Joko hintojen nousu alkanut näkymään kulutuksessasi?
Kommentit (52)
En ole totta puhuen huomannut mitään erityistä hintojen nousua.
Saman verran menee Lidliin kuussa edelleen, oon seurannut aika tarkasti. Mielestäni en ole ostoskäyttäytymistäni muuttanut.
Autolla ei ajeta kuin pakolliset, turhat sähkölaitteet pois päältä, lohi ja naudanliha on nyt niin kallista että ne on jääneet kauppaan.
Renkaat kalliita. Siis auton renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Kahvin hinta on noussut. Keittelen nykyään teetä ja yksi kahvipaketti kestää pari viikkoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvin hinta on noussut. Keittelen nykyään teetä ja yksi kahvipaketti kestää pari viikkoa
Okei, mä en juokaan kahvia.
sama
Asuntolainaan tuli jo parikymppiä lisää kk-erään, kun Euribor päivittyi eilen.
Kyllä kierretään cittari ja Prisma kaukaa.
Lidl paras.
Ruotsista haetaan myös.
Pari vuotta sitten lohifile oli 7 euroa, tänään 29.5 euroa. Jäi altaaseen.
Sähkösopimuksen uusimista odotellessa. Ei taida enää saada sopimusta hinnalla 4,5 senttiä kwh.
Kyllä. Minulla on budjetti ruokaan ja nyt kun samalla rahalla saan vähemmän ruokaa niin syön vähemmän. Ei yksinkertaisesti ole varaa syödä samalla tavalla kuin ennen mutta sama rahamäärä menee silti
Autoilua vähennetty, ruokaan menee muutenkin vähän ettei vaikuta hinnan nousut.
Kalan syöminen on vähentynyt huomattavasti, kun hinta on kaksin- ja jopa kolminkertaistunut. Muuten en ole vielä joutunut tekemään myönnytyksiä ostoksissani.
Ravintoloiden hinnat nousseet. Ei kiinnosta enää niin usein käydä.
Olen tähänkin asti ostanut kaikkein halvimmat versiot, mitä kaupasta löytyy. En tiedä, mitä voisi vähentää, niin, että ei tulisi epäterveellistä. Puuroa aamulla, päivällä ja illalla voi kokeilla, mutta ajan myötä saattaa tulla joku puutostauti.
Eikö me just aamulla sovittu, jos yhdessä boikotoimme Fortumia kukaan ei enää kirjoita nousseista hinnoista?
Vierailija kirjoitti:
Ostatko lomamatkoja normaalisti?
Kaksi matkaa jo tehty tänä vuonna ja kolme vielä edessä.
Lopetin jo kuukausia sitten kahvin juomisen. Nykyään jää kauppaan limut ja muut turhakkeet. Vettä tulee hanasta. Jogurtit/ viilit/ rahkat ostan maustamattomina ja mahdollisuuksien mukaan tarjoushinnoilla. Tuoreet kasvikset ja hedelmät vaihtunu pääsääntöisesti pakasteisiin/ säilykkeisiin.
Leipää en osta. Kuivaleipää joskus. Puuro tulee halvemmaksi.
Kauppareissut kävellen.
Joo. Ajattelin jättää ruuat ostamatta ja kuolla nälkään.