotiruokaa ja olen töissä.

Vierailija
26/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä siis ihmettelin sitä että mitä ihmiset syö vappuna, siis sellaista parempaa/hintavampaa mihin ostetaan ainekset palvelutiskiltä? Onko joku "vappuruoka" samaan tyyliin kuin lammas pääsiäisenä? Tiedän nakit ja perunasalaatin, mutta ei niitä osteta palvelutiskiltä. Ja kutsuuko monetkin vieraita syömään?
-ap

Veikkaan että sieltä ostetaan jotain valmiita salaatteja ja sörsseleitä sekä lihaa ja kalaa. Eihän kaikki tosiaan syö niitä nakkeja ja perunasalaattia vaan enemmänkin sen seitsemää sorttia kalaa, silliä jne kuten joulunakin.

Ihmiset taitaa kutsua nykyään vieraita kotiinsa ja sitten grillaillaan porukalla vaikka sataisi lunta. Sitten joskus yömyöhällä voi vaikka olla sitä nakkiakin tarjolla.

Vierailija
27/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan kuin mätä lahna. Töistä alkoi kesätauko. Pari päivää vain nukun.

Vierailija
28/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sitä mieltä että grillikausi alkaa vappuna täysin riippumatta siitä mikä sää on :D
Hän siis ostaa palvelutiskiltä grillattavaa ja joka vappu grillataan. Onneks on grillikatos, niin ei haittaa vaikka lunta satais :D

Vierailija
29/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUlle on jäänyt lapsuudesta kiva tunnelma vapuista.  Meillä sitä kyllä juhlistettiin arjesta poikkeavilla herkuilla, mutta en enää jaksaisi vääntää samaa määrää ja erikoisuuksia kuin äiti aikanaan. Nyt saa riittää lammasraakamakkarat, itse tehty perunasalaatti ja kirjava määrä tapaksia. 
Ne ruuat voi onneksi tilata verkkokaupasta ja kotiin kuljetettuna, joten en lähtisi kauppaan tungeksimaan. Alkossa voi hilppasta ne pari pulloa ostamassa.

Vierailija
30/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkikausi alkaa meillä vappuna ja kun viedään paljon perustarvikkeita mökille on ostokset tavanomaista isompia, tosin ei palvelutiskiltä niitä osteta.

Miehen kanssa kaksin ollaan mökillä, grillataan vuoden ensimmäiset makkarat ja syödään itse tehtyä vähän parempaa perunasalaattia, saunotaan ja pulahdetaan mereen. Mökkimatkalla poiketaan vappumunkilla ja simalla mökkipaikkakunnan pikkukahvilassa. Yksi munkki ja yksi lasillinen simaa riittää, siksi en niitä itse tee.

Vierailija
31/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistien vappumarssilla!

Vierailija
32/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen perhe tulee meille viikonlopuksi. Huomenna grillataan ja sunnuntaina brunssi. Ostokset ja ruuanlaitto jaetaan molempien perheiden kesken.

Vierailija
33/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin nyt vapuksi niinkin riehakasta ohjelmaa kuin kesärenkaiden vaihto autoon. Lisäksi pistin elämän risaiseksi, ja ostin simaa sekä vappumunkkeja. Kyllä nyt passaa vappua vietellä!

Vierailija
34/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaamme mökkikauden ja on kutsuttuna sukulaisperheitä parit mukaan myös. Eli joo olin tänään jonottamassa niitä palvelutiskiruokia, Alkossa jne.

Vierailija
35/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä monilla on traditiona käydä aina samalla porukalla vappulounaalla samassa paikassa, esim. Suomalaisella Klubilla. Osa sitten panostaa Kaivarin piknikkiin. Itsellä ei oikeastaan vahvasti kumpaakaan perinnettä. Joskus voi olla joku illanvietto vappuaattona, tai sitten vaan syödään itse jotain vähän juhlavampaa keväistä ruokaa. Joskus on tullut yökerhossakin biletettyä. Tänä vappuna ei ole muuta ohjelmaa kuin vappulounas sunnuntaina.

Vierailija
36/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhli. Säästän rahaa.

Vierailija
37/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä seuraavat 9 päivää. Hain tänään kaapit täyteen ruokaa, kun en tiedä milloin seuraavaksi ehdin tai viitsin kauppaan mennä. Oli viikon toinen vapaapäivä ja siivosin, pyykkäsin ja kävin siis isot ostokset ja pari pakettia hain postista.
En juhli vappua muuten, mutta pari pulloa simaa ja pussillisen pakastemunkkeja ostin. Huomenna grillataan ekan kerran tälle vuodelle. Siinä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi