Tiedän erään neljän huoneen asunnon, jossa on VAIN YKSI VESSANPÖNTTÖ!!!
Että on järjetöntä. Neljä huonetta on asunnossa, mutta vain YKSI VESSANPÖNTTÖ!!!!
Kommentit (55)
Mun iskän puolen mummolassakin maalla on vain yksi vessa ja hyvin on silti 7-henkinen perhe ja sen jälkeen me sukulaiset sukuloimassa ollaan hyvin pärjätty siellä monen monituiset kerrat. Ei ole huussia siinä taloudessa pihamaalla.
Amerikan malliko pitäisi olla, että omat vessat lapsille, vanhempien makkarin ja vieraille? Siellä se on statusmerkki, ei muuta....
Vierailija kirjoitti:
Rikkailla on taas ongelmat!!!
Mikäs tässä on rikkaiden ongelma? Yksi vessa? Mä luulin, että rikkailla ois useampi.
Mulle riittää tasan tarkkaan yksi WC, en todellakaan viitsi jynssätä jotain vessoja enempää kuin sen yhden.
Eikä kenelläkään tule vessahätä samaan aikaan muiden kanssa.
Tilan ja ajan haaskausta miljoonat vessat mitä nykytaloihin rakennellaan.
Vierailija kirjoitti:
Amerikan malliko pitäisi olla, että omat vessat lapsille, vanhempien makkarin ja vieraille? Siellä se on statusmerkki, ei muuta....
Miksi pitäisi olla amerikkalaisittain? Kyllä kaksikerroksisessa ok-talossa on hyvä olla vaikka suomalaisittain molemmissa kerroksissa veski ja suihkukin.
Jos useampi lapsi, niin kätevää kun heillä yhteinen veski ja vanhemmilla makkarin yhteydessä omansa. Ihan vain käytännön syistä, ei rehvastelun. Kuka nyt tykkää mistäkin.
Onhan tämä huomattavasti helpompaa meilläkin miehen kanssa, kun on kaksi veskiä. Aiemmin oli yksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää tasan tarkkaan yksi WC, en todellakaan viitsi jynssätä jotain vessoja enempää kuin sen yhden.
Ei tarvita kuin kaksi samaan aikaan vatsataudissa, niin melko tukalaksi käy elo. Puhumattakaan vaikka 6-henkisestä perheestä samoissa vaivoissa.
Se se on kämpässä hukkatilaa kun on useita vessoja. Niissä toivottavasti vietetään aikaa vuodessa mahdollisimman vähän. Kiva ostaa asunto jonka pinta-alasta 15% tilaa missä vietetää <1% ajasta. Ennemmin ottaisin isomman olohuoneen ja keittiön.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytännössä 6h, 3mh, olohuone, työhuone ja takkahuone. En ole koskaan kaivannut toista vessanpönttöä. Ulkohuussi löytyy tontin perältä, jos joskus menisi tukkoon tuo sisäpönttö. Ei oo itseni kanssa ollut tunkua pöntölle kuin pari kertaa.
Toinen oli kun sain salmonellan jolloin piti päättää meneekö pöntölle etu vai takaperin ja toinen oli kun sain ruokamyrkytyksen.
On kyllä hassua jos on itsekseen vessassa ruuhkaa 😆
Eläkeläiset tarvitsevat monta vessaa samaan asuntoon koska joko on pidätysvaikeuksia tai sitten miehet ja naiset eri vessaan sekä vanhemmille ja nuorille vielä erikseen. Neljä vessaa tarvitaan siinä kulttuurissa per asunto. Muuten pihan seinät märkiä läiskiä täynnä ja ämpärit pesutuvassa, jossa jokainen käy heistä.
4 makkaria ja 4 pyttyä. 2 yläkerrassa ja 2 alakerrassa. Riittävä määrä.
Sellaista se on täällä Suomessa ja aika monessa muussakin Euroopan maassa. Se yleensä riittää, kun täällä ei istuta tuntitolkulla pöntöllä vaan aikaa vietetään mieluummin jossakin muualla. Paitsi silloin, kun koko perhe saa noron.
Miksi otsikkoon isot kirjaimet ja huutomerkit? Et sitten yhtään mielenkiintoisempaa aloitusta keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Se se on kämpässä hukkatilaa kun on useita vessoja. Niissä toivottavasti vietetään aikaa vuodessa mahdollisimman vähän. Kiva ostaa asunto jonka pinta-alasta 15% tilaa missä vietetää <1% ajasta. Ennemmin ottaisin isomman olohuoneen ja keittiön.
Kieltämättä erikoista, kun joissakin asunnoissa on "keittiö" heti sisääntulon jälkeen jääkaappi ja hella, ja wc-pesutilaa on noin 1/3 pienestä asunnosta.
Hullua pikemminkin kun katsoo noita jenkkien asunto-ohjelmia. 4 makkaria, 4 vessaa. Ihan turhaa neliöiden tuhlaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kasarilla tämä oli ihan normaalia. Meillä asui viiden hengen perhe asunnossa, jossa oli kolme makkaria, alkovi ja olkkari ja se yksi pönttö. Ei siitä kukaan ymmärtänyt edes valittaa.
Meillä oli 4:n hengen perheelle 2 huonetta, eikä vessaa ollenkaan.
Huusi navetan takana. Siinä oli kylläkin 2 reikää.
Talviöiksi laitettiin kusiämpäri tuvan oven pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Hullua pikemminkin kun katsoo noita jenkkien asunto-ohjelmia. 4 makkaria, 4 vessaa. Ihan turhaa neliöiden tuhlaamista.
On varmaan vilkas suolentoiminta heillä?
Yksi vessa on hankala jos taloudessa on pöntölle istumista harjoitteleva taapero tai suolistovaivainen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos iskee ruokamyrkytys tai mahatati ja kaikki pyrkivät ripuli roiskuen vessaan?
Hyvä niin :) Mulle vaan ajatuksena ihan kauhea. Mä tykkään että mulla on ikioma paikka, eikä tarvitse kenenkään jälkiä veskistä siivota. Mies kun on hmm, hieman eri mieltä siitä mikä on riittävän puhdasta, vaikka ei mikään varsinainen suttapytty olekaan.