Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nilkan nyrjähdys, pitääkö mennä lääkäriin?

Vierailija
28.04.2022 |

Nyrjäytin eilen nilkan ja nyt en pysty oikein varaamaan painoa sille. On kipeä, jos painelee ja liikuttaa jalkaa eri suuntiin. Levossa ei mitään kipua. Pitääkö tästä mennä lääkäriin vai katsoa ja odotella josko parantuisi itsestään

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on vaan nyrjähdys, voi olla silti montakin päivää tosi kipeä. Lääkäriltä saa silti ainakin mielenrauhan.

Vierailija
22/24 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kovin kipeä niin ehkä odotat muutaman päivän. Minulla tosin murtui nilkka ja kävelin jalalla ok viikon. Kaaduin maahan polvilleen ja samalla nilkka vinksahti sivulle. Niin oli käynyt ennenkin ja silloin vähän aikaa linkkasin. Kuvittelin kuitenkin, että nivelsiteet venähti.

Kotiväen pakottamana menin lääkäriin ja nilkkaan teipattiin vain tukiside, sillä mökkipaikkakunnalla röntgen oli kiinni. Kävelin viikon ihan ok normiaskareissa. Loppuviikosta autoin sukulaista talonpohjan valussa ja kävelin mössössä osan päivää. Sitten kumppari ei enää lähtenytkään jalasta. Seurauksena 7 viikkoa kipsi todella helteisenä kesänä. Kannattaa siis käydä kuvattavana aika pienestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusasiantuntija täällä, hei! Osaatko ap laittaa nilkkaasi tukisiteen? Tai onko sinulla joku, joka osaa homman? Tukiside auttaa, että pääset liikkumaan kohtalaisesti. Ota side pois yöksi ja laita se taas aamulla takaisin paikoilleen. Muinaisen keskikoulun terveysopissa en juuri muuta oppinut kuin sitomaan loukkaantuneita jäseniä. Olen nyrjähdyttänyt nilkkani lukemattomia kertoja ja sitonut aina nilkkani itse, kuulemma ammattitaitoisesti kuten eräs medisiinari totesi. Kerran kävin lääkärille näyttämässä, kun kipu tuntui oudossa kohtaa. Lääkäri pyöritteli nilkkaa ja totesi nyrjähdyksen sekä sen, että niveleni ovat normaalia väljemmät, mistä nyrjähdykset johtuvat. Painolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Olin hoikka likka siihen aikaan, kun nyrjähdyksiä oli usein. Kumma juttu, vaikka iän myötä kiloja on tullut, niin nilkat eivät ole viime aikoina nyrjähdelleet! 

Vierailija
24/24 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusasiantuntija täällä, hei! Osaatko ap laittaa nilkkaasi tukisiteen? Tai onko sinulla joku, joka osaa homman? Tukiside auttaa, että pääset liikkumaan kohtalaisesti. Ota side pois yöksi ja laita se taas aamulla takaisin paikoilleen. Muinaisen keskikoulun terveysopissa en juuri muuta oppinut kuin sitomaan loukkaantuneita jäseniä. Olen nyrjähdyttänyt nilkkani lukemattomia kertoja ja sitonut aina nilkkani itse, kuulemma ammattitaitoisesti kuten eräs medisiinari totesi. Kerran kävin lääkärille näyttämässä, kun kipu tuntui oudossa kohtaa. Lääkäri pyöritteli nilkkaa ja totesi nyrjähdyksen sekä sen, että niveleni ovat normaalia väljemmät, mistä nyrjähdykset johtuvat. Painolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Olin hoikka likka siihen aikaan, kun nyrjähdyksiä oli usein. Kumma juttu, vaikka iän myötä kiloja on tullut, niin nilkat eivät ole viime aikoina nyrjähdelleet! 

Tuohon auttaa hyvät lihakset ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi