Miesten lapsettomuus
Miksi juuri Suomessa on maailman eniten lapsettomia miehiä?Oletko sinä mies vastentahtoisesti lapseton, jos olet niin miksi?
Kommentit (203)
Ei ole aikaa tai rahaa naiseen, saatikka lapseen.
Enkä kyllä ketä tahansa huolisikkaan. Naisella pitäisi kuitenkin olla positiivinen vaikutus elämääni. Niin usein joutuu olemaan joku terapeutti/likakaivo johon kaikki jaska kaadetaan. En jaksa kantaa yksin taakkaa. Naisten nopeat mielialavaihtelut ovat myös todella raskaita pidemmän päälle...ei jaksa olla isä toiselle aikuiselle.
Suomalainen mies. Ei saa lapsia koska suomalainen nainen haluaa että myös isä osallistuu lapsen kasvatukseen yms. Suomalaiset miehet ei tätä tee ja yleensä lähtevät lätkimään jo vauva-aikana koska eivät kestä. Siksi tekevät lapsia ulkomaalaisen naisen kanssa. Monessa kulttuurissa nainen on kasvanut siihen että lapsen hoito ja kasvatus kuuluu vaan sille naiselle. Ja jos suomalainen mies muuttaa tämän naisen kotimaahan niin siellä auttaa koko suku lapsen kanssa. Miehen ei tarvitse osallistua.
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lapseton mies, en tiedä haluanko lapsia vai en. Lapsettomuus ei siis minua häiritse eikä se aiheuta minulle negatiivisia tunteita.
Se miksi olen lapseton johtuu aikalailla siitä että olen ikisinkku. Jos minulla olisi kumppani niin en tiedä haluaisinko lapsia tälläiseen yhteiskuntaan ja eipä tuo palkkakaan mikään järin hyvä ole siihen että lapsia tekisin.
M33
Ihan mielenkiinnosta, mikä on se parempi yhteiskunta ja parempi elintaso, johon lapsia voisit tehdä?
Parempi yhteiskunta olisi sellainen missä ei holhottaisi ihmisiä näin paljon, polttoaineen verotus olisi alhaista ja ylipäätänsä verotus olisi paljon kevyempää. Vapaampi yhteiskunta olisi parempi.
Elintason pitäisi olla sellainen että tulot olisi jotain 4000e/kk bruttona vähintään koska autoilu,asuminen
Jaa. Enpä ole ikinä osannut ajatella, että lisääntyminen olisi kiinni polttoaineen verotuksesta. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies. Ei saa lapsia koska suomalainen nainen haluaa että myös isä osallistuu lapsen kasvatukseen yms. Suomalaiset miehet ei tätä tee ja yleensä lähtevät lätkimään jo vauva-aikana koska eivät kestä. Siksi tekevät lapsia ulkomaalaisen naisen kanssa. Monessa kulttuurissa nainen on kasvanut siihen että lapsen hoito ja kasvatus kuuluu vaan sille naiselle. Ja jos suomalainen mies muuttaa tämän naisen kotimaahan niin siellä auttaa koko suku lapsen kanssa. Miehen ei tarvitse osallistua.
Siksi.
Täysin marginaalinen ilmiö.
Kysymys pitäisi olla ehkä miksi suomalaiset eivät lisäänny keskenään. En koskaan ole tavannut näin vihaa täynnä olevaa kansaa joka inhoaa vastakkaista sukupuoltaan.
Onko jossain muussa maassa samanlaista?
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on parempi ympäristöteko kuin mikään muu.
Väärin, itsemurha mahdollisimman aikaisessa vaiheessa on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen incel, en ole naistenvihaaja. Ei ole ollut mahdollisuutta olla koskaan naisen kanssa sillä lailla. Maksullisiinkaan ei ole oikein varaa.
Maksullisen naisen kanssako sinä lapsia tekisit?
No siinähän se on, että sekään ei tietysti onnistuisi. Joutuu käytännössä siis olemaan paitsi ilman naista myös ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Hoitakoot ulkkarit ja muut vastaavat asian. Siedettäviä naisia ei riitä kaikille, keskituloisena minulla ei ole varaa huolia rutiköyhää naista, jolla on vain tuulen huuhtoma perse. Saa luvan olla toinenkin osapuoli keskituloinen.
Lisäksi naisiin ei voi luottaa muutenkaan. Nainen alkaa etsimään itseään ja eroaa. Elatusmaksut on miehelle erittäin suuri taloudellinen riski ja katkeruuden tunne sekä viha voi lisääntyä.
Tässä kun on koko elämänsä yksin elänyt, niin aikalailla se ja sama tuleeko lapsia vai ei. Ehkä kuitenkin mielellään ei
M38
Se on hyvä, että tiedostat puutteesi ja vajavaisuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Koen etten halua siirtää lapsuuteni traumoja seuraavalle sukupolvelle. Tiedän monia pareja joiden olisi ollut tarve mennä terapiaan ennen lasten hankintaa. Mutta ku ei, meidän kivapieni on niin lutunen... ja mitään rajoja ei osata laittaa koska ollaan vielä itsekin lapsia. Hohhoijaa. Onnellisuus ei ole kiinni lapsista. Hyvin moni on onneton, vaikka on lapsia ja vielä lapsenlapsiakin. Kuten yhdessä laulussa sanotaan "ihmistä pitkin sä et ikinä voi itseesi matkustaa", ainakaan lasta ei pitäisi hankkia jonkinlaiseksi terapialeluksi itselle.
Monelle ihmiselle voisi olla hyvä matkustaa useammin muihin ihmisiin. Kroonisia itseensä matkustajia riittää ja se narsismi ei ole kenellekään hyväksi. Olemme olemassa toisiamme varten.
Vierailija kirjoitti:
Hoitakoot ulkkarit ja muut vastaavat asian. Siedettäviä naisia ei riitä kaikille, keskituloisena minulla ei ole varaa huolia rutiköyhää naista, jolla on vain tuulen huuhtoma perse. Saa luvan olla toinenkin osapuoli keskituloinen.
Lisäksi naisiin ei voi luottaa muutenkaan. Nainen alkaa etsimään itseään ja eroaa. Elatusmaksut on miehelle erittäin suuri taloudellinen riski ja katkeruuden tunne sekä viha voi lisääntyä.
Tässä kun on koko elämänsä yksin elänyt, niin aikalailla se ja sama tuleeko lapsia vai ei. Ehkä kuitenkin mielellään ei
M38
Tuolla asenteella tosiaan mielellään ei todellakaan.
Onko tilastossa kysytty ovatko miehet lapsettomia omasta tahdostaan vai vastentahtoisesti?
Miehet vaatii liikaa, pitäisi saada lapsia PLUS nainen. Kumppanuusvanhemmuus pitäisi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen... anna yksi syy tehdä sen kanssa lapsi.
Osatotuus on tässä.
Kiva muuten tuo emmi granlundkin, jätti Mikaelin toisen miehen takia
Vierailija kirjoitti:
Siksi.
Ja tässäpä kaikki syyt vältellä suomalaisia naisia. Vihaisia, aggressiivisia hirviöitä, jotka eivät vaivaudu katsomaan pintaa syvemmälle valitessaan puolisoaan tai tuomitessaan ihmisen pelkän sukupuolen vuoksi.
Toisaalta lopputulos on sama. Ei enää suomalaisia.
No kestihän tuota jo muutama sukupolvi, eli lienee jo aikakin
Vierailija kirjoitti:
Siksi.
Hyvä mies osallistuisikin, mutta mitäs suomalaisilla naisilla on hyvälle miehelle tarjota? Aika hiljaista sillä rintamalla ja siitä johtuen hyvä mies elää mielummin yksin.
Te naisethan voitte aina ostaa siementä ulkomailta ja tehdä lapset keskenänne. Miksi ette ole toimineet?
Vierailija kirjoitti:
M38
Kerrotko vielä millä tavalla elatusmaksut ovat miehelle erittäin suuri taloudellinen riski? :D
Vierailija kirjoitti:
Kysymys pitäisi olla ehkä miksi suomalaiset eivät lisäänny keskenään. En koskaan ole tavannut näin vihaa täynnä olevaa kansaa joka inhoaa vastakkaista sukupuoltaan.
Onko jossain muussa maassa samanlaista?
Riittää ihan, että tarkkailet suomalaisia palstan ulkopuolella niin huomaat, ettei väitteesi pidä paikkaansa. Edelleen valtaosa suomalaisista pariutuu hyvällä halulla keskenään. Omankin mieheni lapsettomuuteen on ihan se sama syy kuin omaanikin, hän ei vain halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi.
Hyvä mies osallistuisikin, mutta mitäs suomalaisilla naisilla on hyvälle miehelle tarjota? Aika hiljaista sillä rintamalla ja siitä johtuen hyvä mies elää mielummin yksin.
Te naisethan voitte aina ostaa siementä ulkomailta ja tehdä lapset keskenänne. Miksi ette ole toimineet?
No olemme kai, kun meistä harvempi on lapseton kuin miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen... anna yksi syy tehdä sen kanssa lapsi.
Suomalaiset naiset ovat melkoinen vähemmistö maailmassa jossa elää 4 miljardia naista. Eli tämä ei ole syy miesten lapsettomuuteen, kun aina voi hakea itselleen sopivamman naisen jostain muualta (kuten palstamiehet aina uhoavat tekevänsäkin).
Missä tuota uhoa näkyy? Näissä ketjuissa joissa olette haukkumassa miehiå aina viitataan tuohon, mutta koskaan en onnistu itse todistamaan moista.
Minä olen ainakin todistanut sen kymmeniä kertoja. Niissä ketjuissa naisista puhutaan sellaisin sanankääntein, että ketjut poistetaan ansaitusti misogyynisina.
Mutta nämä miesvihaketjut jäävät palstalle vuosiksi,
Mielenkiintoista
Tämä on myös syynä lapsettomuuteen ja sinkkuuteen itselläni. Pariutuminen on nykyään miehille aivan liian vaikeaa. Heitin pyyhkeen kehään jo kauan sitten.