Helppo muistisääntö! Ruokailuvälineiden järjestys laatikossa:
HAA-VEI-LU! Ensimmäisessä lokerossa on HAArukat, sitten VEItset, vielä lopuksi LUsikat!
Helppoa, eikö!
Kommentit (29)
Hah, ihan autisteja ärsyttääkseni vaihdan noiden järjestystä aina kun laatikko sattuu olemaan tyhjä ehkä kerran kuussa.
Hieno vinkki, muutenhan niitä ei sieltä laatikosta löytäiskään... ja meillähän noi on väärässä järjestyksessä näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Hah, ihan autisteja ärsyttääkseni vaihdan noiden järjestystä aina kun laatikko sattuu olemaan tyhjä ehkä kerran kuussa.
minä myös sotken tahalleni koko laatikon että joku sekoaa siitä
Ap: miksi se järjestys on sulle niin tärkeä?
Muistin, että tämmöinen juttu olisi mutta en muistanut mikä se muistisääntö oli. Nyt tiedön
Joissakin ruokailuvälinelaatikoissa on yksi lokero pidempi kuin muut. Se on tarkoitettu veitsille. Ainakin puuvartiset pihviveitset on pidempiä kuin haarukat ja lusikat.
Vierailija kirjoitti:
En osaa kuvitella että sillä olis merkitystä muille kuin sokeille, eikä heillekään kovin isoa merkitystä.
Kyllä itse löydän omista laatikoista ruokailuvälineet ilman haaveilujakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa kuvitella että sillä olis merkitystä muille kuin sokeille, eikä heillekään kovin isoa merkitystä.
Mielisairaille on myös merkitystä.
Eikö ap tunnista ihan näköaistilla mikä on esim. haarukka? Kannattaisi käydä specsaversilla.
Ihan epälooginen järjestys. Oikea järjestys on haarukka, lusikka, veitsi. Tuossa järjestyksessä ne katetaan pöytäänkin.
Mulla on ensin lusikat, sitten haarukat ja veitset. Toimii mulle parhaiten noin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan epälooginen järjestys. Oikea järjestys on haarukka, lusikka, veitsi. Tuossa järjestyksessä ne katetaan pöytäänkin.
Niin, mutta se muistisääntö.
minua aina huvittaa kun laitan yhden lusikan veitsien sekaan ja katson vierestä kun joku sekoaa siitä
Mulla näin: lusikat, haarukat ja veitset.
Ei kait sen järjestyksen niin väliä vai miten...?
Näyttäis olevan tällä hetkellä lusikka, haarukka, veitsi järjestys. Mitä väliä, en ole sokea tai muutkaan jotka sitä lootaa käyttää joten jokainen kyllä löytää oikean välineen ihan katsomalla.
Kiitos, kun jaoit! Ja hyvää joulua sinne!