Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mieheni lyö minua humalassa. mitä tekisitte tilanteessani?

Vierailija
08.10.2006 |

Olemme tavallinen lapsiperhe. Mielestäni meillä on asiat muuten ihan hyvin, rakkautta on, mieheni on hyvä isä jne. mutta viina saa hänessä esiin pirun.

Hän ei ota usein, ehkä kerran, pari kuukaudessa. Riitelemme, ja hän lyö. Sitä on tapahtunut viitisen kertaa. Olen alkanut pelätä aina kun näen oluen hänen kädessään. Inhoan hänen juomistaan. Aina hän ei lyö humalassa mutta jos tulee riitaa niin sitten.

En haluaisi repiä kaikkea elämäämme rikki eroamalla. Onko minulla mielestänne oikeus vaatia täydellistä absolutismia ahdistukseni takia ja sen mitä on tapahtunut? Ja jos hän ei sitä noudata niin eroan?

Toistan vielä, että selvinpäin hän on kunnollinen mies.

Hänen vanhempansa ovat melkoisia juoppoja ja kai hän on perinyt viinankäytön mallin sieltä. Minusta hänellä on alkoholiongelma, ei osaa lopettaa kun on vielä kivaa vaan käy aggressiiviseksi.

Mitä tekisitte?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosta itseäsi niin paljon, että älä hyväksy lyömistä!

Vierailija
22/25 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIKKA mies olisi 36o päivää vuodessa ihana mies ja hyvä isä, mutta 5 päivää vuodessa humalassa ääliö,

VAIKKA mies lyödessään hutaisisi " vain" kerran per känni,

VAIKKA lapset eivät kokisi väkivaltaa tai edes näkisi isäänsä humalassa,

lasten (ja tietysti sinun!) kannalta on ehdottomona tärkeää, että vaadit juomisen lopettamista tai sitten lähdet lasten kanssa pois.

Ei turhaan sanota, että vanhempien suhde on lapsen koti. Minkälainen suhde teilläon, se vaikuttaa lapsiin huomaamattannekin. Lapset aistivat välillänne olevan eripuran , kenties pelkosikin?

Jos et itsesi vuoksi sitä osaa tehdä, tee se lastesi vuoksi. Minulla liikkeellepaneva voima oli nimenomaan lapset. Lapset ansaitsevat turvallisen ja hyvän kodin, JOKA PÄIVÄ.

19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasivat miehensä kanssa parikymppisinä, miehelle maistui aina viina. Jossain vaiheessa tuli kuvioihin väkivalta, siis mies oli silloin aina humalassa. Selvinpäin ei lyönyt. Lopulta muuttivat erilleen, mies soitti usein humalassa ja uhkasi tappaa vaimon ja lapset. Selvinpäin tapasi lapsia ja oli hyvä isä.

Lopulta mies sai ryhdistäydyttyä ja pääsi viinasta eroon. Perhe palasi yhteen ja väkivalta loppui kun viinakin jäi.

Toivoa siis on, jos miehesi raitistuu. Jos hän ei suostu aa:n tai muuhun terapiaan, lähde.

Vierailija
24/25 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei varmasti ymmärrä, miten paljon hän vaikuttaa elämääsi negatiivisesti ja ehkä haukkuu sinua turhan marisijaksi jne. Voi perustella sillä, että juo niin harvoin..." kun toiset juovat joka päivä!"

Minun mieheni on vasta jälkikäteen nähnyt oman käytöksensä sopimattomuuden. Hän sanoo, että silloin hän ei nähnyt käytöksessään mitään kummallista. Hänen mielestään minä vain olin pikkumainen nipottaja, kun en halunnut hänen " rentoutuvan" .

Yksi tehokas keino saada juoppo pysäytettyä oman ongelmansa äärelle on ottaa videokuvaa käytöksestään. Kun selvinpäin näkee, miten kamala ihminen kännissä on, moni tulee toisiin ajatuksiin viinan tarpeellisuudesta elämässään.

Minä ehtinyt kuvaamiseen asti mennä, mutta kun absolutistiksi häntä vaadin, sanoin että jos vielä juot, otan videokuvalle kaiken. Jos se juomisesi kerran on niin tervettä ja normaalia, senhän voi sitten näyttää koko suvulle?

19

Vierailija
25/25 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudenkodissani tilanne on ollut vastaava ja voin todella sanoa, että eroaminen olisi tuossa tilanteessa ollut järkevä ratkaisu. Meillä porukat tekivät eroa useampaan otteeseen, isäukko lupasi aina muuttua ja pääsi takaisin kotiin, jolloin homma jatkui entisellään. Toivoin aina eroa ja helpotus oli suuri, kun yläasteikäisenä se vihdoin tuli. On karmeaa pelätä oman vanhemman puolesta ja kyllä tuollainen traumatisoi vaikka juopottelun jälkeen muun ajan kaikki olisikin " normaalia" . Koska sitä normaalia ei todellisuudessa ole, vaan pelkää koko ajan seuraavaa kertaa ja tarkkailee merkkejä juomisesta ja mahdollisesta väkivallasta, vaikka se ei itseen kohdistukaan. Yöllä ei uskalla nukkua jne. Itse en moista katselisi hetkeäkään. En ymmärrä mitä kaikkea ihmiset pystyvät antamaan anteeksi ja sietämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän