Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisella yh-äidillä on varaa asua lastensa kanssa ison kaupungin keskustassa?

Vierailija
28.04.2022 |

Miten on?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäkäyvällä? Ei ne keskustan asuntojen vuokrat niin paljon enemmän maksa kuin laitakaupungin. Ehkä 10-20% enemmän. Mutta omistusasuntoon voi olla vaikea saada riittävän suurta lainaa, jos on vain yksi vanhempi perheessä.

Vierailija
22/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mydiäisillä jotka loisii hölmölässä suomalaisten piikkiin tottakai ja maksaa kaiken kela goldilla.

Näinpä näinpä. Suomalaisilla työssäkäyvillä ei oo varaa tehdä kuin max se 2,5 lasta kun palkka menee veroihin sun muihin maksuihin. Täällä vain niille annetaan joilla ei ole, ne joilla on, otetaan pois sekin. Tällainen hyvinvointivaltio. Luuserit voi hyvin - ja ne lisääntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asunnossa. Eihän niihin työssäkäyvillä sinkuilla/pariskunnilla ole mitään asiaa.

Vierailija
24/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Olen yhden lapsen yh, palkka vähän päälle 4000. Ennen lapsen saamista olin kerännyt jo 200 000 e nettovarallisuuden. Ihan on varaa asua hyvin.

Vierailija
25/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi mulla. Neljä lasta, omistusasunto ollut jo parikymppisestä eli ehdin maksaa sen ennen lapsia, osakesalkun kerryttäminen opetettu n. kymmenen ikäisestä lähtien ja kerrytin sitä omilla tuotoillaan työssäkäydessäni, asuntolainaa maksellessani siinä ennen lasten syntymää. Olen koulutukseltani tradenomi ja työskentelin kirjanpitäjänä ennen lapsia. Nyt liikkeenjohdon konsulttiyrittäjänä. Lasten isä KTM ja samanlainen osakesalkku ja asuntolainahistoria. Maksaa elarit ajallaan. Minulla bruttotulot n. 3000 euroa kk ja isällään n. 5000 euroa kk. Ei olla kumpikaan vielä peritty mitään mutta molempien vanhemmat ovat lahjoittaneet lasten synnyttyä sen minkä verovapaasti voi lahjoittaa ja niillä on ostettu lapsille osakkeita, nykyään osakesäästötilillä, pesämunana kasvamassa opintoja varten. Vanhemmilla siis myöskin omistusasunnot, eläkkeet, osakesalkut tms ja jokin sijoitusasunto. Ollaan ex-miehen kanssa molemmat yrittäjäperheistä joten tuilla eläminen ei tule kysymykseenkään jos vaan terveyttä riittää. Keskikokoinen maakunnan pääkaupunki.

Vierailija
26/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär osti keskusta-asunnon eron jälkeen niin, että sai ennakkoperintöä 15 kEuroa, lahjaksi/lainaksi 5 k Euroa, 3 vuoden elarit etukäteen ja kaikki omat säästöt. Ilman järjestelyjä ei olisi saanut tarpeeksi isoa lainaa. Kesällä tulee 8 vuotta täyteen. Minä olen laskeskellut, että kun laskee lainakulut, yhtiövastikkeet ym varallisuus on karttunut 50 kEuroa. Asumistukea ei ole saanut, mutta ei olisi saanut vuokraankaan. Jos olisi mennyt vuokralle, olisi saanut asunnon lähiöstä. Nyt lapsenlapsi on ollut kävelymatkan päässä koulusta.

Elarit etukäteen? Nehän on lapsen rahoja.

Tiedätkö mitä elarit tarkoittaa? Onko lapsilisätkin lapsen rahoja?

Vierailija
27/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kuuluu sulle koskaaaaaaa????.?.?.??????

Vierailija
28/28 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se sulle kuuluu missä yh asuu ja miten. Huolehdi sinä pelle vaan itestäs äläkä kyttää muita!!!!!