Ahdistaa täyttää 30
Kommentit (46)
Mieti miltä tuntuu kun täytät 50. Ei haluttanut juhlia sitä vanhenemista. Vedin vain unohduskännin.
Muistakin tuntuu outoa täyttää 30 2 vuoden päästä, mutta samalla odotan jo aika innolla aikaa, kun alan lähestymään opintojeni loppua tai ainakin vihdoin pääsen jo maisterivaiheeseen yliopisto-opinnoissani. Ens lukuvuonna on pikkuhiljaa aika aloittaa jo kandiseminaari, vaikka mulla onkin vielä 2 oman pääaineeni perusopintojen kurssia suorittamatta.
Pääaineeni aineopintojen kurssit tuntuu jo kiinnostavimmilta kuin perusopintojen kurssit.
Varmaan siksi koska sulla on oletus että 30 vuotiaana pitää olla vakava, omata lapsia ja hyvä ammatti.
Itse 31 enkä muistanut mun ikää ennen kuin kaverin alaikäinen naapuri laittoi instassa viestiä että 30 on ihan validi ikä ja kuvien perusteella näytän todella kauniilta ja nuorelta 😅 iski pienen ikäkriisin 😅
Vierailija kirjoitti:
Mieti miltä tuntuu kun täytät 50. Ei haluttanut juhlia sitä vanhenemista. Vedin vain unohduskännin.
Höpö, höpö, ihan mahtavaa olla 5-kymppinen!
Elämä on muuttunut seesteisemmäksi, nuoruuden epävarmuudet ja ahdistukset jääneet taakse. Ei enää ulkonäköpaineita, voi olla ihan oma itsensä. Ihan parasta!
50+ vinkkaa:
- Olet parhaassa iässä! Kokenut, osaava eikä pahempaa kremppaa
- Nyt, siis nyt heti, ala hoitaa itseäsi: vähintään ulkoilua ja lihastreeniä, jotta pysyt toimintakykyisenä. Neljäkymppiseksi yleensä menee Ok, mutta sitten alkaa vaivat ellei tee mitään.
- Sulle ei enää vittuilla! Pidä puolesi! Oikeesti, töissä, sukulaiset, kaverit - valitse oman jaksamisesi mukaan onko kuluttavaa vai antoisaa? Nämä helposti aiheuttavat uniongelmia, mielipahaa ja siten terveysongelmia mm. lihomista. Älä suostu!
- relaa: Ei oo pakko suorittaa: haravoida, siivota etc. Just nyt, jos on hyvä ulkoiluilma tms.
- Eli asiat tärkeysjärjestykseen. Oikeesti!
Valinta on sinun!
Ja vielä lopuksi: Ehdit vielä vaikka mitä! Suunnittele sen mukaan.
Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö, ihan mahtavaa olla 5-kymppinen!
Elämä on muuttunut seesteisemmäksi, nuoruuden epävarmuudet ja ahdistukset jääneet taakse. Ei enää ulkonäköpaineita, voi olla ihan oma itsensä. Ihan parasta!
Ei mulla miehenä ole ulkonäköpaineita. Ahdistus alkoi neljä vuotta sitten ja se ei johdu iästä. Vanheneminen nyppii muista syistä. Kroppa rapistuu ja vaivat lisääntyy. Ei kiinostaisi muu kuin nukkua tai käyttää päihteitä että unohtaa kaiken kurjuuden ja synkkyyden.
Näin miehenä ei haittaa, päin vastoin. Vientiä tuntuu olevan koko ajan vaan enemmän ja enemmän.
Ehkä se on naisilla siinä rajapyykillä vain sitten laskeva käyrä?
Kolmenkympin kriisi on klassikko. Nuoruuden loppu, varsinkin naisille jos/kun ei ole lapsia. Se menee ohi kyllä omia aikojaan.
Itse odotan jo kun täytän 30v ja saavutan vain harvojen ja valittujen kokeman velhouden. Aion leipoa itselleni komean kakun sen kunniaksi.
Terveisin Naispelko28
Kolmekymmentä on kyllä paha.. sitä elättelee ajatusta, että mikään ei muutu, mutta varsinkin jos saa lapsen niin kaikki menee aivan uusiksi. Siis pään sisässä.
Mä täytän vajaan vuoden kuluttua 50v ja olen jon2v ollut todella järkyttynyt.
Mua ahdisti kolmessa kympissä eniten se, etten kokenut itseäni tarpeeksi aikuiseksi ja samalla myös tuli kova kaipuu sitä kymmenen vuoden takaista aikaa. Kolmekymppisenä ei enää kehtaa sekoilla.
Ei ole ahdistanut mikään ikä! Pääasia että on terve ja elossa, t.kohta 60v.
Odotas kun täytät 40, sitten vasta ahdistaakin. Virallisesti keski-ikäinen.
Mikä siinä ahdistaa? Itsekin olen vielä ihan teini ja täytin 30 just