Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten keski-ikäiset viettävät vappua?

Vierailija
29.04.2022 |

Kävin äsken ruokakaupassa ja siellä oli hirveä ryysis aikuisia ja eläkeläisiä hamstraamassa ruokaa, varsinkin palvelutiskiltä. Ilmeisesti siis vapun takia kun ei tuollaista ole normaalisti perjantaisin.Miten aikuiset siis viettävät vappua? Mitä te syötte ja teette? Olen itsekin keski-ikäinen, mutta olen jo vuosia ollut kaikki vaput töissä, niin omaa kokemusta vapun juhlimisesta on vain opiskeluajoilta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me leikitään kuin lapset. Tietenkin ilman viinaa.

Vierailija
2/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osa vietä vappua vai olenko ainoa. Ihan normaali päivä miltei, paitsi pitää varoa lenkkeillessä sekoilijoita jo la iltana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän skumppaa, uusia perunoita, varsiparsaa, silliä ja loimulohta. Siinäpä se!

Vierailija
4/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään vietetä. Ihan normi arkipäivä.

Vierailija
5/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svimbaa ja subuja. Letkee meininki.

Vierailija
6/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamppanjaa, ystäviä, hyvää ruokaa, hauskanpitoa

Vierailija
7/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shamppanjaa, ystäviä, hyvää ruokaa, hauskanpitoa

Tarkennatko tuon hauskanpidon?

Vierailija
8/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla (60v ja 65v.) on aina sama vapputraditio. He kaivavat vanhat ja kellastuneet yo-lakit naftaliinista. Menevät tutun porukan kanssa vappulounaalle ja sen jälkeen tekevät kävelylenkin Kaivarissa. Meillä kotona ei ole koskaan ollut mitään erikoisia vappuruokia. Nakkeja ja perunasalaattia löytyi muutenkin kuin vappuna. En usko, ettö mun vanhemmat ovat tupeksineet vappuhuumassa missään Prisman jonoissa. Ehkä jouluna, mutta ei vappuna.

- N32

Vierailija
9/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole enää nuori, eikä ole edes lapsia, niin eipä tuota vippua tule mitenkään enää vietettyä. Jos ei kavereilla ole työvuoroa ja kiinnostusta löytyy, niin on sitä välillä tullut iltaa vietettyä jotenkin, mutta useimmiten yksin kotona.

Vierailija
10/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaudun töistä. 

Vierailija
11/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että näytämme ostavan suuria määriä, on viisautta. Naapurimme Venäjä tulee aiheuttamaan vielä joitakin jekkuja ja siihen on varauduttava niin ihmisen, kuin heidän lemmikkiensä ravinnon turvaten. Olin ihan äimänä kun vanhuspariskunta osti edelläni jonossa vaikka ja mitä, mutta viisautta se on! Kaikki tulee käytettyä viimmeistään siellä mökkireissulla.

Vierailija
12/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaasalattiöverit

Vierailija
13/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heittämään iltapäivällä frisbeegolfia. Sitten tulen kotiin, laitan saunan lämpenemään, korkkaan siman ja loppuillan saunon ja juon kaljaa itsekseni ylioppilaslakki päässäni.

Vierailija
14/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan ja naidaan. Syödään ja saunotaan, jos edellä mainituilta ehtii

Vierailija
15/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin vappuaattona illalla liikenteessä, keski-ikäiset olivat kovimmassa kännissä eikä aina niitä parhaiten käyttäytyviä. Voihan se olla, että, oli vuoden ainoa päivä, jolloin lupa ryypätä, niin monella meni vähän överiksi.

Vierailija
16/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kylmiä nakkeja ja juon kossua.

Vierailija
17/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itselle vappu on ollut aina jotenkin vastenmielinen juhla vaikka kyllähän sitä nuorena tuli tuolla muiden mukana mentyä. En jotenkin vaan ikinä ole viihtynyt ryysiksissä ja etenkään päihtyneiden ihmisten parissa, mutta nuorena sitä sieti kun oli tavallaan "pakko".

Olisi kyllä ihan kiva istua iltaa pienellä porukalla tai vaikka kaksin puolison kanssa ja ottaa pari lasillista ja syödä hieman paremmin. Tosin tuo olisi kivaa ihan tavallisenakin viikonloppuiltana eli ei sinänsä liity vapunviettämiseen mutta tuollaista kuvittelen sen monilla keski-ikäisillä olevan.

Harva kai tuolla jaksaa rymytä hankkimassa itselleen krapulaa.

Vierailija
18/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siis ihmettelin sitä että mitä ihmiset syö vappuna, siis sellaista parempaa/hintavampaa mihin ostetaan ainekset palvelutiskiltä? Onko joku "vappuruoka" samaan tyyliin kuin lammas pääsiäisenä? Tiedän nakit ja perunasalaatin, mutta ei niitä osteta palvelutiskiltä. Ja kutsuuko monetkin vieraita syömään?
-ap

Vierailija
19/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kotona ja tällä kertaa teen savulohisalaatin jota sitten syön vielä vappupäivänäkin lounaaksi. Lisäksi tein jo juustokakun kuten aina vapuksi. En välitä tippaleivistä enkä munkeista joten tuo on mun traditio vaikka teen oikeastaan aina erilaisen kakun.

Ja tuota kun syö yksin seuraavan viikon niin makeaa ei hetkeen teekään mieli. Juhannuksena voi sitten leipoa jo pavlovan.

Vierailija
20/37 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osa vietä vappua vai olenko ainoa. Ihan normaali päivä miltei, paitsi pitää varoa lenkkeillessä sekoilijoita jo la iltana.

Tarkoitit varmaan että sekoilijoita on jo pe iltana, koska lauantain sekoilijat on ihan normaalia koska on vappu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän