Miten estää 15 vuotiaan seurustelu
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kieltää?
Tyttäreni ei todellakaan ole tarpeeksi kypsä rakastumaan tai seurustelemaan pojan kanssa. Saa odottaa vielä muutavan vuotta.
apOlitko AP kypsä vanhemmaksi kun lapsia hankit? Tuon ikäisillä on oma tahto ja todellakin tunteet ja hormonit hyrräävät halusit tai et. Nyt vaan opettelet elämään asian kanssa ja jos olet hyvä ja vastuullinen aikuinen, niin tuet tytärtäsi seurustelukokemuksen kanssa ja olet tukena, jos sydän särkyy myöhemmin. Tai sitten voit kieltää, rangaista ja valittaa, kun lapsesi ei enää kerro sinulle mitään, kapinoi ja tekee kaiken salassa eikä halua jakaa elämänsä merkityksellisiä hetkiä, kuten vaikka ensimmäistä seurustelukokemusta, oman perheensä kanssa. Tällaisia kun lukee niin ei liene ihme, kun lapset etääntyy vanhemmistaan ja välit viilenevät.
No täytyy muistaa että kyse on minun lapsesta ja minulla on täysi oikeus päättää hänen asioistaan. Teini tarvitsee rajoja ja rajat on johonkin vedettävä. Itse vedän ne seurusteluun ja muuhun likaiseen. Jos teini kapinoi ja alkaa salailla niin se on hänen ongelmansa. Täältä ei hänelle löydy myötätuntoa sitten jos vahinko sattuu. Olen sanonut että jos hän raskaaksi tulee niin hän saa lähtöpassit meiltä ja en aijo mitenkään auttaa lapsen kasvatuksessa tai hänen raha asioissaan. Jos haluaa tehdä aikuisten juttua jaa myös kokea aikuisten ongelmat
Ap
Muista sitten, että itse olet lapsesi kasvattanut ja jos haluat häneltä joskus vanhempana tukea ja apua, niin älä ihmettele jos tyttäresi muistaa miten vaikeaa ja ahdasta hänen oli kasvaa aikuiseksi sinun johdollasi. Rajat saat toki vetää miten mielit, mutta ei kannata tässä tapauksessa odottaa että niitä noudatetaan kovin innokkaasti. Vahinkojen sattumiseen voit itse vaikuttaa antamalla kunnollista ehkäisyvalistusta ja tietoa lapsellesi ja jos tyttäresi siitä huolimatta raskautuu tahtomattaan, siinä on sinun paikkasi osoittaa hänelle miten vastuu kannetaan ja ohjata tyttö tekemään oikeita päätöksiä. Millainen sydämetön vanhempi ajaa oman lapsensa pois silloin kun tämä eniten apua tarvitsisi? Kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas teinille kateellinen mamma täällä. Itsekkö et tuon ikäisenä seurustellut?
En. Mutta en todellakaan ole kateellinen tyttärelleni. Miksi edes olisin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Rakastuminen ei katso ikää. Ei voi sanoa että ei ole kypsä rakastumaan, se on huono sanavalinta. Mutta ymmärrän että jos seurustelu ymmärretään niin että siihen kuuluu automaattisesti seksi minkä tahansa ikäisenä, niin se ei käy. Nykyaikana ei kunnioiteta sitä, että seksi jätettäisi avioliittoon, tai edes vakiituneeseen/sitoutuneeseen parisuhteeseen.
Kyllä sinä voit vanhempana sanoa että seksiä vasta täysi-ikäisenä, kun on täysin vastuussa itsestään. Mutta eihän sitä estää voi mitä 15-vuotias lopulta tekee.
Vähän enää kunnioitetaan seksiä avioliittoon odottavia. Itse tein puolisoni kanssa niin, eikä mitään hävitty.eihän sitä estää voi mitä 15-vuotias lopulta tekee.
voihan lapselle kasvattaa moraalin.
Tarkoitatko, että alaikäisen rakastuminen toiseen alaikäiseen on moraalisesti väärin? Vai että alaikäisen (15v) kiinnostus seksuaaliseen toimintaan ja sen toteuttaminen on moraalisesti väärin? Ja miten saat myytyä tämän moraalisen velvoitteen 15-vuotiaalle ilman, että lankeat kohtuuttomaan pelotteluun ja mahdollistaisit seksistä nauttimisen sitten avioliitossa ilman, että henkilö oppii nuorena pitämään koko toimintaa vastenmielisenä ja pahana toimintana. Jos onnistut keksimään tähän hyvän tavan, joka ei sisällä kovin rankasti uskonnollisia vaikutteita niin voin jopa harkita sen jakamista omalle jälkikasvulleni kun aika koittaa. Muussa tapauksessa luonto tekee työnsä halusin tai en ja tehtäväni on kasvattaa lapset tiedostamaan seuraukset ja vastuut sen työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Rakastuminen ei katso ikää. Ei voi sanoa että ei ole kypsä rakastumaan, se on huono sanavalinta. Mutta ymmärrän että jos seurustelu ymmärretään niin että siihen kuuluu automaattisesti seksi minkä tahansa ikäisenä, niin se ei käy. Nykyaikana ei kunnioiteta sitä, että seksi jätettäisi avioliittoon, tai edes vakiituneeseen/sitoutuneeseen parisuhteeseen.
Kyllä sinä voit vanhempana sanoa että seksiä vasta täysi-ikäisenä, kun on täysin vastuussa itsestään. Mutta eihän sitä estää voi mitä 15-vuotias lopulta tekee.
Vähän enää kunnioitetaan seksiä avioliittoon odottavia. Itse tein puolisoni kanssa niin, eikä mitään hävitty.eihän sitä estää voi mitä 15-vuotias lopulta tekee.
voihan lapselle kasvattaa moraalin.Tarkoitatko, että alaikäisen rakastuminen toiseen alaikäiseen on moraalisesti väärin? Vai että alaikäisen (15v) kiinnostus seksuaaliseen toimintaan ja sen toteuttaminen on moraalisesti väärin? Ja miten saat myytyä tämän moraalisen velvoitteen 15-vuotiaalle ilman, että lankeat kohtuuttomaan pelotteluun ja mahdollistaisit seksistä nauttimisen sitten avioliitossa ilman, että henkilö oppii nuorena pitämään koko toimintaa vastenmielisenä ja pahana toimintana. Jos onnistut keksimään tähän hyvän tavan, joka ei sisällä kovin rankasti uskonnollisia vaikutteita niin voin jopa harkita sen jakamista omalle jälkikasvulleni kun aika koittaa. Muussa tapauksessa luonto tekee työnsä halusin tai en ja tehtäväni on kasvattaa lapset tiedostamaan seuraukset ja vastuut sen työstä.
15 vuotiaana alkaa olla aika myöhästä enää kasvattaa kun on itsenäistyminen käynnissä.
ainahan voi heittää hanskat naulaan ja todeta sen olevan "luonto tekee työnsä". ajatus on aika vaarallinen kun miettii mitä luonnossa tapahtuu jota ihmiset pitävät epäinhimillisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kieltää?
Tyttäreni ei todellakaan ole tarpeeksi kypsä rakastumaan tai seurustelemaan pojan kanssa. Saa odottaa vielä muutavan vuotta.
apMitä pahaa ja tuomittavaa on seurustelussa. - Jos pelkäät, että pääset (tai joudut) isovanhemmaksi, ennen kuin tyttäresi on täysi-ikäinen, niin hanki tyttärellesi vaikka kortsupaketti. Tai yritä keskustella häenn kanssaan, että miten tai kuinka hän näkee ja kokee tulevaisuutensa. Millaisia haaveita ja unelmia hänellä on. Muutoin ole iloinen siitä, että vielä tiedät missä ja mahd. kenen kanssa tyttäresi aikaa viettää. Koska siitä ei välttämättä seuraa mitään erityisen hyvää, jos aiot vain yksi-silmäisesti rajata ja estää häntä liikkumasta ja viettämsätä aikaansa niin kuin hän itse haluaa, ellei sulla Ap ole mitään erityistä perustetta miksi estää ja torjua hänen tekemisiään ja valintoja, joita hän haluaa tai on jo halunnut tehdä
Uskovainen miestai sitten opetat lastasi ottamaan vastuun elämästä ja aina kun polvet aukee täytyy myös ymmärtää että mitä on olla äiti.
toinen uskovainen mies.
Mä sain ekan lapseni 35-vuotiaana ja ehkä 5v myöhemmin tämä äitinä olemisen "ihanuus" vasta selvisi. Muutama sukulaisipanakin on siinä harjoituskappaleena ennen, mutta ne sai palauttaa aina su-iltana :)
Lapsi on lapsi. Seurustelu on huoneen ja aikuisten hommia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on lapsi. Seurustelu on huoneen ja aikuisten hommia.
Suhteeni ei kuulu sinulle nainen! Alistu tahtooni kun otan tyttäresi, niin saatat päästä jälkiruoalle.
-Kareem, 32
Toisilla on jo päiväkodissa tyttö- tai poikaystäviä.
Sen minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa, eli seurustelutaidot. Rakkauden tunne on muutenkin kaikkoamassa nykypäivinä. Tunteiden kieltämiselläkin on ikävät seuraukset.
Ootko pimahtanut? Tottakai hän saa seurustella.
Ethän sinä sitä päätä. Hän saa myös mennä ilman sinun lupaasi lääkäriin ja hakea ehkäisyn itselleen.
Joten, lopeta hyvä nainen!
Vaikutat ihan hul...... ta.
T.äitee, jonka tyttö on seurustellut 15v saakka saman pojan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on jo päiväkodissa tyttö- tai poikaystäviä.
Sen minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa, eli seurustelutaidot. Rakkauden tunne on muutenkin kaikkoamassa nykypäivinä. Tunteiden kieltämiselläkin on ikävät seuraukset.
rakkaus ja seksi ainakin menee monella sekaisin....
Ihan nyt kiltisti varaat tytön kanssa ajan ehkäisyneuvolan, ettei tapahdu mitään "ei toivottuja lapsia"
Seksiä et voi estää.
Se voi tapahtua missä ja milloin vaan
Vierailija kirjoitti:
Ihan nyt kiltisti varaat tytön kanssa ajan ehkäisyneuvolan, ettei tapahdu mitään "ei toivottuja lapsia"
Seksiä et voi estää.
Se voi tapahtua missä ja milloin vaan
ei ole olemassa "ei toivottuja lapsia" vaan himoa ilman vastuuta. miksi ei voi lasta opettaa ottamaan vastuuta teoistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä et voi estää.
Se voi tapahtua missä ja milloin vaanei ole olemassa "ei toivottuja lapsia" vaan himoa ilman vastuuta. miksi ei voi lasta opettaa ottamaan vastuuta teoistaan?
Toivottavasti hyväksyt abortin ja tarkoitat, että vain kaikki syntyneet lapset ovat toivottuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä et voi estää.
Se voi tapahtua missä ja milloin vaanei ole olemassa "ei toivottuja lapsia" vaan himoa ilman vastuuta. miksi ei voi lasta opettaa ottamaan vastuuta teoistaan?
Toivottavasti hyväksyt abortin ja tarkoitat, että vain kaikki syntyneet lapset ovat toivottuja.
miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kieltää?
apOlitko AP kypsä vanhemmaksi kun lapsia hankit? Tuon ikäisillä on oma tahto ja todellakin tunteet ja hormonit hyrräävät halusit tai et. Nyt vaan opettelet elämään asian kanssa ja jos olet hyvä ja vastuullinen aikuinen, niin tuet tytärtäsi seurustelukokemuksen kanssa ja olet tukena, jos sydän särkyy myöhemmin. Tai sitten voit kieltää, rangaista ja valittaa, kun lapsesi ei enää kerro sinulle mitään, kapinoi ja tekee kaiken salassa eikä halua jakaa elämänsä merkityksellisiä hetkiä, kuten vaikka ensimmäistä seurustelukokemusta, oman perheensä kanssa. Tällaisia kun lukee niin ei liene ihme, kun lapset etääntyy vanhemmistaan ja välit viilenevät.
No täytyy muistaa että kyse on minun lapsesta ja minulla on täysi oikeus päättää hänen asioistaan. Teini tarvitsee rajoja ja rajat on johonkin vedettävä. Itse vedän ne seurusteluun ja muuhun likaiseen. Jos teini kapinoi ja alkaa salailla niin se on hänen ongelmansa. Täältä ei hänelle löydy myötätuntoa sitten jos vahinko sattuu. Olen sanonut että jos hän raskaaksi tulee niin hän saa lähtöpassit meiltä ja en aijo mitenkään auttaa lapsen kasvatuksessa tai hänen raha asioissaan. Jos haluaa tehdä aikuisten juttua jaa myös kokea aikuisten ongelmat
Ap
Siis seurusteluun ja muuhun LIKAISEEN vedät rajat? Sääliksi käy teiniäsi, jos näitä oppejasi hänelle opetat, että seurustelu ja muu on likaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä et voi estää.
miksi?
Koska on melko julmaa väittää, että esimerkiksi raiskauksesta alkanut raskaus ja syntynyt lapsi olisi toivottu. Tai että ehkäisyn pettäessä alkunsa saanut lapsi olisi toivottu, vaikka nimenomaan oltiin vastuullisia ja pyrittiin ehkäisemään tapahtuma. Nämä siis, jos aborttiin ei jostain syystä ole mahdollisuutta vaikka sellainen olisi haluttu. Jos aborttia ei hyväksy ja ajattelee jokaisella lapsella olevan oikeus syntyä, niin ei voi samalla vaatia että he kaikki olisivat toivottuja vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Taas teinille kateellinen mamma täällä. Itsekkö et tuon ikäisenä seurustellut?
Ei se ole mamma, vaan ylikseltä tullut trolli, alle 30 vuotias "mies." Niitä on nykyään koko av täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kieltää?
ApSiis seurusteluun ja muuhun LIKAISEEN vedät rajat? Sääliksi käy teiniäsi, jos näitä oppejasi hänelle opetat, että seurustelu ja muu on likaista.
Haluaisin tietää, miten ap:n opetus kantaa hedelmää, kun teini on vuosien päästä lapsilisien jälkeisessä iässä ja saisi seurustella ja vaikka perustaa perhettä. Tuollainen "likaisuuden" leima voi tehdä suhteista ja niistä nauttimisesta kovin vaikeita, jos se pääsee juurtumaan syvälle. Terapeuteille tässä on taas yksi potentiaalinen asiakas.
jotta saadaan lapsi aivopestyä kilpailemaan olemattoman kanssa ja luomaan uraa. sitten voi väittää että lapsen teko 50 vuotiaana on normaalia.