Lyhyitä suhteita ei tulisi laskea exiksi.
Eikö olisi vain parempi olla käyttämättä termiä exä lyhyistä parisuhteista, jotka ovat kestäneet luokkaa 2 viikosta 3 kuukauteen?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on noin 3kk raja kun voi alkaa kutsua exäksi. Lyhemmät on tapailuja, hoitoja ja säätöjä.
Eihän suhde ole vielä edes alkanut siinä vaiheessa, jos vain tapaillaan tai säädetään. Nyt oli kai puhe sellaisesta tilanteesta, että on jo alettu oikein seurustella ja sitten se kestääkin vain 3 kuukautta.
Voi kuule minä olen asunut 3kk kohdalla jo samassa osoitteessakin pari kuukautta.
Joo, kyllähän se on tietenkin helpompi uudelle kumppanille aina kertoa että "tää on vaan mun ex-pano, tota mä tapailin ja paneskeltiin ja tää on se oikea exä"
En tiedä mistä puhut, mutta jos on asunut avoliitossa jonkun kanssa vaikkapa vain muutaman kuukauden niin se ihminen on silloin ex kun suhde päättyy ja muutetaan erilleen.
Kaikki ex-kumppanit jotka oli enemmän kuin jotain pari tapaamista on exiä. Jos on muutamat treffit niin niistä ei tarvitse edes puhua enää millään nimityksellä. Miksi niitä pitäisi luokitella exiksi, panoiksi tai säädöiksi sen kummemmin? Ex on ex. Ei ole tapana höpöttää uusille kumppaneille entisistä ja käydä läpi suhteiden pituuksia sen tarkemmin joten mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että moni nainen pahastuu, kun mainitsee "exän", mutta todellisuudessa ei pitäisi mainita henkilöä, jonka kanssa oli jotain lyhyttä säätöä.
Exä käsitteenä sopii sellaisten sanavarastoon, ketkä eivät ole päästäneet henkilöstä irti.
Heikkoitsetuntoiset nyt harmistuu vaikka mistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ex-aviokumppani, niin ei ole mikään exä.
Kuulostaa hyvältä. En ole koskaan ollut aviossa.... Jätän lopun arvailujenne varaan.
Eiköhän jokainen pysty ihan itse valitsemaan sanansa ja miten niitä näkee hyväksi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on noin 3kk raja kun voi alkaa kutsua exäksi. Lyhemmät on tapailuja, hoitoja ja säätöjä.
Missä yhteydessä tämä eksäksi kutsuminen tapahtuu? Siis kenelle ja milloin on tarve määritellä, että kuka lasketaan eksäksi ja ketä ei?
En osaa ihan heti laskea, montako eksää minulla olisi tuolla määritelmällä vv. 1978-2014 välisenä aikana, mutta aika monta. Pari noin puolentoista vuoden suhdetta, jokunen vajaan vuoden suhde, muutama on/off suhde, joiden keston laskeminen onkin jo korkeampaa matematiikkaa... Miksi ihmeessä niitä pitäisi enää edes muistella?Yleensä kai eksällä tarkoitetaan sellaista ihmistä, jonka kanssa on seurusteltu. Ja yleensä seurustelu ei ole niin yhdentekevä asia, ettei sitä jälkeenpäin muistaisi. Eri asia tietysti on kuinka paljon haluaa muistella.
Pakko myöntää, että ei oikein jaksaisi muistella 40 vuoden takaisia juttuja. Elämä on liian lyhyt. Mieluummin sen käyttää johonkin muuhun.
Nääh, vaikea vetää jotain rajaa ja miksi edes pitäisi? Itselläni oli aikoinaan suht pitkäaikaista säätöä ja olin tosi rakastunut, mutta siitä ei tullut mitään. En ainakaan tarkoituksella sano exäksi, mutta saattaisin ehkä sanoa vanhaksi heilaksi. Minusta heila on niin kevyt sana, että se voi olla vaikka yhden viikonlopun kaveri. Silti se on niistä vanhoista jutuista ainoa millä on merkitystä. Enpä taida entistä poikaystävääkään sanoa exäksi. Okei, hyväksyn sitten sen määritelmän, että kun ei ollut vakavaa, niin ei ole sitten exiäkään.
Minulla oli n. 4kk juttu jossa tavattiin vain muutaman kerran ja enimmäkseen vaan oltiin etänä yhteyksissä välimatkan takia, eikä se minun mittapuullani oikein suhteesta menisi. Kun olen tästä joillekin kertonut ja he ovat sitten tätä kutsuneet exäkseni, niin on kuulostanut jotenkin hassulta.
Vierailija kirjoitti:
Exä käsitteenä sopii sellaisten sanavarastoon, ketkä eivät ole päästäneet henkilöstä irti.
Tämä!
ONS:t eivät ole exiä, tai jotkut deitit, jotka päivittivät suhdestatuksensa jonkun deittailuvaiheessa olevan tyypin kanssa.
Exän mainitseminen on usein voimaantumista tai ettei ole päästänyt kyseisestä ihmisestä irti.
Itse en laske lyhyitä suhteita exiksi, vaikka olisi sormukset hankittu - se on vain kokeiluaika.
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin sanoin nyxälle, mulla on vaan yksi ex. Siivosin vähän tilastoja kun jätin kertomatta ne 150 seksikumppania.
Joo, mullekin tehtiin näin. Esitettiin, että on siisti ja vakaa historia, muuutama ex. No, en kutsu häntä itsekään eksäksi, koska kaikki se mitä meillä oli perustui hänen valheilleen eli mitään oikeaa suhdetta ei ollut, vaikka kuvittelin sellaista rakentavani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotkut deitit tai panot väittävät minua exäksi, nauran!
Minua yksi voimaantuja väittää exäkseen ympäri kaupunkia, mutta ei me muuta tehty, kun deittailtiin hetki.
Sama homma, ja tämä tyyppi aivopesi nyksänsä valkoritariksi uhoamaan, mutta luuseri koko tyyppi.
Ei niin, mutta siltikin sitä henkilöä, jota tapaili lyhyen ajan, pitää käyttää refrenssinä muille exänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotkut deitit tai panot väittävät minua exäksi, nauran!
Minua yksi voimaantuja väittää exäkseen ympäri kaupunkia, mutta ei me muuta tehty, kun deittailtiin hetki.
Sama homma, ja tämä tyyppi aivopesi nyksänsä valkoritariksi uhoamaan, mutta luuseri koko tyyppi.
Miten hitossa tämä on niin yleistä?!
Itsekin saan kuulla deitin kavereilta, että olen hänen narsisti-exänsä?!
Vaikka en jatkanut tapailua eteenpäin erilaisuuden vuoksi, niin on se nyt naurettavaa väittää moisia!
Hankkikaa apua!
Yleensä kai eksällä tarkoitetaan sellaista ihmistä, jonka kanssa on seurusteltu. Ja yleensä seurustelu ei ole niin yhdentekevä asia, ettei sitä jälkeenpäin muistaisi. Eri asia tietysti on kuinka paljon haluaa muistella.